آهن مهام » دانشنامه پروفیل (قوطی) » بررسی کاربردهای پروفیل آبرو
پروفیل آبرو

بررسی کاربردهای پروفیل آبرو

فهرست مطالب

    پروفیل آبرو در مناطقی که میزان بارش برف و باران در آنجا زیاد است، بسیار کاربرد دارد. این محصول فلزی کارآمد به گونه ای تولید شده است که باعث آسان تر شدن تخلیه آب سقف ها شود و همچنین از آسیب های بسیار زیادی که ممکن است روی سقف سازه ها یا ساختمان ایجاد شود، جلوگیری می کند. بین عموم مردم، پروفیل آبرو با عنوان ناودانی شناخته می شود.

    انواع پروفیل آبرو

    انواع مختلفی از این محصول فولادی تولید می شود که ابعاد و سایز آن ها با یکدیگر متفاوت است و با توجه نوع کاربردی که دارند، می تواند پاسخگوی نیاز مشتریان باشد. به طور کلی، بنا به درخواست مشتریان پروفیل آبرو در ابعاد مختلفی تولید می شود. معمولا ابعاد رایج این نوع پروفیل در بازار به طول 6 متر، ارتفاع 16 سانتی متری، وزن 70 کیلو گرمی و ضخامت های 2 تا 3 میلی متری موجود است. نکته دیگر این که، هر یک از پروفیل آبرو یک طرفه و دو طرفه دارای طول، وزن و ضخامت متفاوتی هستند. در ادامه می خواهیم با مهم ترین انواع پروفیل آبرو آشنا شویم.

    پروفیل آبرو مدل لندنی: برای پوشش سقف های بزرگتر از این نوع محصول استفاده می کنند و یکی از پرکاربردترین انواع پروفیل آبرو محسوب می شود. اگر پروفیل آبرو لندنی از ورق گالوانیزه تولید شود، دارای ضخامت 0.4 میلی متری با طول 3 متری است و ابعاد تولید شده این نوع پروفیل از ورق رنگی، به طول 2.5 متری و ضخامت 6 میلی متری می رسد. از معایب این محصول می توان به خوردگی و فرسودگی آن اشاره کرد که با گذشت زمان روی می دهد.

    پروفیل آبرو مدل جعبه ای: برای ساخت سقف های شیروانی، انواع سوله ها و ساختمان های بیمارستانی و خانه های بهداشت بسیار کاربرد دارد؛ زیرا به عنوان زیباترین انواع پروفیل های آبرو به شمار می رود.
    پروفیل آبرو مدل فیتیله ای: نصب این نوع محصول به راحتی انجام می شود و از قدیمی ترین پروفیل های آبرو به شمار می رود. نکته ی دیگر، این محصول با نازلترین قیمت در بازار عرضه می شود.

    تولید پروفیل آبرو

    همان طور که در بالا اشاره کردیم، پروفیل آبرو باعث تخلیه آب باران و برف از روی سقف ها به ویژه سقف های شیروانی می شود. بنابراین جنس پروفیل آبرو باید به گونه ای باشد که در برابر زنگ زدگی و خوردگی بسیار مقاوم باشد. به همین دلیل، پروفیل آبرو را از ورق های گالوانیزه و رنگی تولید می کنند تا در برابر آب و رطوبت بسیار مقاوم باشد. نحوه ی تولید این محصول به این صورت است که در ابتدا، بر اساس ابعاد و ضخامت مشخص ورق های فولادی را برش می دهند و سپس آن را وارد دستگاه رول فرمینگ می کنند تا به کمک قالب های مخصوصی که در دستگاه تعبیه شده است، ورق ها به شکل پروفیل تبدیل کند و در مرحله آخر، پروفیل از خط تولید خارج می شود.

    کاربردهای پروفیل آبرو

    در بازار به پروفیل آبرو، گاتر شیروانی گفته می شود. این محصول در صنایع مختلف به ویژه صنعت ساختمان سازی بسیار کاربرد. تخلیه آب باران و برف از روی سقف ساختمان به سمت زمین به کمک پروفیل آبرو انجام می شود. سقف های شیروانی و غیر شیروانی، درب های چوبی و MDF، سقف های گلخانه، مرغداری و گاوداری نیز از پروفیل آبرو ساخته می شوند. همچنین، این محصول باعث استحکام فونداسیون ساختمان می شود.

    قیمت پروفیل آبرو

    قیمت پروفیل بستگی به نوع آن، طول محصول و میزان ضخامت دارد. علاوه بر مواردی که گفته شد، قیمت دلار و ارز، نوسانات بازار و… در قیمت گذاری این محصول بسیار تاثیر دارد. این محصول به منظور پوشش انواع سقف ها در دو نوع یک طرفه و دو طرفه ساخته می شود. ابعاد، خاصیت، شکل، نوع کاربرد پروفیل های آبرو با یکدیگر متفاوت است. قبل از خرید پروفیل آبرو لازم است که اطلاعات جامع و کاملی از محصول مورد نظر داشته باشید. خرید این محصول در موقعیت های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، کاربرد این محصول در سقف شیروانی نسبت به چهارچوب درب ها متفاوت است. مشتریان عزیز می توانند برای آگاهی از قیمت روز پروفیل آبرو به سایت آهن مهام مراجعه کنند و پس از بررسی قیمت ها زیر نظر کارشناسان مجرب، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود کنند.

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پنج × یک =