آهن مهام » دانشنامه نبشی و ناودانی » برترین کارخانه های تولید نبشی در ایران
مطالب مهم وکاربردی در مورد نبشی کشی ساختمان

برترین کارخانه های تولید نبشی در ایران

فهرست مطالب

    نبشی، یکی از پرمصرف ترین مقاطع فولادی است که در صنعت و ساختمان سازی بسیار کاربرد دارد. این محصول برای ساخت وسایل ضروری زندگی نیز به کار می رود. بسیاری از شرکت ها در زمینه ی تولید نبشی در کشور فعالیت دارند. در این مقاله می خواهیم به معرفی برترین تولیدکنندگان نبشی در ایران بپردازیم. پس با ما در دانشنامه آهن مهام همراه باشید.

    نبشی چیست؟

    نبشی، یکی از پرکاربردترین پروفیل های ساختمانی به شمار می رود و به دلیل داشتن دو ضلع عمود بر هم، به صورت تکی و یا ترکیبی مورد استفاده قرار می گیرد. نبشی ها بر اساس روش تولید به دو دسته ی پرسی و فابریک تقسیم بندی می شوند.
    نبشی پرسی به روش نورد سرد تولید می شود و فرآیند تولید آن به این صورت است که، در ابتدا ورق های فولادی برش داده شده، سپس جهت فرم دهی به دستگاه رول فرمینگ وارد می شوند. دستگاه رول فرمینگ دارای تعدادی گیربکس است که ورق های فولادی با هر طول و ضخامتی که دارند خم شده و فرم می گیرد.
    نبشی فابریک از طریق نورد گرم تولید می شود. برای ساخت نبشی فابریک، بلوم یا شمش های فولادی را به کوره های حرارت منتقل می کنند تا طول آن ها افزایش یابد و ضخامتشان کم شود تا پروفیل نبشی تولید شود.

     

    5 کارخانه ی برتر تولید نبشی

    کارخانه های زیادی در زمینه ی تولید نبشی فعالیت دارند و ممکن است خریداران برای انتخاب با کیفیت ترین نبشی دچار سردرگمی شوند. بنابراین کاربران قبل از خرید نبشی درباره ی مهم ترین کارخانه های تولید نبشی در کشور تحقیق کنند و سپس اقدام به خرید نمایند.

    کارخانه ی فولاد ناب تبریز

    از برترین کارخانه های تولید نبشی در یران، شرکت فولاد ناب تبریز است. این کارخانه در 35 کیلومتری آذر شهر قرار دارد و در سال 1382 و با مشارکت ایران و ترکیه و با مدیریت آقای کریم رحیمی فعالیت خود را آغاز کردند. این کارخانه، حدود 360 هزار تن در سال ظرفیت تولید دارد. از بهترین محصولات فولاد ناب تبریز می توان به نبشی های 30 الی 120 میلی متر، ناودانی 80 الی 160 میلی متر و تیرآهن ها از 120 الی 160 میلی متر و با طول 1 الی 12 متر اشاره کرد. نبشی هایی که در این کارخانه تولید می شوند به صورت بال مساوی و سبک و در سایزهای متفاوت است.

    کارخانه ی ذوب آهن اصفهان

    شرکت ذوب آهن اصفهان به عنوان بزرگترین تولید کننده ی محصولات فولادی محسوب می شود. این کارخانه در 5 کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد و در سال حدود 3 میلیون و 600 هزار تن ظرفیت تولید فولاد دارد. مهم ترین محصولات این کارخانه شامل نبشی، تیرآهن بال نیم پهن موازی، تیرآهن بال پهن موازی، میلگرد، ناودانی، شمش های ساختمانی و همچنین تیرآهن بال باریک شیب دار می شود.

    کارخانه ی فولاد ناب تبریز

    کارخانه ی فولاد سازان سپاهان

    این شرکت در سال 1381 فعالیت خود را آغاز نموده است. ظرفیت تولید این کارخانه حدود 100 هزارتن در سال است. محصولات تولید این کارخانه، از کیفیت بالایی برخوردار هستند. بهترین محصولات کارخانه ی فولادسازان سپاهان شامل نبشی، پروفیل های مختلف، زهوار، لوله های فولادی، پروفیل زد و قوطی فولادی می شود. نبشی هایی که در این شرکت تولید می شوند در ابعاد 33 الی 40 میلی متر و با ضخامت 2.5 الی 4 میلی متر می باشد.

    کارخانه ی فولاد شکفته مشهد

    یکی از قدیمی ترین تولیدکنندگان نبشی در کشور، کارخانه ی صنعتی شکفته مشهد است که در 20 کیلومتری جاده مشهد – قوچان قرار دارد و فعالیت خود را در سال 1330 و با یک کارگاه کوچک ریخته گری آغاز کرده است. ظرفیت تولید این شرکت حدود 100 هزار تن در سال است. از برترین محصولات این کارخانه می توان به نبشی، ناودانی و همچنین مقاطع خاص اشاره کرد. شرکت فولاد شکفته مشهد، نبشی هایی با بال مساوی و ناودانی هایی با بال شیب دار و به طول 6 متر تولید و به بازار عرضه می کند.

    کارخانه ی فولاد کوهپایه

    کارخانه ی فولاد کوهپایه در 35 کیلومتری شرق اصفهان واقع شده است و محصولات مختلفی مانند نبشی بال مساوی، ناودانی، سپری، چهارگوش و ریل جرثقیل تولید می کند. از مهم ترین ویژگی های نبشی های تولید شده در این کارخانه می توان به تنوع ضخامت نبشی، انعطاف پذیری محصول، داشتن ابعاد استاندارد، دارای صافی زیاد در طول محصول و همچنین تولید نبشی های سفارشی اشاره کرد.

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 1 =