آهن مهام » دانشنامه میلگرد » بررسی مشخصات مختلف در میلگرد 20

بررسی مشخصات مختلف در میلگرد 20

فهرست مطالب

    بسیاری از کسانی که در حوزه خرید و فروش آهن آلات فعالیت دارند، می دانند که میلگرد 20 یکی از پر مصرف ترین سایزهای میلگرد در مصارف ساختمانی و پروژه های صنعتی و عمرانی می باشد. ویژگی های خاص و اندازه متوسط این میلگرد یکی از عوامل کاربرد بیشتر آن در کاربری های متنوع است. به صورت کلی همه انواع میلگرد در دو نوع ساده و آجدار تقسیم بندی می شوند. دسته بندی های مختلفی در بین میلگردها تعریف شده است، که شناخت آنها در زمان خرید میلگرد با انواع مختلف بسیار لازم و ضروری می باشد. نام دیگر میلگردهای ساده و آجدار به ترتیب صنعتی و ساختمانی است. GOST نام یکی از استانداردهای بسیار مهم و قدیمی در تولید انواع میلگرد می باشد بر اساس این استاندارد میلگردهای ساختمانی و صنعتی در چهار گروه A1، A2، A3 و A4 طبقه بندی می شوند.

    البته این استاندارد های تولیدی در تعیین قیمت میلگرد تاثیر زیادی نداشته و اصلی ترین فاکتور برای این کار شاخص های وزنی هستند. به عبارت دیگر قیمت میلگرد 20 آجدار A3 با قیمت میلگرد A2 در همین سایز تفاوتی نداشته و پارامتری که نقش تعیین کننده ای در قیمت آنها دارد وزن این محصولات می باشد. بررسی ویژگی های مختلف میلگرد 20 با توجه به دسته بندی هایی که در وزن، استاندارد و شکل ظاهری آنها وجود دارد، محتوایی است که در ادامه این مطلب در رابطه با آن صحبت خواهیم نمود.

    ویژگی های فنی

    میلگرد 20 به نسبت استانداردی که در فرایند تولید آن بکارگیری شده، خواص مختلفی خواهد داشت و این ویژگی ها کاربردهای گوناگونی را برای این محصول تعریف می کند. ST33، ST44 و ST52 از پر مصرفترین انواع فولاد هستند که در ساخت این محصول مورد استفاده قرار می گیرند. البته این استانداردها به میزان کمتری در تولید میلگردهای ساده و یا همان استاندارد A1 استفاده می شوند.

    میزان تنش جاری یا مقاومت سیلان که یکی از آزمایشات فنی بر روی بسیاری از انواع آلیاژها است، به صورت میانگین در بین این گروه های آلیاژی 4000 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع بوده و مقدار تنش گسیختگی که با نام مقاومت کششی نیز شناخته می شود، در این محصول تا 6000 کیلوگرم بر سانتیمتر مربع، اندازه گیری شده است. میلگرد 20 در هنگام گسیختگی به اندازه 14 درصد تغییر شکل داشته و می توان گفت مقدار میانگین هایی که این محصول در نتایج تست های صورت گرفته بر روی آن ثبت کرده، حاکی از مقاومت بسیار بالای آن است. مقدار قطر اسمی در میلگرد 20 که با تفریق اندازه اضافه شده با آج محاسبه می شود، 20 میلیمتر بوده و سطح مقطع اسمی در آن 23 میلیمتر است. استاندارد ملی ایران با شماره 3132 یکی از آیین نامه های کاربردی در تعریف الزامات ضروری برای تولید این محصول است.

    خرید میلگرد 20

    میلگرد 20 در انواع اروپایی، پر کربن، گالوانیزه و … در بازارهای ایران موجود می باشد. اطلاع از استانداردهای این محصول و توجه به آنها در هنگام خرید میلگرد 20 و اندازه های دیگر آن، بسیار مهم و ضروری است. کارخانجات ذوب آهن اصفهان، راد همدان، ظفر بناب، امیرکبیر خزر، میلگرد میانه، سیدان ابهر، مجتمع فولاد خراسان رضوی، فایکو و میلگرد هشترود از تولید کنندگان برتر انواع میلگرد در کشور هستند. در کنار محصولات داخلی نمونه های وارداتی از کشورهای آلمان، کره، چین و روسیه یافت می شود. هموطنان عزیز در صورت نیاز به کسب مشاوره در زمینه انتخاب، مقایسه و بکارگیری بهینه این محصولات و همچنین برای اطلاع از قیمت میلگرد نیشابور در استانداردهای گوناگون، روند سفارش و خرید آنها، می توانند با همکاران متخصص ما در وب سایت آهن مهام تماس برقرار نمایند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × سه =