آهن مهام » دانشنامه تیرآهن » برترین کارخانه های تولید تیرآهن در ایران
برترین کارخانه های تولید تیرآهن در ایران

برترین کارخانه های تولید تیرآهن در ایران

فهرست مطالب

    تیرآهن، یکی از مهم ترین مقاطع فولادی است که در صنعت و همچنین ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد. کارخانه هایی که در حوزه ی تولید تیرآهن فعالیت دارند، به عنوان مهم ترین بخش های صنعتی تولیدی در کشور محسوب می شوند. در این مقاله می خواهیم به معرفی بهترین تولیدکنندگان تیرآهن در ایران بپردازیم. پس با ما در دانشنامه آهن مهام همراه باشید.

    بهترین تولیدکنندگان تیرآهن

    مهم ترین کارخانه های تولیدکننده ی تیرآهن عبارت است از:

    کارخانه ی ذوب آهن اصفهان

    یکی از معروف ترین تولید کنندگان تیرآهن، شرکت ذوب آهن اصفهان است. کیفیت محصولات این کارخانه از نظر افراد فعال در بخش های صنعتی و ساختمانی مورد تأیید است. تولید این کارخانه، کیفیت بالایی دارد و بر اساس جدول استاندارد اشتال انجام می شود؛ به همین دلیل این شرکت از برترین تولید کنندگان مقاطع فولادی از جمله تیرآهن به حساب می آید. این کارخانه، انواع تیرآهن مانند قیمت تیرآهن IPE، تیرآهن هاش و تیرآهن IPN تولید و روانه ی بازار می کند. همچنین این شرکت، تیرآهن های 12، 14، 16، 18، 20، 22، 24، 27 و 30 را تولید می کند.

    همچنین میتوانید در این صفحات لیست قیمت تیرآهن ها را ببینید:

     

    کارخانه ی ذوب آهن اصفهان

    کارخانه ی جهان فولاد غرب

    شرکت جهان فولاد غرب در 35 کیلومتری جاده هرسین کرمانشاه قرار دارد و فعالیت خود را از سال 1387 آغاز کرد. این کارخانه محصولات فولادی مانند تیرآهن، نبشی و ناودانی با ظرفیت 300 هزار تن در سال تولید می کند. در این کارخانه، تیرآهن نیم پهن IPE و تیرآهن بال پهن IPB تولید و به بازار عرضه می کند. از محصولات تولید این کارخانه می توان به تیرآهن، نبشی و ناودانی و میلگرد اشاره کرد. کارخانه ی جهان فولاد غرب، تیرآهن های نیم پهن IPE را در سایز های 80 تا 200 میلی متر و با طول استاندارد 8 تا 18 متر تولید می کند که در پروژه های عمرانی بسیار کاربرد دارد.

    پروفیل صنعت ماهان

    پروفیل صنعت ماهان، یکی از کارخانه های تولید تیرآهن به شمار می رود. این کارخانه در سال 1389 و در جاده خاوران تهران تأسیس شد. محصولات تولیدی این کارخانه شامل تیرآهن 14، 16 و 18 می باشد.

    کارخانه ی ظفر بناب

    شرکت ظفر بناب در سال 1386 تأسیس شد و به عنوان مجهزترین کارخانه در حوزه ی تولید محصولات فولادی به شمار می رود. تیرآهن های تولید شده در این کارخانه در دو نوع IPE و INP و در سایزهای 12 تا 27 می باشد. تیرآهن سایز 14 این کارخانه، برای هر شاخه ی 12 متری حدود 155 کیلوگرم وزن دارد و در پل های لانه زنبوری، سازه های سنگین و همچنین پوشش سقف ها کاربرد گستره ای دارد.

    کارخانه ی فولاد خوزستان

    کارخانه ی فولاد خوزستان به عنوان دومین تولید کننده ی فولاد خام در کشور محسوب می شود. در این کارخانه تیرآهن 14 و 16 تولید و روانه ی بازار می کند.

    کارخانه ی فولاد خوزستان

    کارخانه ی آریان فولاد

    یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات فولادی، کارخانه ی آریان فولاد است که در شهرستان بوئین زهرا قرار دارد و در سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرد. این کارخانه، میلگرد، نبشی و ناودانی و همچنین تیرآهن تولید می کند. از محصولات تولیدی این شرکت می توان به تیرآهن های 16، 18، 20، 22، 24 و 27 اشاره کرد.

    کارخانه ی فولاد ناب تبریز

    کارخانه ی فولاد ناب تبریز در سال 1382 به بهره برداری رسید و در شهر تبریز قرار دارد. این کارخانه، انواع محصولات فولادی مانند نبشی، ناودانی و انواع تیرآهن های سبک، سنگین و نیمه سنگین را مطابق با استانداردهای ملی و جهانی تولید می کند. تیرآهن های تولید این کارخانه عبارت است:
    استاندارد ISIRI 16348
    استاندارد ISIRI 1791
    استاندارد DIN EN 10056 – 11998
    استاندارد GOST 85101986

    کارخانه ی فولاد البرز ایرانیان

    کارخانه ی فولاد البرز ایرانیان (فایکو) در سال 1393 و در شهر ساری به بهره برداری رسید. این کارخانه، کیفیت محصولاتش را بر اساس ترکیبات مکانیکی، شیمیایی و … بررسی می کند و به همین دلیل، یکی از تولیدکنندگان اختصاصی تیرآهن های IPN و IPE در اندازه های 14، 16 و 20 به شمار می رود.

    کارخانه ی کوثر اهواز

    کارخانه ی کوثر اهواز در سال 1351، فعالیت خود را در زمینه ی تولید تیرآهن آغاز کرد. تیرآهن های تولید شده در این کارخانه شامل تیرآهن های بال نیم پهن موازی، تیرآهن های بال نیم پهن موازی نیمه سبک، تیرآهن بال موازی IPE با اندازه ی بال 120 و 140 میلی متری و جان 12 متر و تیرآهن بال باریک شیب دار IPN با اندازه ی بال 120 الی 200 میلی متری و جان 6، 9 و 12 متری می شود.

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 2 =