آهن مهام » اخبار آهن » اخبار آهن روز دوشنبه 22 فروردین 1401
اخبار آهن

اخبار آهن روز دوشنبه 22 فروردین 1401

فهرست مطالب

    افزایش قیمت آهن و کاهش تقاضا

    آهن مهام: در نخستین روز هفته شاهد نوسانات مختلفی در قیمت روزانه آهن آلات بودیم. به گونه ای که قیمت بعضی محصولات در ابتدای روز، روند کاهشی داشت، اما بعضی از شرکت ها با توجه به بورس کالا، قیمت دوم اعلام کردند و از طرفی قیمت میلگرد آجدار نیز افزایش یافته بود.
    با این اوصاف در نخستین روز هفته، نرخ میلگرد آجدار در ابتدای روز از 350 الی 50 تومانی روند کاهشی داشته، برخی مبادی نیز تغییری در قیمت ها اعمال نکردند اما با تحت تأثیر قرار گرفتن بورس کالا، مجدداً اعلام قیمت کردند و این بار افزایش 150 تا 300 تومانی این محصول را مشاهده کردیم.
    قیمت نبشی و قیمت ناودانی با توجه به ثبات گسترده ای که داشت تنها در یک شرکت به میزان 300 تومان کاهش پیدا کرده بود. همچنین شرکت هایی که نرخ پروفیل و انواع لوله گازی، صنعتی و… را اعلام کرده بودند ثابت بود.
    در چند شرکت نرخ روز تیرآهن ثبات نسبی داشت، ولی در بخش کیلوفروشی با افزایش 100 الی 250 تومانی و در بخش شاخه فروشی با افزایش 30 الی 50 هزار تومانی تیرآهن ذوب آهن اصفهان مواجه شدیم. قیمت ورق سیاه روند کاهشی 500 الی 200 تومانی داشت اما نرخ ورق گالوانیزه، ورق رنگی و همچنین ورق روغنی تغییر قیمتی نداشتند.
    با توجه به آمار و ارقامی که اعلام شد، بازار آهن به شدت پیچیده و سردرگم بود، به طوری که در قیمت یک محصول هم روند کاهشی 200 تومانی و هم روند افزایشی 500 تومانی و هم ثبات را داشتیم.
    اگر چه در خرید آهن آلات رونق خاصی مشاهده نمی شود ولی نسبت به سه ماه آخر سال گذشته، کمی تقاضا رونق پیدا کرده و ممکن است دلیل آن آغاز فصل گرما، شروع ساخت و سازها و مواجه شدن صنایع فولادی با قطعی برق باشد که با توجه به سال گذشته، شاهد افزایش نرخ آهن آلات باشیم.
    به گزارش آهن مهام، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن اظهار داشت: در یک ماهه اخیر قیمت مقاطع فولادی، روند افزایشی (حدود 2 هزار تومانی) را داشت که علت اصلی آن تولیدکنندگان هستند، زیرا به اعتقاد ما در سال جدید، هنوز تغییرات قیمتی اعلام نشده و افزایش هزینه ی حمل و نقل و دستمزدها هم در افزایش قیمت تأثیر چشمگیری ندارد.

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه + هفت =