آهن مهام » دانشنامه پروفیل (قوطی) » شناخت کاربردهای پروفیل های گالوانیزه
شناخت کاربردهای پروفیل های گالوانیزه

شناخت کاربردهای پروفیل های گالوانیزه

فهرست مطالب

    پروفیل های فولادی در انواع سی پرلین، پروفیل Z، آبرو ، درب و پنجره و … تولید می گردند. در ساخت این مقاطع از ورق های فولادی استفاده می شود. این تولیدات به دلیل تفاوت هایی که در شکل ظاهری، نحوه اتصالات و میزان مقاومت با یکدیگر دارند، کاربردهای متمایزی نسبت به هم دارند. ورق گالوانیزه یک نمونه از انواع ورق های فولادی است که در تولید این محصولات مورد استفاده می باشد. به همین جهت یکی از فاکتورهای موثر بر قیمت پروفیل و قوطی گالوانیزه، قیمت ورق گالوانیزه است. گالوانیزاسیون یکی از کم هزینه ترین راه های مقاوم سازی آلیاژهای مختلف فولاد در برابر زنگ زدگی می باشد.

    البته شاخص های وزنی را باید به عنوان اصلی ترین پارامتر در خرید پروفیل و دیگر مقاطع فولادی مورد توجه قرار داد. از عمده کاربردهای فولاد گالوانیزه شده، استفاده در شرایط آب و هوایی مرطوب و ساخت سازه های مجاور آب است. شناخت ویژگی های پروفیل های گالوانیزه و همچنین کاربردهای متعدد این مقاطع، موضوعاتی هستند که در ادامه این مطلب قصد داریم به آنها بپردازیم.

    ویژگی های پروفیل های گالوانیزه

    استانداردهای آلیاژی مختلفی در ساخت این محصولات استفاده شده است، اما این استانداردها در تولید ورق هایی تعریف شده اند که برای ساخت پروفیل مورد کاربری قرار گرفته اند. طول شاخه این تولیدات در استاندارد های 3، 6 و 12 متری و با توجه به نوع پروفیل متفاوت می باشد. میزان ضخامت ورق های استفاده شده برای تولید این مقاطع بین 1 تا 4 میلیمتر بسته به نوع پروفیل متغیر است. یکی از مواردی که تاثیر بسیار زیادی در میزان کیفیت پروفیل های گالوانیزه دارد، روش های بکارگیری شده در فرایند گالوانیزاسیون می باشد. به طور کلی از دو راه با نام های غوطه وری و روش الکتریکی برای این کار استفاده می شود. گفتنی است، محصولات گالوانیزه شده به روش غوطه وری کیفیت بالاتری از دیگر انواع دارند.

    کاربرد پروفیل گالوانیزه

    در گالوانیزاسیون، از فلز روی به عنوان یک عنصر بی اثر در برابر آب برای پوشش مقاطع فولادی استفاده می شود. همانطور که بیان شد، این کار به روش های مختلفی انجام می گیرد و میزان درصدهای مقاومت در برابر اکسیداسیون در روش های مختلف گالوانیزه سازی، متفاوت می باشد. در بکارگیری پروفیل های گالوانیزه هم به این مسئله توجه می شود. میزان رطوبت، آب و ریسک زنگ زدگی در هر جایی که بیشتر باشد، از پروفیل های گالوانیزه شده به روش غوطه وری استفاده می شود. ساخت درب و پنجره و یا چهارچوب، طراحی و تولید انواع داکت کابل در محیط های خانگی و صنعتی از کاربردهای گوناگون پروفیل های گالوانیزه هستند.

    در ساخت کلاف هایی که در سقف و یا به منظور ایجاد سطح استفاده میشوند، انواع پروفیل های گالوانیزه کاربرد دارند. البته بهتر است بدانید، گالوانیزاسیون در مقاوم سازی پروفیل های درب و پنجره و آبرو بیشتر کاربرد دارند؛ چرا که این مقاطع به میزان بیشتری در معرض آب و رطوبت قرار خواهند داشت و تقویت آنها در این جهت اهمیت بالایی دارد.

    خرید پروفیل گالوانیزه

    استحکام کششی و مقاومت جاری در فولاد گالوانیزه شده به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. انعطاف، فرم پذیری و جوش پذیری ویژگی های متعدد دیگری هستند که در پروفیل های گالوانیزه به مقدار مطلوبی مشاهده می شوند. توجه به این موارد در هنگام خرید پروفیل گالوانیزه بسیار اهمیت دارد. شرکت های پروفیل نیکان، گروه صنعتی شرق تهران، صدرا پروفیل، نورد پروفیل، لوله و پروفیل آپادانا، کیان پرشیا و پروفیل کیهان از جمله مراکز صنعتی هستند که در دهه های گذشته به تولید انواع پروفیل و قوطی فولادی و همچنین تولید نمونه های گالوانیزه شده از این محصولات، اشتغال داشته اند. هموطنان عزیز در سراسر کشور به منظور دریافت مشاوره در زمینه مقایسه، انتخاب، و همینطور برای اطلاع از قیمت روز پروفیل و قوطی در انواع گوناگون می توانند با کارشناسان متخصص ما در وب سایت آهن مهام تماس برقرار نمایند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + هشت =