آهن مهام » دانشنامه نبشی و ناودانی » هر آنچه که باید درباره نبشی بدانیم ؟
نبشی 5

هر آنچه که باید درباره نبشی بدانیم ؟

فهرست مطالب

    نبشی ها، قطعاتی فلزی هستند که استفاده از آنها در سازه های بتنی بسیار اهمیت دارد. در صنعت ساختمان سازی به منظور تحمل وزن سازه و یا اینکه وزن اضافی یک ساختمان را به زمین منتقل کند، نقش مهمی دارند. وزن و مقاومت نبشی ها به گونه ای است که می توانند بارهای اضافه بر روی سازه را تحمل کنند و یا باعث منتقل شدن بارهای اضافی می شوند، بدون آنکه آسیبی به سازه ها وارد شود. در این مقاله قصد داریم به معرفی نبشی، مشخصات، کاربرد و فواید استفاده از آن و همچنین مختصری در مورد نبشی 5 بپردازیم. پس با ما در دانشنامه آهن مهام همراه باشید.

    بررسی مشخصات نبشی

    ظاهر نبشی به شکل L انگلیسی است و یکی از پرکاربردترین انواع مقاطع فولادی به شمار می رود. نبشی دو سطح مقطع به نام بال دارد و به شکل صاف و عمود بر هم تولید می شوند. این محصول تنوع بسیاری دارد و به شما این امکان را می دهد که مطابق با پروژه خود نسبت به انتخاب آن اقدام کنید. در بسیاری پروژه های کوچک و بزرگ مانند ساخت فریم تخت و مبلمان و سازه های بزرگ کاربرد فراوانی دارند. نبشی ها از استحکام و مقاومت زیادی برخوردار هستند و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه می باشند. در بازار آهن آلات به آن عنصر همه کاره می گویند؛ به دلیل افزایش مقاومت و کاهش هزینه ها می توانند جایگزین مناسبی برای نبشی های آلومینیومی، کامپوزیت و فلزات گران قیمت باشند.

    تولید آنها مطابق با استاندارد ملی، روسیه و کشورهای اروپایی صورت می گیرد. نام گذاری نبشی بستگی به اندازه ضخامت و طول آن دارد(قیمت نبشی). نبشی ها در انواع مختلفی با طول بال های مساوی و نامساوی تولید می شوند و ضخامت متفاوتی با یکدیگر دارند. بنابراین، هر اندازه ضخامت بال ها بیشتر باشد، وزن آن سنگین تر خواهد بود. همچنین، از این لحاظ که قیمت نبشی بال مساوی با قیمت نبشی بال نامساوی هم، با هم فرق داشته باشند نیز امری قابل پذیرش است.

    کاربردهای مهم نبشی

    در سازه های فولادی به منظور ایجاد پشت بند و مهار کردن بار اضافه وارد آمده به ستون مورد استفاده قرار می گیرند تا در زمان زلزله آسیبی به سازه ها وارد نشود. برای تولید انواع درپوش و سقف های سبک و شیروانی کاربرد دارند. می توان آن را در سقف ها و چهارچوب ها جایگزین الوار کرد؛ زیرا وزن سبکی دارند. در ماشین چمن زنی به منظور ساخت قاب برای آن و همچنین اضافه نمودن تسمه به یدک کش استفاده می شوند. از دیگر کاربردهای آن می توان به ساخت دکل و خرپا اشاره کرد.

    فواید استفاده از نبشی

    از آنجایی که نبشی ها می توانند بار سنگینی را تحمل کنند؛ اما دارای وزن بسیار سبکی هستند. این محصول برای پروژه های مختلف همچون ساختمان سازی که دارای وزن پایین و مقاومت بالا هستند، بسیار اهمیت دارند. نبشی ها تا 90 درجه قابلیت خم شدن در امتداد طول خود را دارند و انعطاف پذیری بالای آن موجب شده در مقایسه با چوب و کامپوزیت، تحمل بیشتری داشته باشد. این محصول جای کمتری را نسبت به سایر مقاطع فولادی اشغال می کند؛ به این علت که ظاهری L مانند دارد و دارای وزن پایین است.

    قیمت نبشی 5

    همان طور که گفته شد، نبشی یک نوع مقطع فولادی است که از دو بال عمود بر هم تشکیل شده است. اگر طول دو بال نبشی با هم برابر باشد به عنوان نبشی بال مساوی شناخته می شوند؛ در غیر این صورت آن را نبشی بال نامساوی می نامند. سایز نبشی بسته به طول بال های آن مشخص می شود. نبشی 5، یکی از انواع نبشی هایی است که کاربرد زیادی در صنعت بخصوص ساختمان سازی دارد. از آنجایی که طول هر بال آن برابر با 5 سانتیمتر است، به آن نبشی 5 می گویند. عواملی مانند وزن محصول، جنس نبشی، هزینه حمل و نقل، کارخانه تولید کننده و از همه مهم تر نوسانات نرخ ارز به صورت مستقیم و غیر مستقیم می توانند بر قیمت نبشی 5 تأثیر گذار باشند.

    لازم است بدانید که شرکت فولادی ناب تبریز یکی از مهم ترین کارخانه های تولید کننده نبشی محسوب می شود و محصول مورد نظر علاوه بر کیفیت بالایی که دارد، نسبت به نبشی های دیگر کارخانه ها، وزن بالاتری دارد. شرکت آهن مهام با بیش از 35 سال سابقه درخشان در حوزه خرید و فروش انواع آهن آلات به ویژه نبشی سایز 5، آماده خدمت رسانی به شما مشتریان عزیز می باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هفت + چهار =