آهن مهام » دانشنامه پروفیل (قوطی) » قوطی ستونی پرکاربردترین نوع قوطی
قوطی ستونی پرکاربردترین نوع قوطی

قوطی ستونی پرکاربردترین نوع قوطی

فهرست مطالب

    قوطی ستونی یکی از انواع قوطی های فولادی است که به صورت های یکپارچه و جوش داده تولید می شوند. وجود کربن و منگنز با درصدهای خاصی در این مقاطع، تفاوت های بسیار زیادی بین آنها و دیگر انواع قوطی ایجاد می کند. قوطی ستونی جوش داده شده با استفاده از ورق های فولادی تولید می شود، به همین جهت قیمت ورق سیاه، یکی از موارد قابل بررسی در تعیین قیمت قوطی ستونی می باشد. در بین انواع قوطی ستونی جوش داده شده و یکپارچه از نمونه های جوشی بیشتر استفاده می شود. استقبال و استفاده از قوطی های تولید شده با ورق های فولادی، به دلیل هزینه های بسیار پایین تر در این روش تولید می باشد.

    قوطی های تولید شده با استفاده از ورق ها قیمت پایین تری داشته و هر چند کیفیت قوطی های تولید شده به صورت یکپارچه بیشتر است، ولی این اختلاف در کیفیت زیاد نبوده و مورد توجه قرار نمی گیرد. قوطی ستونی یکی از پرکاربردترین مقاطع در بین انواع پروفیل و قوطی های فولادی می باشد و به میزان بسیار بیشتری از دیگر نمونه ها در بازارهای آهن مورد معامله قرار می گیرد. دسته بندی ها و برندهای مختلف تولید کننده این مقاطع، پس از شاخص های وزنی از مهمترین عواملی هستند که در هنگام خرید قوطی ستونی باید مورد توجه قرار داد. در ادامه این مطلب به شناخت بهتر این محصول و بیان کاربردها و ویژگی های مختلف آن خواهیم پرداخت.

    کاربردهای قوطی ستونی

    همانطور که از نام این محصول مشخص است، بیشترین استفاده از آن برای ساخت ستون در سازه های فولادی و اسکلت ها می باشد. دامنه ی گسترده ای که در میزان ضخامت این محصول وجود دارد یکی از مزایایی است که با استفاده از آن می توان تناسب مورد نیاز در بین وزن قطعه و حجم سازه را رعایت کرد.

    قوطی های ستونی گاها در فرایند تسلیح بتن نیز مورد استفاده قرار می گیرند. استفاده از قوطی ستونی به عنوان آرماتور طولی در شبکه های عمودی (که برای ساخت ستون ها کاربرد بیشتری دارند) و شبکه های افقی (که بیشتر در فونداسیون و شناژ ساختمان تعبیه می شوند) یکی از کارهای رایج در جریان مسلح سازی بتن آرمه سازه های سنگین و فوق سنگین است. این مقاطع با هدف جبران مقاومت کششی در بتن و همچنین به منظور انتقال بهتر نیروهای وارد شده ناشی از تنش های منظم و نامنظم به بخش های مختلف بتن در آنها تعبیه می شوند. قوطی ستونی در صنایع مختلفی مانند صنعت پتروشیمی، نفت و گاز و همچنین برای ساخت جرثقیل نیز مورد کاربرد می باشد.

    خرید قوطی ستونی

    خرید قوطی ستونی و دیگر انواع قوطی و پروفیل بدون شناخت استانداردهایی که در تقسیم بندی ها و تعیین قیمت آنها موثر هستند، در بسیاری از موارد امکان پذیر نیست. به همین جهت در این مطلب به شناخت انواع آنها و توضیح فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت این محصولات پرداختیم. همانطور که میدانید استفاده از مواد اولیه و مقاطع مرغوب در کیفیت نهایی پروژه نقش بسیار مهمی دارند. در کشور ما کارخانجات متعددی هستند که در دهه های اخیر به تولید و عرضه انواع قوطی و پروفیل با سایزهای مختلف پرداخته اند.

    شرکت های به فلز سپاهان، آریا صنعت دلیجان، خاور صنعت هما، نورد لوله و پروفیل اصفهان، فولاد گستر حداد کچو، گروه صنعتی سپاهان، لوله و پروفیل آپادانا، صدرا پروفیل و گروه صنعتی شرق تهران را می توان به عنوان برترین تولید کنندگان داخلی قوطی های ستونی و دیگر انواع پروفیل و قوطی دانست. هموطنان عزیز برای اطلاع از قیمت روز قوطی و پروفیل، نحوه سفارش و خرید این مقاطع و همچنین کسب مشورت در زمینه مقایسه و انتخاب آنها می توانند با همکاران کارشناس ما در وب سایت آهن مهام تماس برقرار نمایند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + پنج =