آهن مهام » دانشنامه میلگرد » میلگرد گالوانیزه و کاربردهای آن
میلگرد گالوانیزه

میلگرد گالوانیزه و کاربردهای آن

فهرست مطالب

    یکی از مهمترین مقاطع مورد استفاده در ساختمان سازی انواع میلگردها هستند، که در نمونه های متنوع تولید شده و در بخش های گوناگون ساختمان مورد کاربرد واقع می شوند. بسیاری از سازه ها برای مقاومت بیشتر نیازمند به میلگرد هستند. عمده استفاده از این محصولات در مسلح سازی بتن آرمه می باشد که در کنار مواد بتنی استحکام بسیار زیادی به فونداسیون و سازه های بتنی می دهند. میلگرد گالوانیزه، نوعی از این محصول بوده که در شرایط آب و هوایی خاص مورد استفاده قرار می گیرد. البته از دسته بندی هایی که برای انواع میلگرد تعریف شده، که بگذریم، شاخص های وزنی یکی از اصلی ترین فاکتورها در تعیین قیمت میلگرد می باشند. هنگام خرید میلگرد و سایر مقاطع فولادی در نوع گالوانیزه هم باید این مسئله را مورد توجه قرار داد. استاندارد مورد استفاده در ساخت میلگرد نیز تاثیر چندانی بر قیمت آن نخواهد داشت. مثلا علت تفاوت قیمت میلگرد A2 با قیمت دیگر انواع این محصولات در شاخص های وزنی مورد بررسی قرار خواهد گرفت، ولی به جهت استفاده از فرایند نورد سرد بر روی میلگردهای گالوانیزه، هزینه های تولید و قیمت این محصول در بازار نیز نسبت به نمونه های معمولی به مراتب بیشتر می باشد. در ادامه این مطلب به شناخت بیشتر میلگرد گالوانیزه خواهیم پرداخت.

    آشنایی با میلگرد گالوانیزه

    مهندسان صنعت فولاد برای تقویت میلگردهای معمولی در برابر اکسیداسیون، از فرایند غیرفعال سازی استفاده می نمایند. غیرفعال سازی، نام عملیاتی است که در طی آن لایه ای از مواد خنثی بر روی میلگردها اضافه می کنند. اما استفاده از انواع روکش ها بر روی میلگرد و دیگر مقاطع فولادی در برخی موارد جوابگو نبوده و برای مقاوم سازی آن نیاز به پوشش های مقاوم تری می باشد. بکارگیری میلگرد و سایر قطعات گالوانیزه شده، راهکاری بهتر برای تقویت سازه در برابر اثرات ناشی از رطوبت و آب است. این محصولات در طی فرایند گالوانیزاسیون که با روش های مختلفی انجام می گیرد، از پوششی با فلز روی بهره مند شده و مقاومت بیشتری نسبت به میلگردهای معمولی و نمونه های روکش دار خواهند داشت. گفتنی است میلگردها و قطعات گالوانیزه شده، تا چهل برابر بیشتر از محصولات معمولی در مقابل اکسیداسیون مقاوم هستند. به این ترتیب، در شرایطی که رطوبت هوا بسیار بالا بوده و یا سازه در مجاورت آب بنا شده، بهتر است از میلگردهای گالوانیزه استفاده شود. گالوانیزاسیون به روش های مختلف، راهکاری است که در آن فلز روی به عنوان یک آند و به منظور قربانی در برابر خوردگی برای محافظت از فولاد مورد استفاده قرار می گیرد. میلگردهای گالوانیزه، در صنایعی مانند، کشتی سازی، ساخت بنادر، ساخت آب انبار، تولید سکوهای شناور و به طور کلی سازه های دریایی، استفاده های فراوانی خواهند داشت.

    قیمت انواع میلگرد گالوانیزه

    نکته ای که در استفاده از میلگردهای گالوانیزه وجود دارد این است که به دلیل رخ دادن خوردگی و واکنش از سطح بیرونی، خرید میلگرد و استفاده از آن در این نوع، برای سازه های باریک بیشتر از سازه های ضخیم، سودمند خواهد بود. کارخانجات ذوب آهن اصفهان، فولاد البرز ایرانیان، ظفر بناب و مجتمع فولاد خراسان رضوی از جمله مجموعه های فعال در زمینه تولید انواع میلگرد با سایزهای مختلف هستند، اما میلگردهای گالوانیزه موجود در بازارهای کشور، بیشتر از نوع وارداتی می باشند. شرکت نوید فلز امین یکی از برترین تولیدکنندگان میلگرد گالوانیزه است. هموطنان عزیز، در صورت نیاز به خرید میلگرد در انواع مختلف، از جمله میلگرد گالوانیزه و همچنین به منظور اطلاع از  قیمت روز میلگرد و سایر محصولات صنایع فولاد می توانند با همکاران ما در وب سایت آهن مهام تماس حاصل فرمایند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 × 1 =