آهن مهام » دانشنامه ورق » بررسی ویژگی های ورق سیاه در هنگام خرید
ورق سیاه

بررسی ویژگی های ورق سیاه در هنگام خرید

فهرست مطالب

    ورق سیاه به عنوان اصلی ترین دسته از انواع ورق فولادی، علاوه بر ساخت و ساز در بسیاری از صنایع نیز مورد کاربرد می باشد. میتوان گفت پایه تولید بسیاری از دیگر محصولات در صنایع فولاد، این نوع ورق در انواع مختلف است. بسیاری از انواع ورق های گالوانیزه، ورق رنگی، ورق اسید شویی، ورق قلع اندود و … با استفاده از انواع ورق سیاه تولید می شوند. در تعیین قیمت ورق سیاه، شاخص های وزنی و استانداردهای آلیاژی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند. البته قیمت ورق CK60 و برخی دیگر از انواع ورق سیاه که در بازار آهن آلات، اغلب در انواع وارداتی یافت می شوند، به میزان بیشتری از نمونه های داخلی متاثر از قیمت دلار می باشند.

    در بین نمونه های داخلی نیز قیمت ورق اکسین و ورق فابریک فولاد مبارکه نیز به نسبت کیفیتی که دارند، بسیار مناسب هستند. شناخت استانداردهای آلیاژی و بررسی برخی از دیگر فاکتورها مانند میزان ضخامت و شاخص های وزنی در محصول، از موارد بسیار ضروری در خرید ورق سیاه با انواع گوناگون هستند. در ادامه این مطلب به بیان برخی از نکاتی خواهیم پرداخت که در هنگام خرید ورق سیاه، توجه به آنها اهمیت بسیار زیادی دارد.

    نکاتی در رابطه با خرید ورق سیاه

    علاوه بر نکاتی که تاکنون بیان شد، توجه به نشان تجاری کارخانه تولید کننده محصول نیز اهمیت بالایی دارد. در بین تولیدکنندگان داخلی، کارخانجات فولاد مبارکه اصفهان، فولاد کاویان، اکسین اهواز و مجتمع فولاد گیلان از جمله برترین تولید کنندگان این محصولات هستند. در بین نمونه های وارداتی ورق سیاه، محصولات کشورهای کره و آلمان از کیفیت بالاتری به نسبت دیگر انواع برخوردارند. توجه به نکات و ویژگی های فنی محصولات یکی دیگر از مواردی است که در انتخاب آنها باید در نظر گرفت. بررسی استانداردهای ظاهری مانند ابعاد، میزان ضخامت و گروه آلیاژی استفاده شده در طول فرایند تولید، و تطابق آن با استانداردهای یک مجموعه معتبر مانند جدول اشتال، یکی از راه های مورد استفاده برای اطمینان از رعایت نکات فنی در تولید آنها می باشد.

    توجه داشته باشید که اطلاعات مورد نیاز شما در برگه های گواهی کنترل کیفیت محصول درج شده است. در هنگام خرید ورق و دیگر محصولات فولادی مانند قیمت ورق فولاد مبارکه می توانید از فروشنده برگه کنترل کیفیت محصول را درخواست نمایید. این گواهینامه ها به عنوان گارانتی محصول از طرف کارخانه تولید کننده در کنار محصول به مشتریان عرضه می شوند. نام، گروه آلیاژی، ابعاد و میزان ضخامت، استانداردهای رعایت شده در طول تولید و میانگین های به دست آمده در تست هایی که بر روی قطعه انجام گرفته، همه و همه در این برگه ها درج شده و شما می توانید در هنگام خرید همه آنها را بررسی نمایید.

    خرید ورق سیاه

    ورق های سیاه، یکی از اصلی ترین نیازهای ساختمان سازی و مهمترین مصالح مورد استفاده در برخی صنایع مانند خودروسازی، تولید لوازم خانگی، ساخت ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و … می باشد. این محصول با استفاده از فرایند نورد گرم بر روی شمش های فولادی تولید شده و دارای دسته بندی های بسیار متنوعی است. بسیاری از شاخه های فولادی مانند انواع پروفیل و قوطی با استفاده از ورق های سیاه تولید می شوند. از دیگر مقاطعی که در تولید آنها از ورق های سیاه استفاده شده، نبشی، سپری و ناودانی ها در انواع پرسی هستند. تیرورق ها نیز نوعی دیگر از شاخه های فولادی هستند که برای ساخت آنها ورق سیاه در انواع گوناگون کاربرد خواهد داشت. مجموعه آهن مهام با سابقه فعالیت چندین دهه ای در بازار آهن آلات کشور، یکی از مراجع معتبر در عرضه انواع محصولات فولادی و همچنین ارائه دهنده مشاوره های فنی برای مقایسه محصولات عرضه شده در این بازار، تحت برندهای گوناگون و بکارگیری بهینه آنها می باشد.

    هموطنان عزیز در سراسر کشور در صورت نیاز به خرید ورق سیاه و دیگر انواع تولیدات صنایع فولاد، می توانند جهت اطلاع از قیمت ورق، نحوه سفارش و خرید آن با همکاران کارشناس ما در وب سایت آهن مهام تماس برقرار نمایند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − چهار =