آهن مهام » دانشنامه میلگرد » بررسی کاربردهای مختلف از میلگرد 20
بررسی کاربردهای مختلف از میلگرد 20

بررسی کاربردهای مختلف از میلگرد 20

فهرست مطالب

    در بسیاری از محصولات تولید شده در کارخانجات صنایع فولاد، سایزهای متوسط از میزان کاربرد بیشتری نسبت به دیگر سایزها برخوردار هستند. میلگرد 20 به عنوان یکی از پرمصرف ترین سایزهای که در بین اندازه های مختلف این محصول وجود دارد، شناخته می شود. هر یک از کارخانجات تولید کننده میلگرد، از استانداردهای گوناگونی برای ساخت این مقاطع استفاده می کنند. یکی از رایج ترین استانداردهایی که برای تولید انواع میلگرد در ایران مورد توجه است، Gost 5781 می باشد. در این استاندارد روسی انواع مختلف میلگرد در چهار گروه از نظر نوع کاربرد، شکل ظاهری و برخی ویژگی ها مانند میزان مقاومت، طبقه بندی می شوند.

    A1، A2، A3 و A4 انواع مختلف از میلگرد در استاندارد GOST می باشند. گفتنی است میلگرد 20 در همه انواع چهارگانه از این استانداردهای عنوان شده تولید می شود. البته لازم به ذکر است به جز استاندارد میلگرد صنعتی، یعنی دسته A1، دیگر استانداردهای ذکر شده، به عنوان نمونه های مختلف ساختمانی مورد استفاده قرار میگیرند و تفاوت آنها تاثیری در میزان قیمت میلگرد نخواهد داشت. البته منظور ما از میلگرد 20، محصولاتی است که در 3 استاندارد ساختمانی (A2، A3 و A4) تولید شده اند. در ادامه این مطلب به برخی از مهمترین کاربردهای میلگرد 20 اشاره خواهیم داشت.

    کاربردهای میلگرد 20

    یکی از متداول ترین کاربردهایی که در انواع میلگرد ساختمانی در سایزهای مختلف تعریف شده است، تقویت پی یا فونداسیون ساختمان می باشد. مسلح سازی بتن یکی از عمده فرایندهای ساختمانی است که در آن از میلگردها با استاندارد و اندازه های گوناگون استفاده می شود. ساخت رمپ پارکینگ، ساختمان های بلند، پایه ها و سازه های بتنی، دکل های نفتی و … از نمونه کاربردهای میلگرد 20 هستند. میلگردهای 20 در استاندارد A2، برای ساخت انواع خاموت در سازه ها مورد استفاده می باشد. خاموت یا آرماتور عرضی، قطعه مورد استفاده در تولید شبکه های آرماتوری است که در انواع و اشکال گوناگونی تولید می شوند.

    برای ساخت خاموت در انواع سنتی، معمولی، ربات، سولار و مارپیچ می توان از میلگرد 20 در استاندارد A2 استفاده کرد. یکی از دلایل رواج استفاده از میلگردهای استاندارد A2 در ساخت خاموت، میزان انعطاف بیشتری است که در محصولات تولید شده با این استاندارد قابل مشاهده می باشد. یکی از تفاوت های عمده در میان استانداردهای چهارگانه میلگرد (A1، A2، A3 و A4) مقدار کربن بکارگیری شده در بین ترکیبات آلیاژی آنها بوده و این مسئله موجب تفاوت محصولات تولید شده تحت این استانداردها از نظر میزان انعطاف و خم پذیری شده است. در بین میلگردهای ساختمانی، میلگرد A2  کمترین میزان کربن و بالاترین میزان انعطاف را به خود اختصاص داده است.

    به همین جهت در بسیاری از مقاطعی که نیاز به خم کاری در میلگرد باشد، از این محصولات استفاده می کنند. سایز 20 در میلگرد، به خاطر این که یک اندازه متوسط است، به عنوان شاخه های طولی آرماتور نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای این منظور از استانداردهای A3 و A4 در این سایز استفاده می شود.

    خرید میلگرد 20

    استفاده از جدول وزن میلگرد در محاسبه شاخص های وزنی، یکی از موارد قابل توجه در هنگام خرید میلگرد 20 و دیگر سایزهای این محصول است. در سراسر دنیا قیمت فولاد به دلیل نوساناتی که در بازار های مختلف جهانی وجود دارند و همچنین میزان عرضه و تقاضا در این فلز، به صورت روزانه متغیر است، لذا توجه به این نکته و مواردی که تا کنون اشاره کردیم، برای انجام معاملات در این بازار، بسیار مفید خواهد بود. به اطلاع هموطنان عزیز می رسانیم، مجموعه آهن مهام، یکی از معتبرترین مراجع عرضه کننده انواع محصولات صنعت فولاد در دهه های گذشته بوده است. مهندسان مشاور ما با سابقه طولانی در شناخت و اطلاع از میزان کیفیت تولیدات عرضه شده در برندهای گوناگون، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. شما می توانید به وسیله تماس با همکاران کارشناس ما در وب سایت آهن مهام از میلگرد 16 آجدار A3 و دیگر محصولات موجود در بازارهای آهن آلات کشور و همچنین نحوه سفارش و خرید آنها نیز اطلاع یابید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شش + 15 =