آهن مهام » دانشنامه میلگرد » بررسی ویژگی های میلگرد گالوانیزه
میلگرد گالوانیزه

بررسی ویژگی های میلگرد گالوانیزه

فهرست مطالب

    همه ما می دانیم که یکی از مهمترین نقاط ضعف در قطعات فولادی، واکنش پذیری عنصر آهن با آب است که موجب اکسید شدن بافت قطعه و اصطلاحا زنگ زدگی شده و نهایتا به پوسیدگی آن منجر می شود. در صنعت فولاد برای مقاوم سازی محصولات در برابر این آسیب، راهکارهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. روکش های پلیمری، روغنی و ضد زنگ، از جمله روش های تقویت فولاد هستند که در این صنعت استفاده می شوند. گالوانیزاسیون، راهکار دیگری است که به این منظور در خطوط تولید قطعات فولادی وجود دارد. میلگردها به عنوان یکی از اصلی ترین تولیدات صنعت فولاد، به صورت گالوانیزه هم تولید و عرضه می شوند. استفاده از این محصول، در ساخت سازه های بتنی بسیار متداول و رایج می باشد. خرید میلگرد در همه پروژه ها، یکی از مهمترین دغدغه های مهندسان سازه و پیمانکاران می باشد. برای محاسبه قیمت میلگرد، مشخصات وزنی، یکی از مهمترین فاکتورها است که می بایست به آن توجه نمود. استانداردهای متعددی در تولید میلگردها مورد استفاده قرار می گیرند و میلگرد گالوانیزه تولید شده با این استانداردها نیز در بازارهای کشور یافت می شوند. گفتنی است، قیمت میلگرد A1 (که یکی از استانداردهای مورد استفاده در ساخت میلگرد است) به صورت گالوانیزه، به نسبت دیگر استانداردهای این محصول کمی بالاتر می باشد، اما در تعیین قیمت انواع میلگرد ساختمانی، تفاوتی در نوع استاندارد نبوده و تنها شاخص های وزنی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

    ویژگی های میلگرد گالوانیزه

    از اصلی ترین ویژگی های میلگرد گالوانیزه می توان به مقاومت بسیار بالای آن در برابر اکسیداسیون اشاره نمود. به صورت عمومی عمر مفید میلگردهای گالوانیزه از انواع معمولی بسیار بیشتر می باشد. میزان مقاومت میلگرد گالوانیزه 40 برابر بیشتر از میلگردهای معمولی می باشد. وجود لایه محافظ روی در این مقاطع از واکنش فولاد با آب جلوگیری کرده و مقاومت بسیار زیادی در برابر پوسیدگی و فرسایش به آن می بخشد. البته استانداردهای آلیاژی که در ساخت میلگرد گالوانیزه مورد استفاده قرار می گیرند، در تعیین میزان این مقاومت نقش بسیار مهمی دارند، اما به صورت عمومی میانگین های به دست آمده در تست های انجام گرفته بر روی این محصولات قابل قبول می باشند. اندازه استحکام کششی که با نام مقاومت کششی نیز شناخته می شود، به طور میانگین در میلگردهای گالوانیزه بیشتر از 600 مگاپاسکال اندازه گیری شده است . مقاومت تسلیم یکی دیگر از آزمایشاتی است که بر روی انواع محصولات فولادی انجام می شود که به نام های تنش سیلان، مقاومت جاری و یا تنش گسیختگی نیز معروف می باشد. میزان این فاکتور در میلگردهای گالوانیزه به صورت متوسط، بیشتر از 355 مگاپاسکال می باشد. یکی از مزایایی که در استفاده از میلگردهای گالوانیزه وجود دارد، استفاده کمتر از مواد بتنی در کنار آنها است. در صورتی که برای ساخت فونداسیون از میلگردهای گالوانیزه استفاده شود، به میزان مواد بتنی کمتری نیاز است.

    خرید میلگرد گالوتنیزه

    میلگرد، یکی از مهمترین مصالح ساختمانی است که علاوه بر ساختمان سازی، به صورت گسترده در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. میلگردهای گالوانیزه، به واسطه پوشش فلزی که دارند، از مقاومت بسیار بیشتری به نسبت نمونه های معمولی در برابر آسیب های ناشی از اکسیداسیون برخوردار است. این تولیدات در ساختمان سازی و صنایعی مانند کشتی سازی، ساخت سکوهای شناور، و تولید سازه در مجاورت آب و رطوبت، کاربردهای بسیار زیادی خواهند داشت. ساخت پل و تونل، جاده سازی، تولید سازه های هنری و … نمونه های دیگری از کاربردهایی هستند که برای میلگردهای گالوانیزه می توان در نظر گرفت. هموطنان عزیز در صورت تصمیم به خرید میلگرد و اطلاع از قیمت روز میلگرد و نیاز به کسب مشاوره در این زمینه، می توانند به وسیله تماس با همکاران متخصص ما در وب سایت آهن مهام، از قیمت روز میلگرد، نحوه سفارش و خرید این محصولات اطلاع یابند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − 4 =