آهن مهام » دانشنامه میلگرد » تولید میلگرد از ضایعات (ضایعات میلگرد)
تولید میلگرد از ضایعات (ضایعات میلگرد)

تولید میلگرد از ضایعات (ضایعات میلگرد)

فهرست مطالب

    یکی از ویژگی های خاص فلزات، قابلیت بازیافت و استفاده های مجدد و متوالی از آنها می باشد. ضایعات میلگرد یکی از پرمصرف ترین مصالح قابل بازیافت پس از تخریب ساختمان ها هستند. در دهه ها گذشته نقش فولاد ضایعاتی در تولید برخی از محصولات بسیار تاثیرگذار بوده است. میلگردها و دیگر مقاطع فولادی استفاده شده در ساختمان ها به علت قابلیت بازیافت و ارزش مالی که نسبت به سایر مصالح ساختمان دارند، در طی فرایندی برای بکارگیری مجدد آماده می شوند. به طور کلی تهیه میلگردهای ساختمانی در انواع مختلف، هزینه های زیادی نسبت به مواد دیگر مصرفی برای سازندگان دارند. البته گفتنی است قیمت میلگرد به وسیله شاخص های وزنی در آنها محاسبه می گردد و به همین دلیل نمونه های بازیافت شده آنها نیز ارزشمند هستند. لازم به ذکر است استاندارد رعایت شده در تولید این محصولات، به جز موارد معدود، تاثیر چندانی بر قیمت آنها ندارد. قیمت میلگرد آجدار A2 در وزن های مشابه نسبت به قیمت میلگرد آجدار A3 تفاوتی ندارد. اما برای خرید میلگرد در نوع ضایعاتی تنها وزن آنها مورد توجه قرار خواهد گرفت. فرایند بازیافت این شاخه های فولادی در 5 مرحله انجام می گیرد. مراحل بازیافت میلگرد و شناخت بهتر میلگرد ضایعاتی، مطالبی هستند که در ادامه این مطلب به بیان توضیحاتی در رابطه با آنها خواهیم پرداخت.

    کاربردهای ضایعات میلگرد

    میلگردها در حالت معمولی مقاطعی هستند که به عنوان عوامل تقویت بتن مورد استفاده قرار می گیرند. این محصولات از سال 1968 تا کنون در ساخت آرماتورهای طولی و عرضی که برای تقویت سازه های بتنی کاربرد دارند، استفاده شده اند. به دلیل هزینه های بالای تولید این مقاطع و وجود قابلیت کاربری در آنها پس از تخریب، مهندسان ساختمان و سازه تصمیم گرفتند که در ساخت و تولید شبکه هایی که اهمیت بالایی در سازه های فولادی ندارند از میلگردهای ضایعاتی استفاده کنند. این مقاطع پس از تخریب ساختمان ها، پل و دیگر سازه هایی که دارای اسکلت های فولادی هستند به دست می آیند. این محصولات عمدتا از نوع میلگرد آجدار هستند و این مطلب به این دلیل است که در ساخت آرماتورها از میلگردهای ساده استفاده نمی شود. نوع کاربردی که پس از فرایند بازیابی برای آنها تعریف می گردد، با توجه به تشخیص کارشناسان از میزان سلامت آنها در نظر گرفته می شود. صرفه جویی در هزینه ها و کمک کردن به خطوط تولید میلگرد، از اصلی ترین دلایل استفاده از میلگردهای ضایعاتی می باشد.

    خرید میلگرد

    لازم به ذکر است، فروشندگان انواع مقاطع فولادی در بازارهای آهن آلات، در صورتی که این دسته از میلگردها را به مشتری تحویل می دهد، می بایست او را از بازیافتی بودن مقاطع مطلع سازد. چرخه بازیافت تا زمان اتمام عمر مفید محصولات فولادی ادامه خواهد داشت. و محصولاتی که در نهایت قابل استفاده مجدد نیستند به صورتی که بیان شد، در چرخه های ذوب قرار گرفته و از آنها برای ساخت شمش های فولادی استفاده می شود. به اطلاع هموطنان ارجمند میرسانیم، مجموعه آهن مهام، با بیش از سه دهه فعالیت در زمینه عرضه محصولات صنایع فولاد در سراسر کشور، با بهره گیری از دانش و تجربه مهندسان با سابقه در این فن خدمات مختلفی از جمله مشاوره در زمینه مقایسه و انتخاب این مقاطع ارائه می دهد. شما می توانید به وسیله تماس با همکاران کارشناس ما در وب سایت آهن مهام از قیمت روز میلگرد و دیگر محصولات قابل عرضه در این صنعت و همینطور نحوه سفارش و خرید آنها اطلاع یابید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    9 − سه =