آهن مهام » اخبار آهن » اخبار آهن روز پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401
اخبار آهن

اخبار آهن روز پنجشنبه 1 اردیبهشت 1401

فهرست مطالب

    بررسی قیمت روزانه آهن آلات

    آهن مهام: روز گذشته، نوسانات متعددی در قیمت روزانه آهن آلات و ثبات قیمت در برخی از محصولات فولادی مشاهده شد. همچنین نرخ دلار نیز با نوسانات جزئی 27 هزار تومانی همراه بود، به طوری دلار آمریکا در بازار آزاد به قیمت 27 هزار و 750 تومان به فروش رسید.
    همچنین در برخی مبادی فروش، ثبات قیمت در محصولاتی از جمله نبشی، ناودانی ایرانی، پروفیل ها، انواع لوله های داربستی، صنعتی و غیره مشاهده شد. قیمت تیرآهن در بخش کیلوفروشی و شاخه فروشی به ترتیب با افزایش 50 تومانی و 10 الی 30 هزار تومانی همراه بود.
    در میان ورق های فولادی، ورق سیاه در حدود 100 الی 300 تومان و ورق روغنی، ورق رنگی و همچنین ورق گالوانیزه حدود 200 تومان افزایش قیمت داشت.
    نکته ای که این روزها در بازار شاهد آن هستیم، اختلاف قیمت زیاد محصولات فولادی در بورس کالا با بازار آزاد می باشد، به طوری که هیچ تعادلی بین عرضه و تقاضا وجود ندارد. به عنوان مثال، میلگرد آجدار در بازار آزاد و بورس کالا به ترتیب با قیمت 16 هزار تومان و 16 هزار و 800 تومان عرضه می شود و دارای اختلاف قیمت 900 تومانی می باشد. از طرفی، قیمت شمش فولادی بدون احتساب 9 درصد ارزش افزوده در بازار آزاد، حدود 14 هزار و 600 تومان است، در صورتی که بورس کالا، این محصول را با نرخی حدود 15 هزار و 900 تومان عرضه می کند و به عبارتی نسبت به بازار آزاد، 1000 تومان اختلاف قیمت دارد.

    لازم به ذکر است که در بورس کالا، باید قیمت ها بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم شود و این در حالی است که در بازار بدون هیچ متقاضی، به طور مداوم قیمت ها افزایش می یابد. از سوی دیگر، پس از گذشت 10 روز از مطرح شدن مصوبه ی عوارض صادراتی با هدف تنظیم بازار، ولی هم چنان اوضاع بازار در یک حالت رکود عمیقی به سر می برد.

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 − 14 =