آهن مهام » دانشنامه پروفیل (قوطی) » تولید قوطی و پروفیل به روش غیر مستقیم
تولید قوطی و پروفیل به روش غیر مستقیم

تولید قوطی و پروفیل به روش غیر مستقیم

فهرست مطالب

    یکی از روش هایی که برخی از کارخانجات تولید کننده انواع قوطی و پروفیل برای ساخت محصولات خود استفاده می کنند، روش غیر مستقیم است. در این روش نیز مانند روش مستقیم رول ورق های فولادی توسط دستگاه باز شده و آنها را در طول برش می دهند. تفاوت عمده ای که در بین روش مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد این است که پس از انجام فرایند برش طولی، تسمه های به دست آمده به صورت مستقیم به شکل پروفیل در نمی آیند، بلکه ابتدا به شکل لوله ای در آمده و لبه های آنها جوش می خورد. پس از آن پروفیل لوله ای شکل وارد دستگاه قالب گیری شده و به صورت پروفیل مورد نظر فرم دهی می شود.

    وجود این تفاوت در بین روش های مورد استفاده برای ساخت این مقاطع، موجب تفاوت هایی در میزان کیفیت و قیمت پروفیل و قوطی می شود. همانطور که در ادامه توضیح میدهیم، این روش ها با توجه به ساختار ظاهری پروفیل ها مورد استفاده قرار می گیرند. در ادامه این مطلب به شرح کامل روش غیر مستقیم در تولید انواع قوطی و پروفیل و همچنین بیان برخی مزایا و معایب در این روش خواهیم پرداخت.

    روش غیر مستقیم

    توجه داشته باشید که روش غیر مستقیم، تنها برای ساخت مقاطعی استفاده می شود که در طول فرایند تولید آنها، عملیات جوشکاری وجود دارد. بنابراین می توان گفت به صورت عمومی، به منظور تولید انواع مختلف پروفیل باز، روش غیر مستقیم کاربردی نداشته و از این روش تنها برای ساخت قوطی ها و پروفیل های بسته مانند برخی از انواع پروفیل درب و پنجره، استفاده می شود. همانطور که اشاره شد، مواد اولیه در خطوط تولید قوطی و پروفیل به روش غیر مستقیم نیز انواع ورق های فولادی هستند. در قسمت اول از این روش برش های طولی به دست آمده از ورق ها را به روش های شکل دهی لبه ای، شکل دهی مرکزی و یا به روش شکل دهی از طریق شعاع، لوله می کنند و دو لبه را به یکدیگر جوش می دهند. پس از آن پروفیل های لوله شده، به درون دستگاه قالب می روند و به شکل پروفیل های مورد نظر در می آیند. سپس در قسمت سایزینگ، مقاطع را در اندازه های استاندارد برش داده و دسته بندی می کنند.

    سرعت بالای تولید، یکی از مزایای استفاده از روش غیر مستقیم می باشد. یکی دیگر از فواید روش غیر مستقیم در تولید قوطی و پروفیل ها این است که به علت فاصله هوایی بسیار اندکی که در میان اینداکتور و لوله وجود دارد، قطر انتخابی را می توان به میزان بسیار زیادی افزایش داد؛ به همین جهت از بالاترین توان دستگاه جوش میتوان استفاده نمود. استفاده از قالب های منحنی در این روش به تسهیل فرایند تولید و کاهش استهلاک دستگاه کمک بسیار زیادی می کند. اما بکارگیری این روش در تولید قوطی و پروفیل معایبی نیز به همراه دارد. اندازه نامتوازن در اضلاع برخی از مقاطع، انحنای سطح و وجود خط جوش برجسته، از جمله معایبی هستند که میتوان برای استفاده از روش غیر مستقیم برشمرد و البته وجود این معایب موجب کاهش کیفیت محصول نهایی خواهد شد.

    خرید پروفیل و قوطی

    قوطی و پروفیل ها، یکی از مهمترین مقاطع مورد استفاده در ساخت اسکلت های فلزی هستند. علاوه بر این از آنها در ساخت بسیاری از قطعات در صنایع مختلف استفاده می شود. در زمان خرید پروفیل و قوطی می بایست، دسته بندی ها و استانداردهای موجود در ساخت این مقاطع را مورد توجه و دقت قرار داد. یکی از راه هایی که برای این کار وجود دارد، مطابقت دادن محتویات درج شده در برگه های کنترل کیفیت محصول با استانداردهای تعریف شده در جدول وزن پروفیل و قوطی می باشد. شرکت جهان پروفیل پارس، لوله و پروفیل صابری، نیکان، پروفیل ساوه، گروه صنعتی شرق تهران، صدرا، آپادانا، کیان پرشیا، کیهان و سپاهان، از تولید و عرضه کنندگان انواع پروفیل و قوطی در داخل کشور هستند. شما هموطن عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مشخصات و ویژگی های انواع تولیدات صنایع فولاد، و همچنین دریافت قیمت روز قوطی و پروفیل با همکاران متخصص ما در وب سایت آهن مهام تماس برقرار نمایید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سه + 9 =