آهن مهام » مطالب آموزشی » توری مش چیست و چه کاربردی دارد؟
توری مش چیست و چه کاربردی دارد؟

توری مش چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست مطالب

    آیا تا کنون خطوط راه آهن، سقف های کامپوزیت، و مواردی از این قبیل را مشاهده کرده اید؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که در این نوع از سازه ها، معمولا از توری مش استفاده می کنند. توری مش، در واقع به میلگردهایی گفته می شود که توسط دستگاه های جوش، بصورت عمود برهم جوش خورده اند و در سایز و اندازه های مختلف جهت تقویت مقاومت کششی سازه، جلوگیری از ترک خوردن بتن و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این نوع از محصولات، ویژگی ها و کاربردی که دارند نیز بپردازیم؛ از همین رو پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله، همراه ما در آهن مهام باشید.

     

    توری مش چیست؟

    توری مش که با نام توری جوشی یا شبکه های میلگردی مش سبک و سنگین نیز شناخته می شود، به مجموعه از میلگرد های آجدار و ساده پلاستیکی، گالوانیزه، آهنی و غیره گفته می شود که بصورت عمود بر هم و با زوایه قائم، تولید شده و به شکل رولی و یا برگی به بازار عرضه می شوند. علاوه بر این، این نوع از محصولات، معمولا به سه صورت آجدار، فولادی و پنلی تولید می شوند که با توجه بافته شدن مفتول و جوشکاری نقطه ای میلگردها، با سایر انواع توری مانند توری مرغی، توری گابیون و توری حصاری، متفاوت اند.

     

    روند تولید توری مش

    گفتیم که توری های مش، اغلب به شکل برگی و رولی هستند که در دو نوع مش ریز و درشت تولید می شود. در روند تولید توری های مش، معمولا از متریال های مختلفی مانند مفتول سیاه، مفتول گالوانیزه و یا استنلس استیل استفاده می شود که در آن، کلاف های 6.5 تحت کشش قرار گرفته و بعد از آن، در دستگاه های شاخه کن، به میلگرد های 1 الی 3 متری تبدیل می شوند. در مزحله ی آخر نیز، این نوع از میلگردها توسط دستگاه های جوش، بصورت نقطه و عمود بر هم جوش داده می شوند.

    مزایای توری مش

    علاوه بر موارد ذکر شده، توری های مش یا شبکه های میلگردی مش، با توجه روند تولید و کاربردی که دارند، دارای یکسری مزایا از قبیل موارد زیر می باشند که عبارتند از:
    – صرف هزینه های کم و مقرون به صرفه
    – حمل و نقل آسان و کاهش هزینه نصب
    – دارای مقاومت بالا
    – دارای جوش های نقطه ای و منظم
    – رسانای با کیفیت برق
    – دارای وزن پایین و سبک ورق های فلزی
    – داشتن تهویه هوا

     

    کاربرد توری مش

    به طور کلی، توری های مش، در صنایع مختلفی مانند صنعت ساختمان سازی، صنایع پتروشیمی، صنعت کشاورزی، صنعت حمل و نقل و غیره، کاربرد فراوانی دارد و برای کارایی بهتر، لازم است بر اساس نوع کاربرد آن، توسط متخصصین کارآمد در این زمینه، بررسی و اندازه گیری شود. علاوه بر این، از دیگر کاربردهای این نوع از محصولات در صنعت عبارتند از:
    – قابلیت استفاده در فوندانسیون
    – کاربرد در دکوراسیون
    – قابلیت استفاده در ساخت پنل
    – کاربرد در زیر ساخت ورزشگاه ها
    – نگهدارنده سقف کاذب
    – کاربرد فراوان در پل سازی، تونل سازی، کف سازی و زیلو سازی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × دو =