آهن مهام » دانشنامه ورق » معرفی بزرگترین تولیدکنندگان ورق فولادی در کشور
معرفی بزرگترین تولیدکنندگان ورق فولادی در کشور

معرفی بزرگترین تولیدکنندگان ورق فولادی در کشور

فهرست مطالب

    امروزه، کارخانجات مختلفی در سطح کشور وجود دارند که به تولید انواع ورق های فولادی می پردازند که با توجه به نوع آلیاژ به کار رفته در آنها، کاربردهای متفاوتی نیز دارند. در این مقاله قصد داریم به بررسی بهترین و مهم ترین تولید کنندگان ورق فولادی مانند کارخانه فولاد مبارکه اصفهان و دیگر کارخانه های مهم در این حوزه بپردازیم. پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با آهن مهام همراه باشید.

    – مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

    – فولاد اکسین اهواز

    – فولاد کاویان

    – مجتمع فولاد گیلان

    مجتمع فولاد مبارکه اصفهان

    مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، از جمله مهم ترین و بزرگترین تولید کنندگان ورق فولادی در کشور می باشد که در سال 1372 و در شهر مبارکه اصفهان، شروع به تولید انواع محصولات فولادی از جمله ورق کرد. این مجتمع، علاوه بر تولید محصولات فولادی، مواد خام و اولیه بسیاری از صنایع و کارخانجات تولیدی مانند صنعت نفت و گاز، صنایع پتروشیمی و غیره را تامین کرده و محصولات خود را به کشور های دیگر نیز صادر می کند. محصولات فولادی که در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان تولید و روانه بازار می شود، محصولاتی از قبیل ورق گالوانیزه، ورق سیاه، ورق آجدار ، ورق قلع اندود و غیره می باشد که در این قسمت به طور مختصر، به بررسی برخی از آنها نیز میپردازیم. قیمت ورق فولاد مبارکه یکی از بهترین و استاندارترین روش ها را در نظر گرفته و در بازار رسمی کشور به صورت روزانه در تالار بورس و بنگاه ها به نماش گذاشته می شود.

    ورق گالوانیزه مبارکه

    ورق گالوانیزه مبارکه، یکی از مهم ترین محصولات تولیدی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان می باشد که از طریق غوطه سازی پیوسته تولید و عرضه می شود. علاوه بر این، میزان ظرفیت تولید این محصول، تقریبا 200 هزار تن است که در ضخامت 0.25 الی 2 میلی متر و عرض 750 الی 1510 میلی متر نیز در بازار وجود دارد.

    ورق سیاه مبارکه

    یکی دیگر از محصولات تولیدی کارخانه فولاد مبارکه اصفهان، ورق سیاه می باشد. ورق سیاه، در واقع ماده اولیه تولید ورق های سرد است که معمولا در ضخامت های 16 الی 18.5 میلی متر تولید و روانه بازار می شود. قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان به عوامل متعدد از جمله نوسانات نرخ دلار در بازار ایران وابسته شدیدی دارد.

     

    ورق آجدار مبارکه

    ورق آجدار، یکی دیگر از انواع محصولات تولیدی کارخانه فولاد مبارکه می باشد که معمولا با استاندارد DIN10051 و در ضخامت 2 الی 6 میلی متر و عرض 1000 الی 1500 میلی متر تولید و روانه بازار می شود.

    ورق قلع اندود مبارکه

    ورق قلع اندود، از دیگر محصولات تولیدی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان می باشد که به کشور های دیگری مانند چین، روسیه و غیره نیز صادر می شود. این محصول، در واقع نوعی ورق ضد زنگ گالوانیزه است که از یک سطح فولادی و لایه قلع تشکیل شده و در ضخامت های 0.13 الی 0.50 تولید و روانه بازار می شود.

    ورق رنگی مبارکه

    یکی دیگر از انواع محصولات تولیدی فولاد مبارکه، ورق رنگی می باشد که سالانه حدود صد هزار تن از این محصول را تولید و روانه بازار می کند. علاوه بر این، این محصولات، در ضخامت های مختلفی تولید می شود که معمولا در کابینت سازی، ساخت لوازم خانگی، ساخت سقف یا بدنه ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

    فولاد اکسین اهواز

    یکی دیگر از بزرگ ترین تولید کنندگان ورق های فولادی در کشور، کارخانه فولاد اکسین اهواز می باشد. این کارخانه در سال 1384 و در 10 کیلومتری جاده اهواز فعالیت خود را آغاز کرد و با استفاده از بروز ترین تجهیزات و ماشین آلات، مواد اولیه بسیاری از صنایع مانند صنعت پتروشیمی، صنعت نفت و گاز، صنعت خودروسازی و غیره را تامین می کند. علاوه بر این، ظرفیت تولید فولاد اکسین اهواز، سالیانه حدود یک میلیون و پنجاه هزار تن می باشد که نه تنها نیاز داخلی کشور، بلکه به سایر کشور ها نیز صادر می شود.

    فولاد کاویان

    کارخانه فولاد کاویان، از جمله بزرگ ترین تولید کنندگان محصولات فولادی است که با سابقه ی بیش از 30 سال، انواع محصولات فولادی را در ضخامت 8 الی 20 میلی متر و عرض 1250 الی 1500 میلی متر عرضه می کند. علاوه بر این، ظرفیت تولید این کارخانه، حدود 840 هزار تن می باشد که بعنوان اولین تولیدکننده ورق سنگین در کشور، محصولات خود را مطابق با استاندارد DIN17100 تولید می کند که معمولا در صنایعی مانند صنایع ساخت مخازن، پل های فلزی و ساخت بدنه کشتی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

    مجتمع فولاد گیلان

    مجتمع فولاد گیلان، اولین و بزرگترین کارخانه خصوصی در کشور است که در سال 1382 و در قسمت شمال ایران تاسیس شد. این کارخانه، یکی از بزرگترین تولید کنندگان ورق سرد (500 هزار تن) و ورق گرم (5.2 میلیون تن) می باشد که انواع محصولات فولادی خود را با ضخامت 2 الی 40 میلی متر و عرض 1000 الی 1500 میلی متر تولید و روانه بازار می کند. برای کسب اطلاع بیشتر از قیمت ورق آهنی، میتوانید به وبسایت شرکت آهن مهام مراجعه کرده و یا با کارشناسان فروش شرکت، تماس حاصل فرمائید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 + چهار =