آهن مهام » اخبار آهن » اخبار آهن روز پنجشنبه 29 اردیبهشت 1401
اخبار آهن

اخبار آهن روز پنجشنبه 29 اردیبهشت 1401

فهرست مطالب

    بررسی رکود در بازار آزاد و بورس کالا

    آهن مهام: روز گذشته، در بسیاری از مبادی فروش، قیمت روز آهن آلات با نوسانات مختلفی همراه بود؛ به طوری که، جو بازار تمایل بیشتری به کاهش قیمت آهن داشت. همچنین نرخ دلار به مرز 31 هزار تومانی نزدیک شده بود و به تدریج کاهش پیدا کرد و روز گذشته، هر دلار آمریکا در بازار آزاد به قیمت 30 هزار و 120 تومان به فروش رسید.

    قیمت میلگرد آجدار در بخشی از بازار، تغییر نداشت و بسیاری از آهن فروشان نیز اقدام به کاهش قیمت در حدود 200 الی 300 تومان کردند.

    تقریباً قیمت تیرآهن در بخش کیلوفروشی، ثابت بود و همچنین در بخش شاخه فروشی نیز بسیاری از کارخانه ها، ثبات قیمت داشتند و فقط کاهش جزئی قیمت در حدود 15 الی 50 هزار تومانی در کارخانه ذوب آهن اصفهان مشاهده شد.

    تقریباً در تمامی شرکت ها، قیمت روز نبشی و قیمت ناودانی ثابت بود. قیمت محصولات فولادی از جمله پروفیل، انواع لوله مانیسمان، لوله داربستی و … با کاهش قیمت 100 الی 400 تومانی همراه بود.

    در بسیاری از مبادی فروش، قیمت ورق سیاه، ورق استیل و … کاهش قیمت در حدود 100 الی 200 تومانی داشتند ولی در اکثر شرکت ها، ورق گالولنیزه، ورق رنگی و ورق روغنی با افزایش 100 الی 200 توماانی اعلام شد.

    در هفته ای که گذشت، شاهد نوسانات و التهابات در تمامی بازارها بخصوص بازار آهن و فولاد بودیم، اما با نزدیک شدن به آخر هفته، این التهابات کاهش پیدا کرد و هیجانات افزایشی بازار فروکش کرد. کاهش قیمتی که در بازارهای جهانی با وجود عواملی از جمله نرخ تورم، نرخ دلار و … اتفاق افتاده است؛ موجب کاهش قیمت در بازار داخلی و همچنین رکود در بازار آهن شده است. به طوری که، خریداران منتظر تعیین تکلیف بازار هستند.

    نکته ی دیگر این که، با وجود معاملاتی که دو روز گذشته در بازار بورس صورت گرفت، به نوعی میزان قیمت ها را در بازار آزاد تعیین می کند و تأثیر آن در روزهای آینده مشاهده خواهد شد. روز گذشته، نزدیک به 255 هزار و 649 تن، انواع محصولات فولادی در بورس عرضه شد و فقط 21 درصد از محصولات معامله شدند و این آمار نشان دهنده ی این است که، میزان معاملات در مقایسه با آخرین عرضه کاهش پیدا کرده است.

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 3 =