آهن مهام » دانشنامه پروفیل (قوطی) » مهمترین انواع قوطی و پروفیل
مهمترین انواع قوطی و پروفیل

مهمترین انواع قوطی و پروفیل

فهرست مطالب

    هر یک از نمونه های مختلف قوطی و پروفیل، به جهت تامین نیازهای مهندسان و صنعتگران به شکل خاصی از شاخه های فولادی به لحاظ هندسه، وزن و میزان مقاومت، طراحی و تولید شده اند. همزمان با رشد صنعت و پیشرفت چشمگیری که در دهه های گذشته در زمینه تکنولوژی رقم خورد، فرایندهای ساختمان سازی و تولید سازه های صنعتی نیز با تغییراتی مواجه شد. تولید انواع پروفیل های فولادی، موجب فراگیری استفاده بیشتر از فلز آهن در ساختمان سازی و صنعت شده است. امروزه خرید قوطی و پروفیل در سایز و دسته بندی های مختلف، پایه ثابت بسیاری از پروژه های صنعتی، عمرانی و ساختمانی می باشد. خرید قوطی و پروفیل، مستلزم برخورداری از برخی شناخت ها و آشنایی با استانداردهای لازم در آنها می باشد.

    بهتر است بدانید، قیمت ورق سیاه و قیمت ورق روغنی در انواع گوناگون، به صورت مستقیم بر قیمت پروفیل و قیمت قوطی تاثیرگذار هستند. شناخت فاکتورهای لازم در این تولیدات به شما کمک خواهد کرد، تا بتوانید محصول مناسبی را برای کاربری مد نظر خود و با قیمتی مقرون به صرفه تهیه کنید. در ادامه این مطلب به معرفی و بیان ویژگی ها برخی از مهمترین انواع قوطی و پروفیل خواهیم پرداخت.

    پر استفاده ترین انواع قوطی

    قوطی های شاخه های فولادی توخالی هستند، که در نمای عرضی انواع مختلف آن، اشکال هندسی مختلفی را مشاهده خواهید کرد. دایره، مستطیل و مربع شکل هایی هستند که در نمای عرضی این مقاطع دیده می شوند. قوطی ها به دلیل نوع کاربری متفاوت، دارای ویژگی و خواص متفاوتی از یکدیگر هستند. در بین انواع قوطی فولادی، به عنوان پرمصرف ترین نمونه های آن، می توان به انواع گالوانیزه، ستونی و مبلی اشاره نمود.

    از میان این سه نمونه قیمت قوطی مبلی، به دلیل استفاده از ورق های با کیفیت تر در تولید آنها، به مراتب از دیگر نمونه ها بالاتر می باشد. قیمت قوطی های گالوانیزه هم به علت بکارگیری روش های مختلف گالوانیزاسیون در طول فرایند ساخت آنها، در رده دوم قرار می گیرد. قوطی های ستونی بیشتر در ساختمان سازی به منظور ساخت ستون در اسکلت ها و سازه های فولادی استفاده می شوند. بکارگیری این مقاطع عمدتا در کاربری هایی است که نیازی به کیفیت سطحی در قطعه نمی باشد. البته لازم به ذکر است در تعیین قیمت قوطی و پروفیل، شاخص های وزنی اولین فاکتور تاثیرگذار هستند.

    انواع پروفیل پراستفاده

    پروفیل فولادی، به صورت عمومی نام همه قطعاتی است که از فلز فولاد ساخته شده اند و کاربری خاصی، آنها را از انواع دیگر متمایز کرده است. اما در صنعت فولاد، این نام به صورت خاص به مقاطعی گفته می شوند که شاخه ای شکل بوده و به دلیل نوع کاربردی که دارند، از ساختار خاصی برخوردار هستند و همچنین فقط با نام پروفیل شناخته می شوند. پروفیل سی پرلین، پروفیل Z، و پروفیل های آبرو را می توان به عنوان نمونه های پرمصرف در این محصولات برشمرد. همانطور که بیان شد، قیمت پروفیل سی پرلین، قیمت پروفیل Z و همچنین قیمت پروفیل آبرو، به میزان بسیار زیادی متاثر از قیمت ورق در انواع مختلف می باشد.

    این مقاطع به روش پرسی و با استفاده از برش های طولی که بر روی ورق ها داده می شوند، ساخته می شوند. گفتنی است در تولید آنها از مواد اولیه متنوع استفاده می شود و همینطور برخی از انواع آنها به روش های مختلف گالوانیزه شده و مورد پرداخت های سطحی قرار می گیرند. به همین جهت، در بازار پروفیل ها شاهد تفاوت های قیمتی و کیفیتی بیشتری به نسبت بازار قوطی های هستیم.

    خرید قوطی و پروفیل

    توجه داشته باشید که استفاده بهینه از انواع قوطی و پروفیل در کاربرد های صنعتی و ساختمانی نیاز به شناخت انواع آنها، ویژگی ها و خصوصیات موجود در نمونه های مختلف این محصولات دارد. به عبارت دیگر شما نمی توانید بدون آگاهی و مشورت وارد بازار این تولیدات شده و از خودتان انتظار انجام یک خرید مناسب را داشته باشید. اگر بخواهیم به نام برخی از تولید کنندگان سرشناس در این حوزه اشاره کنیم، شرکت پروفیل نیکان در اصفهان، گروه صنعتی شرق تهران، صدرا پروفیل در تهران و کارخانه لوله و پروفیل آپادانا در اصفهان، تعدادی از تولید کنندگان انواع قوطی و پروفیل هستند که کیفیت محصولات آنها در بازار این مقاطع، به نسبت دیگر نمونه ها بالاتر می باشد.

    هموطنان عزیز توجه داشته باشید، مجموعه آهن مهام، با برخورداری از مهندسان مشاور زبده در صنعت فولاد، بیش از چند دهه به ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه انجام مقایسات کیفی و قیمتی در بین نمونه های مختلف از مقاطع فولادی، نحوه سفارش و خرید این مقاطع از بازارهای معتبر پرداخته است. شما عزیزان می توانید به وسیله تماس با همکاران ما در وب سایت آهن مهام از قیمت روز قوطی و پروفیل و صنایع فولادی دیگر نیز اطلاع یابید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    چهارده − شش =