آهن مهام » مطالب آموزشی » رابیتس چیست و چه کاربردی دارد؟
رابیتس چیست و چه کاربردی دارد؟

رابیتس چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست مطالب

    همانطور که میدانیم، محصولات فولادی، دارای انواع مختلفی از جمله قطعات مفتولی می باشند که به انواع مختلفی تقسیم بندی شده و و کاربرد فراوانی نیز دارند. یکی از این محصولات پرکاربرد، رابیتس است. شاید از خود بپرسید که رابیتس چیست و چه کاربردی دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که رابیتس، از جمله محصولات مفتولی و ورق فلزی شبکه ای است که در ادامه ی مطلب، به طور مفصل، با این محصول، انواع آن و کاربردی که دارد بیشتر آشنا می شویم. از همین رو پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله، با آهن مهام همراه شوید.

     

    رابیتس چیست؟

    گفتیم که رابیتس، که با نام راویز نیز شناخته می شود، نوعی ورق فلزی شبکه ای و مشبک می باشد که با ورق های ساده ی فلزی، متفاوت اند. این نوع از محصولات، معمولا در در اندازه های مختلفی تولید و عرضه می شوند که ابعاد آن حدود 6 الی 240 سانتی متر و مساحت 1.44 متر نیز می باشد. علاوه بر این، ورق های رابیتس، دارای چشمه هایی در اشکال دایره، مربع، لوزی و متوازی الاضلاع هستند که انرژی با با سرعت بالا جذب کرده و دارای مقاومت بالایی نیز در برابر تغییر شکل مکانیکی می باشد.
    سایز و زاویه های ورق رابیتس، معمولا در جذب انرژی و چگونگی انتشار آن تاثیر بسزایی دارد، به این صورت که هر چقدر انداره زاویه ها در این محصولات بیشتر و یا کمتر باشد، مقاومت کمتری نیز خواهد داشت.

    ویژگی های رابیتس

    محصولات مفتولی رابیتس، با توجه به شکل ظاهری و  روند تولیدی، در صنایع مختلف به خصوص صنعت ساخت و ساز کاربرد فراوانی داشته و دارای یکسری ویژگی هایی از قبیل موارد زیر می باشند که عبارتند از:
    – قابلیت ورود و خروج هوا و نور (ساخت انواع سقف)
    – قابلیت تحمل میزان کشش و انقباض بیستر
    – دارای وزن برابر و مقاوم در مقایبسه با سایر توری ها
    – عدم بریده شدن بصورت کامل
    – دارای مقاومت و ماندگاری بالا
    – قابلیت توزیع فشار بر روی تمامی سطوح
    – قابلیت شکل دادن به اشکال پیچیده و منحنی

    رابیتس

    انواع رابیتس

    رابیتس ها، معمولا از طریق برش دادن یک ورق فلزی تشکیل می شود که با جوشکاری یا بافت، به یکدیگر متصل می شوند. این جوشکاری، برای مقاوم بودن دربرابر خوردگی، طی فرایند گالوانیزاسیون گالوانیزه شده و رنگ می شود که دارای انواع مختلفی از قبیل موارد زیر نیز می باشد.
    رابیتس گوشه ای: این نوع از رابیتس ها، معمولا جهت گچ کاری گوشه ها و کناره های دیوار مورد استفاده قرار می گیرد.
    رابیتس فلزی: رابیتس فلزی، نوعی ورق فلزی شکسته و به شکل V می باشد که دارای سوراخ های الماسی مانند هستند.
    رابیتس لبه خود محور: رابیتس لبه خود محور، یکی از انواع ورق های رابیتس می باشد که جهت جلوگیری از نفوذ در سطح جامد خم شده و مورد استفاده قرارمی گیرد.

    کاربرد رابیتس

    علاوه بر موارد ذکر شده، ورق های مشبک رابیتس، کاربرد فراوانی در صنعت دارد که از جمله عبارتند از:
    – قابلیت استفاده در گچ کاری سقف و سیمان کاری
    – قابلیت استفاده در نگهداری ملات و سنگ کاری
    – کاربرد فراوان در صنعت مجسمه سازی

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × چهار =