آهن مهام » اخبار آهن » اخبار آهن روز یکشنبه 11 اردیبهشت 1401
اخبار آهن

اخبار آهن روز یکشنبه 11 اردیبهشت 1401

فهرست مطالب

    بررسی قیمت روزانه آهن آلات

    آهن مهام: در اولین روز هفته، تداوم ثبات قیمت در بسیاری از قسمت های بازار آهن و فولاد مشاهده شد، همچنین عمده ی مقاطع فولادی نیز تغییر قیمتی نداشتند. نرخ دلار نیز با نوسانات افزایشی 28 هزار تومانی همراه بود، به طوری که دلار آمریکا در بازار آزاد به قیمت 28 هزار و 100 تومان به فروش رسید.
    هفته دوم اردیبهشت ماه، بازار آهن بدون خرید و فروش سپری شد به طوری که، میلگرد آجدار برخلاف نوسانات اندکی که در بازه 30 الی 100 تومانی داشت، در عمده مبادی فروش ثابت بود و تغییر قیمتی نداشت. قیمت نبشی و قیمت ناودانی با نوسان 100 تومانی در چند شرکت، در بسیاری از شرکت ها تغییر قیمتی مشاهده نشد. همچنین در برخی مبادی فروش، محصولاتی از جمله پروفیل، انواع لوله داربستی، صنعتی، گازی و … نیز ثبات قیمت داشتند.
    قیمت تیرآهن نیز تنها در یک شرکت و در بخش کیلوفروشی با کاهش 100 تومانی همراه بود، اما در بخش شاخه فروشی بخصوص شاخه های پرفروش تیرآهن ذوب آهن اصفهان با افزایش 20 الی 40 هزار تومانی عرضه شد.
    در بین ورق های فولادی، ورق سیاه در حدود 300 الی 400 تومانی افزایش قیمت داشت، اما در برخی مبادی فروش کاهش قیمت 50 الی 100 تومانی در ورق گالوانیزه، ورق رنگی و ورق روغنی اعلام شد.
    هفته گذشته، کف قیمت میلگرد در بازه 16 هزار و 100 الی 16 هزار و 700 تومانی در نظر گرفته شد، ولی با توجه به دامنه منفی 3 درصدی، پیش بینی می شود که کف قیمتی محصول مورد نظر تا انتهای اردیبهشت ماه در بازه قیمتی 15 هزار و 600 الی 16 هزار و 700 تومان عرضه شود و از طرفی سبب افزایش تقاضای آن شود.
    اگر با دقت به اوضاع و شرایط فعلی جامعه بخصوص بازار آهن آلات بپردازیم، آگاه می شویم که عرضه ی میلگرد در بازار در حدود قیمت 17 هزار تومانی، بدون حباب است و اگر با دقت بیشتر بررسی کنیم، محصول مورد نظر ظرفیت پایین آمدن از نرخ 17 هزار تومانی را ندارد.

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نوزده − هشت =