آهن مهام » اخبار آهن » اخبار آهن روز پنجشنبه 25 فروردین 1401
اخبار آهن

اخبار آهن روز پنجشنبه 25 فروردین 1401

فهرست مطالب

    تردید آهن فروشان در معاملات بازار آهن و فولاد

    آهن مهام: مانند روز های نخستین هفته شاهد ثبات برخی محصولات فولادی و همچنین کاهش جزئی قیمت های آن ها بودیم. بازار ارز و دلار نیز همچنان با نوسانات افزایشی مواجه است. از طرفی دلار در بازار امروز به نرخ 27 هزار و 830 تومان به فروش رسید.
    روز گذشته بازار آهن تحت تأثیر خبر عوارض صادرات قرار گرفت و به همین خاطر بازار با رکود بزرگی مواجه شده بود به طوری که در بیشترین مبادی فروش قیمت میلگرد آجدار ثابت اعلام شد و همچنین با کاهش 50 الی 250 تومانی نیز همراه بود.
    قیمت نبشی و ناودانی و همچنین قیمت تیرآهن در همه ی مبادی فروش ثابت اعلام شد و تنها تیرآهن ذوب آهن اصفهان، افزایش 10 الی 80 هزار تومانی داشت.
    همچنین قیمت لوله های داربستی، گازی و غیره و همچنین پروفیل ها، علاوه بر ثبات نسبی با کاهش 200 تومانی و افزایش 100 تومانی همراه بود.
    برخی شرکت ها، قیمت روز ورق سیاه را حدود 100 الی 300 تومان افزایش دادند، این در حالی است که قیمت ورق گالوانیزه، ورق رنگی و ورق روغنی همانند سایر محصولات فولادی، هم چنان با ثبات قیمت اعلام شدند.
    به طور کلی، آهن فروشان با تحت تأثیر قرار گرفتن از خبرهای گوناگون در بلاتکلیفی به سر می برند. به همین خاطر با کمبود تقاضا و نبود مشتری، خرید و فروشی هم صورت نمی گیرد. از مهم ترین دلایل کمبود تقاضا در بازار آهن آلات، می توان به اخذ عوارض سنگین صادراتی این حوزه، احتمال قطعی برق در ماه اردیبهشت، قیمت های جهانی، افزایش قیمت مواد اولیه، تورم روز افزون اشاره کرد که در نتیجه باعث نابسامانی بازار شده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت + پنج =