آهن مهام » مطالب آموزشی » معرفی تولید کنندگان انواع محصولات فولادی
معرفی تولید کنندگان انواع محصولات فولادی

معرفی تولید کنندگان انواع محصولات فولادی

فهرست مطالب

    همانطور که می دانیم، فولاد از جمله پرکاربردترین مواد اولیه تولید محصولات فولادی می باشد که مهم ترین معیار برای صنعتی بودن یک کشور محصوب می شود. قطعاتی که توسط این ماده اولیه تولید و روانه بازار می شوند، شامل محصولاتی می باشند که در صنایع مختلفی مانند صنعت ساختمان سازی، تجهیزات صنایع و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، مطابق با آمار به دست آمده، هرچقدر میزان تولید محصولات فولادی در یک کشور بیشتر باشد، رشد اقتصادی بالاتری نیز خواهد داشت. به طوریکه به ازای یک درصد افزایش تولید محصولات فولادی در کشور، رشد اقتصادی نیز تا حدود 80 درصد افزایش می یابد. در این مقاله قصد داریم به معرفی مهم ترین کارخانجات تولید محصولات فولادی در کشور بپردازیم، از همین رو پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله همراه آهن مهام باشید.

    صنایع فولاد ایران

    در زمینه تولید فولاد و محصولات فولادی، ایران در سال 2019 توانست با تولید حدود 32 میلیون تن فولاد، علاوه بر نیاز داخلی کشور، بعنوان صادر کننده مواد خام نیز فعالیت کند که از این نظر بعنوان یکی از مهم ترین صادرکننده فولاد در جهان شناخته می شود. علاوه بر این، صنعت فولاد ایران، از جمله صنایعی می باشد که تولیدکنندگان در آن با بهره مندی از استراتژی های صحیح، موجب رشد اقتصادی کشور می شوند.

    کارخانجات تولید شمش فولادی

    ایران، یکی از مهم ترین تولید کننده های شمش فولادی در جهان می باشد که توانسته به عنوان دومین صنعت استراتژیک در جهان، به تولید انواع شمش های فولادی با کیفیت نیز بپردازد. علاوه بر این، از جمله برترین کارخانجات تولیدکننده انواع شمش فولادی در ایران عبارتند از:
    – کارخانه فولاد آلیاژی ایزان
    – کارخانه ذوب آهن اصفهان
    – کارخانه فولاد مبارکه اصفهان
    – کارخانه فولاد خوزستان
    – کارخانه فولاد سیرجان
    – کارخانه فولاد هرمزگان
    – کارخانه فولاد شاهین بناب
    – کارخانه فولاد یزد

    *برای دریافت جدید ترین قیمت شمش فولادی بر روی نام محصول کلیک کنید.

    کارخانجات تولید ورق فولادی

    یکی از محصولات فولادی پرکاربرد ، ورق فولادی است که طی فرایند نورد سرد و گرم تولید می شود و با توجه روند تولید، کاربرد و نوع آلیاژ به کار رفته در آنها، دارای سایز و ضخامت های مختلفی نیز می باشند. علاوه بر این، امروزه، کارخانجات زیادی در کشور وجود دارند که بعنوان برترین تولید کنندگان ورق فولادی، انواع ورق های فولادی با کیفیت را تولید و روانه بازار می کنند. این کارخانجات عبارتند از:
    – کارخانه فولاد مبارکه اصفهان
    – کارخانه فولاد اکسین اهواز
    – کارخانه فولاد کاویان
    – کارخانه فولاد گیلان

    ورق فولادی

    کارخانجات تولید تیرآهن

    تیرآهن، یکی دیگر از مهم ترین محصولات فولادی در کشور می باشد که در صنایع ساخت و ساز کاربرد فراوانی داشته و علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور، به سایر کشور ها نیز صادر می شود. علاوه بر این، از جمله مهم ترین کارخانجات تولید تیرآهن در کشور عبارتند از:
    – کارخانه ذوب آهن اصفهان
    – کارخانه فولاد ناب تبریز
    – کارخانه فولاد خوزستان
    – کارخانه صنعت بناب
    – کارخانه نورد آریان فولاد
    – کارخانه جهان فولاد غرب

     

    کارخانجات تولید میلگرد

    از دیگر محصولات پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی، میلگرد می باشد که امروزه تولید کنندگان زیادی در این زمینه فعالیت می کنند. میلگرد ها، از جمله محصولاتی هستند که با توجه به نوع آجی که دارند، به انواع مختلفی تقسیم بندی شده و نام کارخانه و دیگر مشخصات نیز بر روی بدنه آن حک شده است. علاوه بر این، از مهم ترین کارخانجات تولیدکننده انواع میلگرد  با کیفیت در ایران عبارتند از:
    – کارخانه ذوب آهن اصفهان
    – کارخانه فولاد خراسان
    – کارخانه آلیاژی ایران
    – کارخانه فولاد شاهین بناب
    – کارخانه فولاد تیکمه داش
    – کارخانه فولاد خرمدشت تاکستان
    – کارخانه فولاد آناهیتا گیلان
    – کارخانه فولاد آذربایجان
    – کارخانه فولاد روهینا جنوب
    – کارخانه فولاد کویر کاشان
    و…

    میلگرد

    کارخانجات تولید قوطی و پروفیل

    یکی دیگر از انواع محصولات فولادی پرکاربرد که در صنعت و ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارد، قوطی و پروفیل می باشد. در حالت کلی، قوطی و پروفیل ، دارای دو نوع ساختمانی و صنعتی هستند. نوع صنعتی پروفیل ها در صنعت خودروسازی و نوع ساختمانی آن نیز در ساخت درب و پنجره مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر این، امروزه کارخانجات زیادی در زمینه تولید این نوع از محصولات فولادی با کیفیت فعالیت می کنند که عبارتند از:
    – کارخانه جهان پروفیل پارس
    – کارخانه نورد پروفیل ساوه
    – کارخانه لوله و پروفیل صابری
    – کارخانه نورد لوله یاران
    – کارخانه فولاد هیربد

    کارخانجات تولید انواع لوله فولادی

    لوله های فولادی ، یکی دیگر از انواع محصولات فولادی پرکاربرد و با سطح مقطع دایره ای مانند می باشند که معمولا جهت انتقالات سیالاتی مانند مایع و گاز مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، امروزه کارخانجات متعددی در زمینه تولید این نوع از محصولات فالیت دارند که مهم ترین آنها عبارتند از:
    – کارخانه لوله و پروفیل سپنتا
    – کارخانه لوله سازی سدید
    – کارخانه لوله سازی تهران شرق
    – کارخانه صنعتی سپاهان
    – کارخانه لوله و پروفیل کیهان
    – کارخانه فولاد علویجه
    – کارخانه کچو
    و…

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    18 − 12 =