آهن مهام » دانشنامه میلگرد » با کاربردهای میلگرد 10 در صنعت آشنا شوید
با کاربردهای میلگرد 10 در صنعت آشنا شوید

با کاربردهای میلگرد 10 در صنعت آشنا شوید

فهرست مطالب

    یکی از انواع مقاطع فولادی که در بسیاری از صنایع از جمله ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد، میلگرد 10 است. این محصول با داشتن ویژگی های خاص باعث شده که در یک ساختمان به عنوان تقویت کننده بتن مورد استفاده قرار بگیرد. و همچنین به عنوان خاموت یا سنجاقی، توصیه می شود که در پروژه های ساختمانی از آن استفاده شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی این نوع محصول مورد نظر و انواع آن و همچنین کاربردهایش بپردازیم. پس با ما در دانشنامه آهن مهام همراه باشید.

    میلگرد سایز 10 چیست؟

    افزایش ضریب مقاومت حرارتی یکی از معایب استفاده از میلگردهای ساده در فولاد و بتن ها به حساب می آید. از این رو، با استفاده از این نوع محصول می توان این تغییرات دمایی و میزان حرارت را کاهش داد تا در سازه های مختلف بتوان از بتن به صورت بهینه استفاده کرد. این نوع پروفیل به دو شکل ساده و آجدار تولید می شود و میزان انعطاف پذیری این محصول موجب شده تا در صنایع مختلف کاربرد گسترده ای داشته باشد.

    انواع میلگرد 10

    در خط تولید فولاد، انواع گوناگونی از میلگرد سایز 10 ساده و آجدار به کار گرفته می شود. نوع ساده این محصول به دو شکل کلافی و شاخه ای و با سطح مقطع های متفاوتی تولید شده و به فروش می رسند و همین عامل موجب شده که بر قیمت میلگرد ساده تأثیرگذار باشد و آن را دستخوش تغییر کند.

    میلگرد آجدار سایز 10 در گریدهای مختلف A1 تا A4 تولید می شوند که هر یک از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و برای مصارف ویژه ای به کار می روند. گرید A1 این محصول فولادی از مقاومت کششی بسیار پایینی برخوردار است؛ زیرا در تولید آن از فولاد نرم و بدون آج با 24 درصد کربن استفاده شده است. میلگرد A2 با مقاومت کششی قابل توجهی که دارد به میلگرد نیمه خشک یا نیمه نرم نیز شناخته می شود.

    یکی از پرمصرف ترین مصالح فولادی، میلگرد 10 آجدار A3 است که برای افزایش مقاومت و همچنین آرماتوربندی در ساخت و سازهای بتنی استفاده می شود. آج های این محصول به شکل جناقی یا هفت و هشتی است. برای آهنگری و زاویه بندی های تند مناسب نیستند؛ چرا که بر روی آن، جوش پذیری و تغییر شکل امکان پذیر نیست.

    گرید A4 نسبت به دیگر انواع میلگرد آجدار 10، مقاومت بسیار بالا و استحکام کششی بیشتری دارد. برای تقویت سازه های بتنی سنگین، گزینه مناسبی است. این محصول با داشتن آج های دوکی شکل در زمان آرماتوربندی، میزان چسبندگی زیادی با بتن ایجاد می کند که برای تقویت سازه، یک مزیت محسوب می شود و بر قیمت میلگرد A4 نیز تأثیرگذار خواهد بود و باعث می شود که در بازار آهن آلات، با قیمت بیشتری به فروش برسد.

    چرا در بتن از میلگرد استفاده می شود؟

    یک ساختمان باید در برابر حوادث طبیعی و نیروهای وارد شده بسیار مقاوم و استحکام بالایی داشته باشد. از این لحاظ که میلگردها به عنوان تقویت کننده سازه در مقابل فشارها عمل می کنند؛ در نتیجه استفاده از آن ها در ساخت و ساز بسیار اهمیت دارد. مواردی مانند (نصب آسان و راحت، کاهش میزان ضخامت بتن استفاده شده، کاهش هزینه و مقرون به صرفه بودن، نصب آسان و راحت بتن و افزایش مقاومت بتن در برابر هرگونه فشارهای خارجی) از اهداف بکارگیری میلگرد در بتن به شمار می رود.

    میلگرد سایز 10 چه کاربردهایی دارد؟

    از آنجایی که برای تولید این محصول از عنصر کربن به مقدار کم استفاده شده است؛ از این رو، انعطاف پذیری بالایی داشته و همچنین می توان بر روی آن خمیدگی و تغییر شکل ایجاد کرد. در ساخت سازه های کشتی به عنوان میلگرد حرارتی مورد استفاده قرار می گیرند. برای تولید و ساخت انواع پیچ و مهره نیز به کار می روند. می توان جهت زیباسازی فضای باز و بوستان ها، به عنوان حصار از این نوع محصول استفاده کرد. از دیگر قابلیت های این مقطع فولادی می توان به ساخت حفاظ و نرده، تولید رابیتس و سقف های کاذب و ساخت توری مش برای تقویت سازه های بتنی اشاره کرد. علاوه بر این ویژگی ها، قیمت ارزان و وزن سبک آن نیز موجب شده تا بسیاری از افراد اقدام به خرید آن کنند.

    قیمت میلگرد

    استفاده از محصولات شرکت های معتبر به منظور ایمن سازی سازه ها، اهمیت زیادی دارد. کارخانه هایی مانند مجتمع فولاد خراسان، فولاد گلستان، سیدان ابهر و بافق یزد در زمینه تولید انواع میلگرد فعالیت دارند که در صورت نیاز می توانید از محصولات این شرکت استفاده کنید. از طرفی، ذوب آهن اصفهان در زمره محبوب ترین تولید کنندگان میلگرد در کشور به شمار می رود و آن را با استانداردها و ضخامت های مختلفی تولید می کند. قیمت میلگرد تحث تأثیر عوامل مختلفی از جمله نرخ ارز، کارخانه سازنده، قیمت جهانی آهن، میزان عرضه و تقاضا و غیره با نوساناتی همراه است. هموطنان عزیز، می توانند برای اطلاع از نحوه خرید و سفارش محصولات فولادی از جمله میلگرد 10 آجدار A3 با کارشناسان ما در بخش ارتباطات وب سایت آهن مهام تماس حاصل فرمایند. این مجموعه با بیش از سی سال سابقه در زمینه فروش انواع آهن آلات، آماده ارائه خدمات به تمام مشتریان در سراسر کشور می باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × پنج =