آهن مهام » دانشنامه پروفیل (قوطی) » قوطی گالوانیزه در صنعت چه کاربردهایی دارد؟
قوطی گالوانیزه

قوطی گالوانیزه در صنعت چه کاربردهایی دارد؟

فهرست مطالب

    تاکنون، تیرآهن و یا وسایل آهنی را مشاهده کرده اید که زنگ زده اند و یا به طور کامل فرسوده شدند. دلیل آن می تواند مقاومت بسیار کم عناصر فلزی و آهنی در برابر خوردگی و زنگ زدگی باشد. تصور کنید که یک قطعه فولادی استفاده شده در ساختمان، به سرعت زنگ زند و یا به وسیله رطوبت از بین برود. در این شرایط، چه اتفاقات ناگواری برای اهالی ساختمان اتفاق خواهد افتاد. بهترین راهکار برای رفع این مشکل، گالوانیزاسیون یا روی اندود کردن فلزهای فولادی است که باعث می شود در برابر فرسودگی از استحکام بالایی برخوردار باشند. به طور کلی، پروفیل هایی که از فولاد ضد زنگ تولید می شوند با عنوان قوطی های گالوانیزه شناخته می شوند.

    مزیت های قوطی گالوانیزه

    مزیت و خواص هر یک از مقاطع فولادی با یکدیگر متفاوت است. در این میان، قوطی های گالوانیزه نیز به نوبه ی خود، از خواص بسیاری برخوردار هستند. از مهم ترین مزیت های قوطی گالوانیزه می توان به مواردی از جمله مقاوم بودن در برابر ضربه ها، استحکام و قابلیت شکل پذیری مطلوب، آسان بودن شست و شوی آن، افزایش طول عمر در حدود 30سال، آسان بودن بازرسی فنی آن، کمتر بودن هزینه تولید در مقایسه با دیگر روش های مقاوم سازی اشاره کرد.

    کاربردهای قوطی گالوانیزه

    پروفیل گالوانیزه در بسیاری از صنایع به ویژه صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند. مهندسان ساختمان و سازه از این محصولات در جایی به کار می برند که احتمال خوردگی و زنگ زدگی در آنجا زیاد است. درب و پنجره ها به دلیل مواجه شدن با شرایط آب و هوایی مرطوب و میزان اثر پذیری آن ها، از مقاطع گالوانیزه تولید می شوند. این محصول در کارخانجات برای بسته بندی قوطی های کنسرو شده استفاده می شود. ساخت تخت های بیمارستانی، سیستم های آب آشامیدنی، پوشش های سقفی موجود در مجموعه های ورزشی، تجهیزات کشاورزی و دامداری، خطوط انتقال انرژی و ارتباطات و همچنین سازه های فولادی از دیگر کاربردهای مهم قوطی های گالوانیزه به شمار می رود.

    روش های گالوانیزاسیون

    به طور کلی، گالوانیزاسیون به سه روش گرم، الکترولیتی و سرد صورت می گیرد. روش گالوانیزاسیون گرم به این صورت است که باید فلز از سطح هیدروژنی بالا و مقاومتی پایین تر از 1000 مگاپیکسل برخوردار باشد. مقاومت محصولات گالوانیزه شده از طریق روش الکترولیتی نسبت به روش گرم در مقابل رطوبت، کمتر است و برای ساخت قطعات پزشکی و دندانپزشکی کاربرد دارند. ظاهر محصولاتی که به روش گالوانیزاسیون سرد تولید می شوند، براق تر و زیباتر است و به همین دلیل برای ساخت انواع وسایل خانگی مورد استفاده قرار می گیرند.

    قیمت قوطی گالوانیزه

    پروفیل گالوانیزه به دلیل تقاضای بالایی که برای خرید آن وجود دارد، با نوسان قیمت بالایی همراه است. قیمت پروفیل گالوانیزه بستگی به عوامل مختلفی دارد و بر اساس نوع گالوانیزه، قیمت دلار، کارخانه تولید کننده و هزینه مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن، تعیین می شود. از مهم ترین کارخانه های تولید کننده قوطی و پروفیل می توان به شرکت های جهان پروفیل پارس، شرکت نورد لوله یاران، لوله و پروفیل صابری، لوله و پروفیل آپادانا اشاره کرد. توجه داشته باشید که قبل از اینکه برای خرید قوطی گالوانیزه اقدام کنید، باید آگاهی لازم را در زمینه انواع دسته بندی و نشان های تجاری موجود در بازار را داشته باشید. خوشبختانه، گروه آهن مهام با سابقه درخشانی که در زمینه خدمات مشاوره ای دارد، می توانند هموطنان عزیز را در انتخاب محصول مناسب یاری کنند. برای اطلاع از قیمت روز قوطی گالوانیزه، نحوه سفارش و خرید آن با شماره های درج شده در بخش ارتباطات وب سایت آهن مهام در تماس باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    17 − سیزده =