آهن مهام » دانشنامه نبشی و ناودانی » نبشی کرنربید چیست؟ انواع نبشی کرنربید
نبشی کرنربید

نبشی کرنربید چیست؟ انواع نبشی کرنربید

فهرست مطالب

    در پست های قبل گفتیم که نبشی قطعاتی با دو ضلع عمود بر هم هستند که بصورت تکی و یا ترکیبی در صنایعی مانند صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. نبشی ها انواع مختلفی دارند. یکی از انواع نبشی ها، نبشی کرنربید می باشد. نبشی کرنربید یکی از قطعات مهم گالوانیزه سوراخ دار بوده که با روش نورد سرد تولید می شود و در سایز و ابعاد مختلفی به عنوان درای وال کناف کاربرد دارند.
    نبشی های کرنربید یکی از مهم ترین قطعاتی هستند که با طول و عرض 25 میلی متر و 3.4 و همچنین ضخامت 0.4 جهت ایجاد زاویه دقیق و تمیز در کناف، کنج سقف ها و پارتیشن LSF مورد استفاده قرار می گیرند.

    انواع نبشی کرنربید از نظر سازه

    نبشی های کرنربید با توجه به کاربردی که دارند به انواع مختلفی از جمله نبشی کرنربید C شکل، نبشی کرنربید L25، نبشی کرنربیدCD60، نبشی کرنربید رانر، نبشی کرنربید سقفی، نبشی کرنربید UD28 و نبشی کرنربید تراز تقسیم بندی می شوند که در ادامه مطلب به طور مفصل با هر یک از انواع آشنا می شویم.

    نبشی کرنربید C شکل

    این نوع از نبشی ها، یکی از انواع نبشی های کرنربید C شکل می باشد که در عمق 50، 70 و 75 و با فاصله 30، 40 و 60 سانتی متر تولید می شوند. نبشی های کرنربید C، یکی از انواع نبشی هایی است که در دیوار های خشک و بصورت عمودی کاربرد دارند.

    نبشی کرنربید رانر

    این نوع از نبشی های کرنربید، نبشی کرنربید رانر U شکل می باشد که بر خلاف نبشی های C، بصورت افقی و در عمق 50، 70، 75 و 100میلی متر تولید می شوند. نبشی کرنربید رانر، جهت هدایت کردن نیرو در سقف و کف کاربرد دارند و در دیوار های خشک جهت ساختار های قاب فولادی مورد استفاده قرار می گیرند. وظیفه ی تراز کردن را برعهده دارد و همچنین با اتصال به سقف، نیروی وارد بر سقف را کنترل کرده و از ریزش و شکستگی آن نیز جلوگیری می کند.

    نبشی کرنربید سقفی

    نبشی های کرنربید سقفی، نبشی هایی C شکل هستند که به عنوان باربر و یا سازه پنل خور، جهت زیر سازی کناف یا سقف های کاذب نصب می شوند. علاوه بر این، نبشی کرنربید سقفی دارای دو نوع F47 و CD60 نیز می باشند.

    نبشی کرنربید تراز

    این نوع از نبشی ها، بیشتر در مکان هایی که دارای عایق بندی صوتی یا کد حریق می باشند، کاربرد دارند و با تراز کردن و اتصال به سقف، نیروی وارده بر سقف را کنترل می کنند. همچنین به عنوان زیر ساخت، از ریزش و شکستگی سقف نیز جلوگیری می کند.
    نبشی کرنربید تراز خود در دو نوع L25 و UD28 تولید می شوند.
    نبشی کرنربید UD28: این نوع از نبشی ها هم برای سقف و هم برای دیوار مورد استفاده قرار می گیرند و در ساختمان هایی که دارای عایق صدا و کد حریق هستند و یا به دلیل ترک سقف نیاز به تعمیر دارند کاربرد فراوان دارند.
    نبشی کرنربید L25: این نوع از نبشی ها، نبشی هایی با سطح مقطعی L مانند هستند وهمانند نبشی UD28 جهت ساختمان هایی که دارای عایق صدا هستند و یا به دلیل شکستگی سقف نیاز به تعمیر دارند، مورد استفاده قرار می گیرند.

    نبشی کرنربید تراز

    انواع نبشی کرنربید از نظر جنس

    نبشی کرنربید با توجه نوع جنسی که دارند، به انواع مختلفی از جمله کرنربید گالوانیزه، کرنربید پلاستیکی و کرنربید کاغذی نیز تقسیم می شوند.
    کرنربید گالوانیزه: این نوع از کرنربید ها نسبت به سایر جنس های کرنربید رایج تر و پرکاربرد تر هستند زیرا در برابر رطوبت مقاوم بوده و دارای قیمت ارزان و نصب آسان نیز می باشند.
    کرنربید پلاستیکی: این نوع از کرنربید ها، کرنربید هایی از جنس پلیمر یا پلاستیک هستند که دارای حمل و نقل و نصب آسان نیز می باشند.
    کرنربید کاغذی: این نوع از کرنربید ها، کرنربید هایی از جنس کاغذ مخصوص بوده که اغلب در کناف و یا سقف های کاذب کاربرد دارند.

    مزیت های نبشی کرنربید

    نبسی های کرنربید، با توجه ویژگی ها و کاربرد هایی که دارند، دارای یکسری مزایا از جمله موارد زیر می باشند:

    • نصب آسان
    • صرفه جویی در مصرف انرژی
    • دارای قیمت ارزان
    • مقاوم در برابر حشرات و خوردگی
    • ماندگاری و استحکام بالا

    نحوه بسته بندی نبشی کرنربید

    در بسته بندی این نوع از نبشی ها، باید آن ها را با دستکش های مخصوص و به وسیله تسمه، در بسته بندی های کوچک درآورده و جابجا و حمل کرد. توجه کنید که از حمل این بسته با تسمه خودداری کنید، زیرا ممکن است تسمه در اثر وزن بالا پاره شود.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × 3 =