آهن مهام » دانشنامه پروفیل (قوطی) » بررسی ویژگی های قوطی مبلی
بررسی ویژگی های قوطی مبلی

بررسی ویژگی های قوطی مبلی

فهرست مطالب

    هر پروفیل به علت شکل و هندسه خاصی که دارد، مورد کاربرد جداگانه ای از دیگر نمونه ها به لحاظ محل نصب و اتصالات، قرار می گیرد. اگر بخواهیم با بیانی ساده به تفاوت های موجود در بین قوطی و پروفیل اشاره کنیم، باید گفت، عمده تفاوتی در بین این دو دسته مشاهده می شود، ساختار بسته و یا باز آنها می باشد. قوطی ها مقاطعی هستند که از نظر ظاهری، ساختاری بسته دارند، ولی همه انواع پروفیل هندسه ای باز دارند. بسته بودن قوطی ها یکی از دلایل نامگذاری آنها به این نام بوده است. یکی از تفاوت های دیگری که در بین انواع قوطی و پروفیل میتوان مشاهده کرد، در مقایسه این دو محصول به لحاظ میزان تنوع آنها است.

    در این رابطه می توان گفت دسته بندی و تقسیماتی که در بین انواع پروفیل وجود دارد در مقایسه با این فاکتور در قوطی ها، به مراتب بیشتر بوده و در بازارهای پروفیل تنوع بیشتری نسبت به بازار قوطی موجود است. قیمت پروفیل با انواع گوناگون با توجه به همین دسته بندی های تعیین می گردد. البته گفتنی است بررسی شاخص های وزنی در این محصولات در هنگام خرید قوطی مبلی و دیگر انواع قوطی و پروفیل به میزان بسیار زیادی حائز اهمیت می باشد. در ادامه این مطلب قصد داریم به بیان برخی از ویژگی های موجود در قوطی مبلی بپردازیم.

    ویژگی های قوطی مبلی

    زیبایی ظاهری، براق بودن و درخشندگی یکی از خصوصیات بارز در برخی از انواع قوطی مبلی می باشد. این ویژگی در آنها موجب شد تا از قوطی مبلی در تولید مبلمان، میز و صندلی استفاده شود. ابعاد و اندازه های دقیق تر، نسبت به دیگر انواع قوطی، یکی دیگر از ویژگی های این محصول می باشد. در تولید قوطی های مبلی، بر روی درز جوش خورده پرداخت بیشتری انجام می گیرد و این قسمت در طول فرایند تولید با ظرافت و دقت بالایی محو می شود.

    همانطور که بیان شد، عناصر آلیاژی متنوعی در ساخت آنها مورد استفاده قرار می گیرند، ولی اگر بخواهیم به استانداردهای آلیاژی موجود در آنها بپردازیم، باید گفت این استانداردها در تولید ورق های فولادی مورد استفاده در ساخت قوطی ها تعریف شده اند و می بایست آنها را در جای خود مورد بررسی قرار داد. قابلیت رنگ کاری و امکان آبکاری بر روی سطح این مقاطع یکی از ویژگی های مهم و کاربردی در آنها می باشد. مشخصه های وزنی در این محصولات با توجه به سایز و میزان ضخامت آنها به دست می آیند. تمامی فرمول ها و اندازه های مورد نیاز در تولید انواع قوطی، به صورت مجموعه ای از استانداردها در جدول وزن قوطی وارد شده است.

    خرید قوطی مبلی

    قوطی مبلی، دسته ای از انواع پروفیل ها است که به وسیله ورق فولادی در گریدهای آلیاژی مختلف تولید می گردد. در ساخت این مقاطع غالبا از انواع ورق سرد با ضخامت های 0.7 تا 1.5 میلیمتر استفاده می شود. سطح مقطع در این تولیدات به شکل های سه گوش، چهارگوش و دایره می باشد. در برخی موارد نمای عرضی و یا همان سطح مقطع قوطی مبلی به صورت ترکیبی از این اشکال تولید می شود. مستطیل و مربع از متداول ترین اشکال استفاده شده در ساخت قوطی مبلی هستند. دسته بندی سبک و سنگین، یکی دیگر از مواردی است که در طبقه بندی این محصولات به لحاظ نوع کاربری و میزان کیفیت استفاده می شود.

    توجه داشته باشید که برای خرید قوطی مبلی و دیگر انواع پروفیل و قوطی بررسی میزان وزن، طول شاخه و مقدار ضخامت ورق های بکارگیری شده در ساخت این تولیدات از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. همکاران کارشناس ما در وب سایت آهن مهام با در نظر گیری نوع کاربرد و میزان کیفیت و اختلاف قیمت قوطی مبلی در برندهای مختلف، میتوانند شما عزیزان را در انتخاب محصولی مناسب یاری نمایند. هموطنان عزیز می توانند به منظور اطلاع از قیمت روز پروفیل و قوطی، روند سفارش و خرید این محصولات به وسیله شماره های درج شده در وب سایت با ما تماس بگیرند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × دو =