آهن مهام » مطالب آموزشی » قوطی گالوانیزه چیست؟
قوطی گالوانیزه چیست؟

قوطی گالوانیزه چیست؟

فهرست مطالب

    مصالح بسیاری در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام از آن ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند. قوطی گالوانیزه، یکی دیگر از انواع پروفیل ها به شمار می رود که از نوعی فولاد ضد زنگ تولید می شوند و به دلیل همین خاصیت ضد زنگ بودن آن، در صنعت کاربرد گسترده ای دارد. در این مقاله، می خواهیم به بررسی قوطی گالوانیزه، مزایا، کاربردها و انواع آن بپردازیم. پس با ما در دانشنامه آهن مهام همراه باشید.

    قوطی گالوانیزه

    به مقاطع فلزی توخالی تولید شده از ورق های فلزی، پروفیل گفته می شود. بسیاری از پروفیل های رایج در بازار، از نوع فولادی هستند که از طریق ورق های نورد گرم و سرد ساخته شده اند. ویژگی ها و کاربردهای ورق های فولادی و غیرفولادی با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، ورق روغنی با توجه به نحوه ی تولید آن، در برابر خوردگی و یا زنگ زدگی بسیار مقاوم است؛ و به همین دلیل در بخش هایی از ساختمان که در معرض خوردگی قرار دارند، مورد استفاده قرار می گیرند. تا به حال، عناصر فولادی و آهنی را مشاهده کرده اید که زنگ زده و یا به طور کامل فرسوده شده باشد؛ به این دلیل است که این محصولات، در برابر خوردگی و زنگ زدگی مقاومت کمی دارند و در نتیجه خیلی سریع فرسوده و غیر قابل استفاده می شوند. تصور کنید که در صنعت ساختمان سازی، از یک قطعه ای استفاده شود که به سرعت فرسوده شود و یا به طور کامل در برابر رطوبت از بین برود، چه اتفاقات ناگواری برای ساکنین ساختمان خواهد افتاد؟ در چنین شرایطی، بهترین روش گالوانیزاسیون یا روی اندود کردن فلزهای فولادی است؛ زیرا استحکام آن ها را در برابر فرسودگی و زنگ زدگی افزایش می دهد.(برای اطلاع از آخرین قیمت قوطی گالوانیزه، قیمت ورق روغنی با کلیک بر روی نام محصول از قیمت آن مطلع شوید).

    مزایای قوطی گالوانیزه

    مزایای قوطی گالوانیزه

    قوطی های گالوانیزه مانند سایر محصولات فولادی، دارای مزایا و خصوصیات ویژه ای است. مهم ترین خصوصیات این قوطی ها، عبارت است از:
    – نسبت به دیگر روش هایی که برای مقاوم سازی محصولات فولادی در برابر رطوبت انجام می شود، هزینه ی تولید کم تری دارد و مقرون به صرفه است.
    – افزایش طول عمر این محصول فولادی تا 30 سال می باشد.
    – در مقابل انواع ضربه ها و فشارها، استحکام بسیاری دارد.
    – قوطی گالوانیزه دارای استحکام کششی و شکل پذیری بی نظیری است.
    – شست و شو و نظافت این محصولات به راحتی انجام می شود.
    – بازرسی فنی این نوع پروفیل ها، به آسانی و به صورت چشمی انجام می گردد.

    کاربردهای قوطی گالوانیزه

    پروفیل گالوانیزه در جایی که احتمال خوردگی و زنگ زدگی فلزات زیاد باشد، بسیار کاربرد دارد. به طور کلی، درب و پنجره های ساختمانی بیشتر در معرض رطوبت هستند و دچار زنگ زدگی می شوند و به همین دلیل از پروفیل گالوانیزه ساخته می شوند. از قوطی گالوانیزه برای تقویت پنجره های PVC استفاده می شود؛ زیرا از تغییر شکل چارچوب های PVC جلوگیری می کند و سبب می شود که به صورت شکل اصلی شان حفظ شوند.
    علاوه بر این موارد، قوطی های گالوانیزه کاربردهای دیگری هم دارد که شامل موارد زیر می شود:
    قابل استفاده برای تولید انواع لوله های فلزی
    کاربرد برای ساخت انواع در و پنجره
    قابل استفاده برای ساخت انواع در و پنجره
    موجب حفاظت و مهار بعضی از قطعات باارزش در ساختمان
    کاربرد برای طراحی و تولید انواع سینی کابل در محیط های خانگی و صنعتی

    ابعاد قوطی گالوانیزه

    پروفیل های گالوانیزه رایج در بازار به دو صورت قوطی مربعی و قوطی مستطیلی است که هر کدام از این قوطی ها، دارای ابعاد متفاوتی هستند. ضخامت قوطی مربعی گالوانیزه و قوطی مستطیلی گالوانیزه به ترتیب از 1 تا 4 میلی متر و 1 تا 3 میلی متر متغیر است. قوطی های گالوانیزه برای ساخت و نگهداری اجزاء درب و پنجره ها بسیار کاربرد دارند. همان طور که در و پنجره ها در ابعاد مختلفی تولید می شوند؛ بنابراین به قوطی های گالوانیزه در ابعاد مختلفی نیز احتیاج داریم.

    انواع قوطی های گالوانیزه

    پروفیل های گالوانیزه دارای انواع مختلفی از جمله قوطی گالوانیزه ی سبک، قوطی گالوانیزه ی سنگین، قوطی گالوانیزه ی صنعتی و قوطی گالوانیزه ی کشاورزی می باشند، که وزن، سایز و ضخامت هر کدام از آن ها با یکدیگر متفاوت است و در صنعت کاربرد متعددی دارند.

    انواع مدل های پروفیل گالوانیزه

    پروفیل های گالوانیزه برای ساخت درب و پنجره و همچنین طراحی و ساخت کناف کاربرد گسترده ای دارد. از طرفی، انواع این محصولات در صنایع مختلف نیز مورد استفاده قرار می گیرند. در این قسمت، می خواهیم انواع پروفیل گالوانیزه را بیان کنیم. نکته ی دیگر این که، هر یک از این مدل ها برای مصارف خاصی تولید می شوند؛ به عنوان مثال، F47 یا L25 برای ساخت کناف کاربرد دارد.
    قوطی گالوانیزه ی فلنج
    قوطی گالوانیزه ی C100
    قوطی گالوانیزه ی C70
    قوطی گالوانیزه ی C50
    قوطی گالوانیزه ی F47
    قوطی گالوانیزه ی L25
    قوطی گالوانیزه ی UH36
    قوطی گالوانیزه ی U48
    قوطی گالوانیزه ی U100

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × یک =