آهن مهام » دانشنامه ورق » معرفی برترین تولیدکنندگان ورق روغنی در ایران
معرفی برترین تولیدکنندگان ورق روغنی در ایران

معرفی برترین تولیدکنندگان ورق روغنی در ایران

فهرست مطالب

    ورق روغنی، از جمله ورق های فولادی است که طی فرایند نورد سرد تولید و برای جلوگیری از زنگ زدگی روغن کاری می شود. همچنین این نوع از ورق ها، به دلیل ظاهر صاف و براقی که دارند ، معمولا در خودرو سازی، ساخت انواع قفسه و پنل، ساخت لوازم خانگی و غیره، مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر موارد ذکر شده، به دلیل پروسه ی سخت تولید این محصولات، کارخانه های زیادی چندان در این خصوص فعالیت ندارند و تنها در برخی از کارخانه های مهم کشور تولید و روانه بازار می شود. از همین رو در این مقاله قصد داریم، شما را با مهم ترین تولید کنندگان ورق روغنی در کشور آشنا کنیم  و مقداری درباره نوسانات قیمت ورق روغنی صحبت کنیم. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با آهن مهام همراه شوید.

    برترین تولیدکنندگان ورق روغنی در ایران

    گفتیم که ورق های روغنی، به دلیل پروسه ی سختی که در تولید دارند، کارخانه های زیادی چندان در این زمینه فعالیت ندارند و تنها در کارخانه های مهم کشور تولید و عرضه می شوند. مهم ترین تولیدکنندگان ورق روغنی در ایران عبارتند از:
    – کارخانه فواد مبارکه اصفهان
    – کارخانه فولاد اکسین خوزستان
    – کارخانه فولاد غرب آسیا
    – کارخانه فولاد هفت الماس

    کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

    کارخانه فولاد مبارکه اصفهان که به مادر صنعت فولاد ایران نیز معروف است، از بزرگترین کارخانجات تولید محصولات فولادی به ویژه ورق فولادی در کشور می باشد که اولین بار در سال 1360 و در شهر فولاد مبارکه اصفهان تاسیس شد. از جمله مهم ترین محصولات تولیدی این کارخانه، انواع ورق روغنی با کیفیت است که حدودا در عرض 600 الی 690 و وزن 4 الی 10.8 تولید شده و جهت کاربرد های متعددی وارد بازار می شود.
    علاوه بر این، یکی از عوامل مهم تعیین کیفیت ورق روغنی، پایین بودن میزان تلورانس ابعادی عرض آن است که کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، در مقایسه با سایر کارخانجات، پایین ترین تلورانس را دارد.

    کارخانه فولاد اکسین خوزستان

    یکی دیگر از کارخانجات مهم در زمینه تولید ورق روغنی در کشور، کارخانه فولاد اکسین خوزستان می باشد. این کارخانه که در سال 1384 در خوزستان تاسیس شد، از جمله بهترین کارخانجات تولید محصولات فولادی است که به تولید انواع ورق آهن از قبیل ورق سیاه، ورق روغنی، ورق ST37، ورق ST52 و غیره، جهت ساخت مخازن ذخیره سازی نیز می پردازد.

    کارخانه فولاد غرب آسیا

    کارخانه فولاد غرب آسیا، از دیگر کارخانجات برتر تولید ورق روغنی در سطح کشور می باشد که در سال 1383، در شهرستان دلیجان تاسیس شد. این کارخانه با بهره گیری از متخصصین کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، انواع مختلف محصولات فولادی با کیفیت به ویژه ورق روغنی را تولید و عرضه می کند. ضخامت، وزن و سایز ورق های روغنی در کارخانه فولاد غرب آسیا، از تنوع بالایی برخوردار بوده که سالانه 550 هزارتن از این محصول  روانه بازار می شود.

    کارخانه فولاد هفت الماس

    از دیگر کارخانجات برتر تولید ورق روغنی در کشور، کارخانه فولاد هفت الماس است که در سال 1375 در 20 تهران در آزاد راه قزوین تاسیس شد. این کارخانه بخش عمده ای از محصولات خود را با استاندارد EN 10130-2006 و بر پایه نورد سرد تولید کرده و یکی از برترین شرکت های تولید کننده انواع ورق فولادی به خصوص ورق روغنی و ورق گالوانیزه می باشد. ورق های روغنی تولید شده در کارخانه فولاد هفت الماس، معمولا ورق هایی با ضخامت حدود 0.18 الی 2.5 میلی متر و عرض 720 الی 1280 میلی متر هستند که بصورت کلاف، کلاف نواری و مسطح تولید و روانه بازار می شود.

    برترین تولیدکنندگان ورق روغنی در جهان

    تا اینجای مطلب، به معرفی بهترین تولید کنندگان ورق روغنی در ایران پرداختیم، که میتوانید برای کسب اطلاع بیشتر از قیمت بروز قیمت ورق آهن محصولات، به وبسایت شرکت آهن مهام مراجعه کنید. علاوه بر این، مهم ترین کارخانجات تولید این نوع از محصولات در جهان عبارتند از:
    – کارخانه پوسکو در کره جنوبی
    – کارخانه آرسلور میتال در شهر لوکزامبورگ
    – کارخانه شاکانگ در چین
    – کارخانه بائو استیل در چین

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    2 × 4 =