آهن مهام » دانشنامه پروفیل (قوطی) » بررسی ویژگی های قوطی صنعتی
قوطی صنعتی

بررسی ویژگی های قوطی صنعتی

فهرست مطالب

    پروفیل یک نوع مقطع فلزی توخالی است که از ورق های آلیاژی در تولید آن استفاده می شود. به طور کلی، پروفیل ها در دو نوع ساختمانی و صنعتی تولید می شوند. بیشترین کاربرد قوطی ساختمانی در ساخت درب و پنجره، چارچوب و سایر مصارف ساختمانی است. اما کاربرد قوطی صنعتی در صنایع بسیار بزرگ و پروژه های عظیم به مراتب بیشتر از قوطی ساختمانی است. ورق سیاه در ساخت پروفیل صنعتی بسیار کاربرد دارد؛ زیرا، ورق سیاه یا محصول نورد گرم در مقایسه با دیگر ورق های فولادی از ضخامت و ابعاد بزرگتری برخوردار است، در نتیجه وزن بیشتری دارد و به همین دلیل به پروفیل های صنعتی، پروفیل سنگین گفته می شود.

    ویژگی های قوطی صنعتی

    پروفیل های صنعتی در ابعاد بزرگ تولید می شوند. این محصول فولادی در برابر انواع آسیب ها و حتی ضربات احتمالی از مقاومت بالایی برخوردار است. این پروفیل ها دارای قدرت باربری و همچنین استحکام کششی فوق العاده ای هستند. قوطی صنعتی به دلیل ظاهر چهارگوش شان در ساختمان های بزرگ، نقش تیرهای غول پیکر یا ستون را دارند. پروفیل های صنعتی دارای ضخامت های بسیار زیادی هستند. زمانی قوطی صنعتی به صورت ستون مورد استفاده قرار می گیرد که داخل آن با بتن پر شده باشد. این محصول فولادی در بسیاری از صنایع خاص، کاربرد گسترده ای دارد؛ زیرا قابلیت جوشکاری بسیار مطلوبی دارد. در مقابل رطوبت و آب، مقاومت بسیار خوبی دارند و نسبت به ظاهر غول آسای خود دارای وزن کمی هستند. از دیگر مشخصات بارز قوطی های صنعتی می توان به ضخامت بسیار زیاد آن اشاره کرد.

    کاربردهای قوطی صنعتی

    صنایع مختلف از پروفیل های صنعتی به دلیل مشخصات فنی و ظاهری بی نظیری که دارند، استفاده می کنند. برای تولید بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی کوچک و بزرگ که در سطح شهر مشاهده می کنید، پروفیل های صنعتی نقش بسیار مهمی دارند. این محصول در انواع سازه های ساختمانی به جای ستون مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع خودروسازی و تولید انواع ماشین آلات کاربرد گسترده ای دارد. پل ها، سوله ها، برج های بزرگ فلزی و کارخانجات نیز از پروفیل های صنعتی ساخته شده اند. به طور کلی می توان گفت که قوطی صنعتی در هر کجای صنعت که به پروفیل هایی در ابعاد بزرگ و قدرتمند نیاز است، کاربرد گسترده ای دارد.

    فرآیند تولید قوطی صنعتی

    تولید پروفیل باید صورت تخصصی انجام شود. متخصصانی که در حوزه تولید پروفیل فعالیت دارند باید محصولات خود را مطابق با استانداردهای پروفیل هستند بسازند. نحوه ی تولید قوطی صنعتی به این صورت است که در ابتدا ورق های سیاه را در خط تولید نورد سرد وارد می کنند؛ بعد از آن ورق ها را در ابعاد و سایز مختلف برش می زنند و سپس وارد مرحله خم کاری و سایز بندی می شوند و در آخر، محصول مورد نظر از خط تولید خارج می شود. در ادامه مقاله می خواهیم به شرح مختصری از پروفیل صنعتی مرکب بپردازیم.

    معمولا روش سرد برای ساخت پروفیل صنعتی به کار می رود. اگر پروفیل از طریق دو روش نورد گرم و سرد تولید شود به آن پروفیل مرکب گفته می شود که در بازار با نام پروفیل کامپوزیتی نیز معروف است. در مناطقی از کشور که میزان رطوبت هوا بیشتر است، از پروفیل های صنعتی مرکب نسبت به دیگر مدل ها استفاده می شود. پروفیل صنعتی مرکب در مقایسه با پروفیل معمولی از مقاومت بسیار خوبی در برابر خوردگی، رطوبت و همچنین فرسودگی برخوردار است. استفاده از پروفیل مرکب در سازه های بسیار بزرگ نقش اساسی دارد؛ زیرا این نوع پروفیل در مقایسه با پروفیل معمولی وزن کم تری دارد. متخصصان در هنگام تولید پروفیل صنعتی مرکب به قابلیت غیر کشسانی بودن آن بسیار توجه می کنند. این قابلیت باعث می شود که محصول موردنظر در برابر زلزله و حفاظت از ساختمان مقاومت بسیار خوبی داشته باشد.

    قیمت قوطی صنعتی

    کارخانجات فولادی، پروفیل صنعتی را در ابعاد و ضخامت های مختلف تولید می کند. قیمت قوطی صنعتی یا پروفیل سنگین به عوامل مختلفی از جمله سایز، ضخامت و طول آن بستگی دارد. عواملی چون تغییرات بازار آهن، نرخ دلار و ارز، قیمت مواد اولیه و غیره باعث می شود که قیمت قوطی صنعتی با نوساناتی همراه باشد. شما مشتریان عزیز می توانید برای اطلاع از قیمت روز قوطی صنعتی به سایت آهن مهام مراجعه کنید. کارشناسان فروش آهن مهام پس از استعلام قیمت محصول توسط شما؛ شرایط پرداخت، زمان بارگیری و تحویل محصول و همچنین سایر جزئیات سفارش را در قالب پیش فاکتور به شما اطلاع رسانی خواهند کرد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 + 20 =