آهن مهام » دانشنامه پروفیل (قوطی) » مطالب مهم و کاربردی درمورد پروفیل استیل
پروفیل استیل

مطالب مهم و کاربردی درمورد پروفیل استیل

فهرست مطالب

    یکی از انواع فولاد های پرآلیاژ ضد زنگ که همزمان با افزایش کروم بیشتر خواهد شد، فولاد های استنلس استیل می باشد. کروم از جمله عناصر اصلی استیل است که در اثر ترکیب با کربن، سبب مقاومت استیل در برابر گرما نیز می شود. همچنین، ترکیب این نوع فولاد با عناصری مانند تیتانیوم، آلومینیوم، مس، فسفر، گوگرد، نیکل و مولیبدن موجب می شود مقاومت استیل در برابر اکسیداسیون افزایش یابد و مانع از خوردگی در محیط های خاص شود. علاوه بر موارد ذکر شده، پروفیل های استیل، یکی از انواع فولاد های ضد زنگ می باشد که با توجه به یکسری ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر خوردگی بالا و خواص مکانیکی خاص، از جمله فولاد های پرکاربرد محسوب می شوند که در ادامه ی مطلب، با این نوع فولاد، خواص و کاربردی که دارد بیشتر آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

    روند تولید پروفیل استیل

    ماده اولیه پروفیل های استیل، ورق های استیل با کیفیت است که موجب تولید پروفیل هایی با کیفیت بالا خواهد شد. این ورق ها ابتدا وارد دستگاه های رول بازکن شده و سپس در سایز و اندازه های مختلفی برش داده می شوند. در مرحله ی بعدی، ورق های برش داده شده، جهت فرم دهی نهایی وارد دستگاه فرمینگ و پروفیل هایی ضد زنگ و با کیفیت بالا را تولید خواهند کرد. علاوه بر این، نکته قابل توجه در تولید این محصولات این است که کارخانجات تولید کننده معمولا ماده اولیه خود را از ورق های استیل وارداتی تامین می کنند و همچنین پروفیل های استیلی که از کشور هایی مانند هند، تایوان و کره جنوبی وارد کشور می شوند، دارای کیفیت مطلوبی نیز خواهند بود.

    انواع گرید پروفیل استیل

    پروفیل های استیل، با توجه به جنس، وزن و ابعاد مختلفی که دارند، دارای گرید ها و استاندارد های مختلفی از جمله، پروفیل استیل 201، پروفیل استیل 304، پروفیل استیل 316 و پروفیل استیل دکوراتیو نیز می باشند. این گرید و استاندارد ها معمولا خواص مطلوب خود را از سه عنصر نیکل، کروم و منگنز به دست آورده اند که در برابر خوردگی مقاومت بالایی داشته و انعطاف پذیر هستند.
    – پروفیل استیل 201
    – پروفیل استیل 304
    – پروفیل استیل 316
    – پروفیل استیل دکوراتیو

     

    پروفیل استیل 201

    پروفیل استیل 201، از فولاد استنلس استیل گرید 201 تولید شده و در مقایسه با سایر گرید ها، دارای قیمت پایین تری نیز می باشد. علاوه بر این، این نوع پروفیل، به دلیل مقاومت کمتری که در برابر خوردگی دارد، معمولا جهت ساخت درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد.

    پروفیل استیل 304

    پروفیل های استیل 304، از جمله یکی از رایج ترین فولاد های سری 300 هستند که به دلیل مقاومت بالایی که در برابر خوردگی دارند، در مقایسه با سایر گرید ها نیز دارای قیمت بالاتر و در نتیجه پرکاربردتر نیز می باشند. علاوه بر این، این نوع از پروفیل های استیل، کاربرد فراوانی در صنایع و زندگی روزمره دارند و از جمله موارد مصرف آنها، میتوان به مواردی از قبیل، ساخت لوازم آشپزخانه، کاربرد در صنایع پزشکی و مواد غذایی نیز اشاره کرد.

    پروفیل استیل 316

    این نوع از پروفیل های استیل ، از جمله یکی از انواع پروفیل های استیل پرکاربرد می باشد که به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و قابلیت های ویژه ی دیگر، به اشکال مختلفی در صنایع از جمله صنعت نفت و گاز مورد استفاده قرار می گیرند.

    پروفیل استیل دکوراتیو

    این نوع از پروفیل ها که بعنوان پروفیل های استیل درزدار نیز شناخته می شوند، از ورق هایی با کیفیت بالا تولید شده اند که علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی، به دلیل سطح صاف و صیقلی که دارند معمولا در دکوراسیون منازل و نمای داخلی و خارجی ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند.

    کاربرد پروفیل استیل

    پروفیل های استیل، با توجه به روند تولید و ویژگی هایی که دارند، کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف داشته، به طوری که امروزه به جای بسیاری از محصولات با کیفیت پایین مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، از مهم ترین کاربرد های پروفیل استیل میتوان به مواردی از قبیل موارد زیر نیز اشاره کرد.
    – قابل استفاده در صنایع خودروسازی
    – ساخت میز و صندلی و اسکلت های فلزی
    – قابل استفاده در تولید درب و پنجره
    – دکوراسیون داخلی و خارجی نمای ساختمان
    – قابلیت استفاده در صنایع مختلف مانند صنایع پتروشیمی و صنعت نفت و گاز

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + سه =