آهن مهام » دانشنامه تیرآهن » مطالب مهم و کاربردی در مورد تیرآهن 24
مطالب مهم و کاربردی در مورد تیرآهن 24

مطالب مهم و کاربردی در مورد تیرآهن 24

فهرست مطالب

    یکی از مهم ترین محصولاتی که از آهن ساخته می شود و در ساختمان سازی و صنعت کاربرد گسترده ای دارد، تیرآهن است. این محصول به عنوان یک مقطع فولادی بلند و مستقیم برای طراحی سازه در پروژه های مهندسی مورد استفاده قرار می گیرد و مهم ترین وظیفه ی آن، تحمل فشارهای تنشی وارد شده به محصول است. افرادی که در حوزه فولاد فعالیت دارند، حتما می دانند که وزن تیرآهن بستگی به سایز آن دارد؛ یعنی با افزایش سایز تیرآهن، وزن آن نیز سنگین تر خواهد بود. یکی از انواع تیرآهن های سنگین وزن، تیرآهن 24 است. در این مقاله می خواهیم به معرفی تیرآهن 24 و قیمت تیرآهن اصفهان بپردازیم. پس با ما در دانشنامه آهن مهام همراه باشید.

    مهم ترین ویژگی های تیرآهن 24

    برای ساخت تیرآهن 24 از بهترین و با کیفیت ترین متریال و آلیاژ استفاده شده است و به همین علت، در میان افراد فعال در حوزه صنعت محبوبیت زیادی دارد. آلیاژهای مختلفی برای تولید این محصول به کار می رود. فولاد 37، 44 و 52 از جمله فولادهایی هستند که برای تولید تیرآهن 24 مورد استفاده قرار می گیرند. نکته حائز اهمیت این است که، تولیدکنندگان برای ساخت تیرآهن از روش ها و استانداردهای متفاوتی استفاده می کنند و به همین علت ویژگی های تیرآهن های تولید شده، متفاوت خواهد بود. در بسیاری از کارخانه ها، تیرآهن 24 را برحسب استانداردهای اروپا تولید و در بازار فولاد عرضه می کنند. این نوع تیرآهن حدود 24 سانتی متر ارتفاع دارد و بال های ابتدایی و انتهایی آن یکنواخت است. این مقطع فولادی حدود 370 کیلوگرم وزن دارد و طول شاخه آن 12 متر است. ظاهر محصول به حرف انگلیسی I شباهت دارد. این محصول بین 80 تا 600 میلی متر ارتفاع دارد. به طور کلی، تیرآهن 24 یکی از رایج ترین مصالح فلزی در بازار آهن آلات محسوب می شود.

    مهم ترین کاربردهای تیرآهن 24

    سنگین وزن بودن تیرآهن 24 باعث شده است که در بسیاری از صنایع بخصوص صنعت ساختمان سازی کاربرد فراوانی داشته باشد. یکنواخت بودن بال ها و وزن سنگین تیرآهن 24 باعث شده که سطح مقطع بالایی داشته باشد و از آن به عنوان ستون یا تکیه گاه عمودی استفاده شود، تا سازه ها از مقاومت بسیار زیادی برخوردار باشند. پل هایی که از تیرآهن 24 ساخته می شود، انعطاف پذیرتر هستند و به خوبی می توانند نیروهای وارد شده را تحمل کنند و از آسیب هایی همچون زلزله جلوگیری کند. این محصول در اسکله سازی نیز نقش بسیار مهمی دارد؛ به دلیل اینکه بسیار مقاوم است و به خوبی می تواند نیروهای وارد شده را تحمل کند. سکوهای شناور با وجود تیرآهن می تواند بارها را در سراسر سکوها توزیع کند. این محصول استحکام بالایی دارد و در پالایشگاه های مختلف به عنوان بست تیرآهنی مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت خرپا می توان از تیرآهن 24 استفاده کرد. در یک سازه می توان از خرپا به دلیل مقاومت و استحکام خوبی که دارد به جای ستون استفاده کرد. ساخت نعل درگاه یکی دیگر از کاربردهای مهم تیرآهن 24 به شمار می رود. در ساخت چارچوب یا بالای پنجره ها از نعل درگاه استفاده می شود و باید از استحکام زیادی برخوردار باشد. این تیرآهن در نعل درگاه به صورت دو پروفیل متصل توسط بارهای جانبی نگه داشته می شود.

    قیمت تیرآهن 24

    همانطور که گفته شد، تیرآهن 24 یکی از رایج ترین مقاطع فولادی است که در پروژه های عمرانی و ساخت و ساز بسیار کاربرد دارد و با توجه به ابعاد، نوع بال ها و ظاهرشان به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. تولیدکنندگان صنعت فولاد باید استانداردهای لازم را در هنگام ساخت تیرآهن مدنظر قرار دهند؛ زیرا این مقاطع فولادی در تحمل وزن سازه ها نقش بسیار مهمی دارند. کارخانه ذوب آهن اصفهان یکی از اصلی ترین کارخانجات کشور در زمینه ی تولید انواع مقاطع فولادی از جمله تیرآهن 24 است. شرکت های احرامیان یزد، فولاد خراسان و بناب ظفر نیز از دیگر فعالان این حوزه می باشند. قیمت تیرآهن 24 و قیمت تیرآهن 22 به عوامل مختلفی مانند قیمت مواد اولیه، قیمت جهانی، عرضه و تقاضا، نرخ ارز و دلار و غیره بستگی دارد. بنابراین، شما مشتریان عزیز می توانید پیش از خرید این محصول در خصوص کیفیت و نحوه سفارش آن با شماره های درج شده در وب سایت آهن مهام تماس نموده و از کارشناسان ما راهنمایی بخواهید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    20 + 5 =