آهن مهام » دانشنامه میلگرد » نقش میلگرد 22 در صنایع مختلف
میلگرد 22

نقش میلگرد 22 در صنایع مختلف

فهرست مطالب

    میلگرد، یک نوع از مقاطع فولادی است که در بسیاری از صنایع جایگاه ویژه ای دارند و در حالت کلی به دو شکل ساده و آجدار تولید می شوند. یکی از انواع پرکاربرد میلگردها، میلگرد سایز 22 است و این محصول را کسانی که در ساخت سازه ها از تجربه کافی برخوردار هستند، به خوبی آن را می شناسند. در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی ها و کاربردهای این نوع محصول بپردازیم. پس با ما در دانشنامه آهن مهام همراه باشید.

    مشخصات میلگرد سایز 22

    هر یک از محصولات فولادی نقش بسیار مهمی در صنعت دارند و همچنین از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند. در این بین، میلگرد 22 نیز از این قاعده مستثنی نیست و با توجه به خصوصیاتی که دارد، استفاده از آن در پروژه های صنعتی و عمرانی بسیار ضروری است. قطر سطح مقطع این نوع محصول برابر با 22 میلی متر است. هر شاخه 12 متری این نوع مقطع فولادی، 35.76 کیلوگرم وزن دارد، در مقابل فشارهای وارد شده بر سازه، نیروی تسلیمی بیشتری دارد و به همین علت از آن می توان استفاده کرد. از آنجایی که بتن، مقاومت کششی بسیار پایینی دارد؛ به همین علت لازم است در بتن از میلگرد استفاده شود تا استحکام و دوام سازه ها افزایش یابد. بتن بر اثر فشار نیروهای کششی دچار خمش می شود و در این مواقع استفاده از این محصول به دلیل دارا بودن از خاصیت نرمی و انعطاف پذیری، اهمیت زیادی دارد.

    انواع میلگرد ساختمانی

    در صنعت ساختمان سازی، هم میلگرد ساده و هم میلگرد آجدار استفاده می شود. اما آجدار بودن میلگردها به دلیل اینکه پیوند بهتری با بتن دارند و همچنین باعث افزایش استحکام سازه ها می شوند نسبت به میلگردهای ساده، کاربرد گسترده تری دارند؛ و به همین علت به انواع میلگرد آجدار، میلگرد ساختمانی گفته می شود. این دو نوع مقطع فولادی از نظر ظاهر، کاربرد و خواص با یکدیگر متفاوت هستند؛ و به همین دلیل اطلاع از روند قیمت میلگرد ساده و قیمت میلگرد آجدار برای افراد فعال در حوزه صنعت، بسیارحائز اهمیت است.

    همانطور که در مقالات قبلی گفته شد، نوع آجدار میلگردها به سه گرید A2 ، A3 و A4 تقسیم بندی می شوند. در بین میلگردهای ساختمانی، میلگرد 22 آجدار A3 به دلیل میانه بودن در میزان قابلیت ها، بیشترین میزان استفاده را دارا است. عمدتاً آج جناقی شکل دارند. تنش جاری و تنش گسیختگی این محصول به ترتیب برابر با 400 و 600 مگاپاسکال است و به آن میلگرد خشک هم گفته می شود. در ساختار محصول، درصد بالایی کربن وجود دارد؛ در نتیجه به دلیل شکننده بودن در عملیات جوشکاری مناسب نیستند. اما در تیرهای بتنی، دیوارهای برشی و ستون ها و به طور کلی به عنوان میلگرد طولی مورد استفاده قرار می گیرند.

    میلگرد 22 در صنعت و ساختمان سازی چه کاربردهایی دارد؟

    این محصول به قابلیت های بی نظیری که دارد برای ساخت انواع ماشین آلات سنگین در صنعت خودروسازی به کار می روند. همچنین به دلیل قابلیت شکل پذیری عالی که دارند، برای ساخت خاموت و خرپا نیز قابل استفاده هستند. مهم ترین کاربردهای این نوع میلگرد را می توان در صنعت ساختمان سازی دید؛ چرا که دوام و استحکام سازه ها ، اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین علت طبق تشخیص مهندس ناظر، از این نوع محصول استفاده می شود. برای استحکام بخشیدن به اجزای ساختمان ها باید از میلگردهای فولادی استفاده کرد؛ این محصول را می توان در جاهای دیگر ساختمان مانند پایه ها، اسکلت سازه و فونداسیون نیز مشاهده کرد. در برخی مواقع، با توجه به تعداد طبقات، اندازه و حجم سازه ها، نیاز است که از آرماتورهایی با سایز بیشتر استفاده شود. از دیگر کاربردهای این نوع میلگرد می توان به استفاده از آن ها در مراکز تفریحی، گردشگری و اداری نیز اشاره کرد.

    قیمت میلگرد

    اهمیت این محصول در صنایع مختلف و سازه های فولادی به اندازه ای است که بدون وجود آن هیچ پروژه ای را نمی توان به اتمام رساند و حتی بهتر است بگوییم که دنیای مقاطع فولادی را نمی توان بدون وجود میلگرد تصور کرد. حجم بالایی از محصول در سازه ها استفاده می شود و مهم ترین عاملی که بر قیمت میلگرد تأثیرگذار است، وزن آن می باشد. از طرف دیگر، عوامل مختلفی از جمله نرخ ارز، کارخانه سازنده، هزینه حمل و نقل، جریانات سیاسی، مسائل اقتصادی و غیره باعث شده که قیمت محصول با نوساناتی همراه باشد.

    شما مهندسان و پیمانکاران عزیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه سفارش و خرید انواع محصولات فولادی، با کارشناسان ما در بخش ارتباطات وب سایت آهن مهام تماس حاصل فرمایید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    بیست − سه =