آهن مهام » دانشنامه تیرآهن » تیرآهن ذوبی چیست؟
تیرآهن ذوبی چیست؟

تیرآهن ذوبی چیست؟

فهرست مطالب

    تیرآهن ذوبی یکی از اقسام تیرهای موجود در بازار ایران است. تیرآهن ها در اشکال مختلفی تولید می شوند. قیمت تیرآهن نیز با توجه به نوع محصول، نام کارخانه سازنده و سایزی که دارد تعیین می‌شود. اما تیرآهن ذوبی چه تفاوتی با دیگر تیرآهن ها دارد و کاربرد آن در صنایع و ساختمان سازی چیست؟

    کارخانه های متعددی در کشور ما به تولید انواع تیرآهن در استانداردهای مختلف می پردازند. محصولات موجود در بازار آهن آلات کشور، در برندها و سطوح کیفیتی متفاوتی طبقه بندی می شوند. کارخانجات شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، یکی از مهمترین مراکز صنعتی کشور و منطقه بوده که سهم قابل توجهی در تامین نیازهای داخلی و صادرات این محصولات به کشورهای دیگر دارد.

    ساخت این مجموعه در دهه چهل شمسی، آغاز شد و بهره برداری از آن به اوایل دهه پنجاه باز می گردد. تیرآهن های کارخانه ذوب آهن اصفهان را، در بازارهای مختلف با نام تیرآهن ذوبی نیز می شناسند.

    این مجموعه بسیاری از تولیدات خود را مطابق با استانداردهای روسی تولید می کند. انواع میلگرد، تیرآهن، نبشی، ناودانی و سپری در نوع فابریک و برخی دیگر از انواع پروفیل های فولادی، دسته های گوناگون از تولیدات این مجموعه در بازارهای داخلی و خارجی می باشد.

    بیشتر بخوانید: نکاتی درباره خرید تیرآهن

    معرفی تیرآهن ذوبی

    به طور خلاصه منظور از تیرآهن ذوبی در بازار همان، نمونه‌های معمولی از محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان می‌باشد. استانداردهای IPE، IPB و CPE دو نمونه از انواع تیرآهن هستند که کارخانه ذوب آهن اصفهان یکی از معدود تولید کنندگان آنها در داخل کشور می باشد. در ادامه این مطلب به بیان برخی نکات در رابطه با تیرآهن ذوبی و برخی دیگر از محصولات کارخانجات ذوب آهن اصفهان خواهیم پرداخت.

    تیرآهن ذوبی

    تیرآهن ذوبی از محصولات فولادی اصفهان است که  در صنعت ساخت و ساز در انواع مختلف با توجه به نقشی که دارد بکار می‌رود. همچنین جزو برترین محصولات در بازار های ایران می باشد. برای مشاهده تمامی تیرآهن ها و قیمت آنها می توانید به صفحه اصلی آهن مهام مراجعه کنید.

    ویژگی های تیرآهن ذوبی

    این محصول به دلیل کیفیت بالایی که  در استفاده از مواد اولیه خیلی خوب دارد جزو برند های برتر شناخته می شود. وزن هر شاخه از این تیرآهن ها نسبت به کارخانه های مشابه سنگین تر بوده و در بسته بندی های مناسب تر قرار می‌گیرد. استاندارد های انواع تیرآهن ها را می توان در تیر آهن ذوبی مشاهده کرد.

    از دیگر ویژگی هایی که در این محصول باکیفیت میتوان به آن اشاره کرد صادر کردن این محصول به سایر کشورهاست که بر اساس سایز که از 12 تا 30 و طول 12 متر تولید و صادر می شود

    علامت اختصاری ESCO که مربوط به ESFAHAN STEEL COMPANY به عنوان آرم بر روی محصول حک می شود. این نوع تیرآهن از استاندارد اروپایی پیروی می کند.

    نکته پایانی

    در این مقاله به کیفیت بالای تیرآهن ذوبی، بکار بردن مواد اولیه بسیار عالی در این محصول، استفاده از دانش و تکنولوژی روز در تولید این محصول، برند بودن و صادر شدن به بیشتر کشورهای توسعه یافته شناخت پیدا کردیم.

    همه ی این ویژگی ها ما را به این امر رهنمون می کنند که برای احداث هر پروژه ی ساختمانی اسکلت اصلی ساختمان ها را تیرآهن تشکیل می دهد که از مهم ترین ویژگی های تیرآهن قدرت بخشی به سازه های در حال ساخت است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو + دو =