آهن مهام » دانشنامه میلگرد » همه چیز درباره میلگرد تفلون و انواع آن
میلگرد تفلون

همه چیز درباره میلگرد تفلون و انواع آن

فهرست مطالب

    یکی از انواع محصولات پیش ساخته تفلون PTFE، میلگرد های تفلون هستند که با مشخصات پایه تترافلئورواتیلن و به رنگ سفید یخچالی تولید و روانه بازار می شوند. علاوه بر این، این محصولات دارای ارتفاعی بیشتر از 100 سانتی متر و قطر 300 میلی متر می باشند که با توجه به یکسری ویژگی های خاصی مانند مقاومت حرارتی بالا، سازگاری با محیط زیست، مقاومت شیمیایی بالا و مقاومت الکتریکی بالا، موجب شده در کاربرد های خاصی مورد استفاده قرار بگیرند که در ادامه ی مطلب به طور مفصل تری به بررسی دقیق این نوع از میلگرد ها و انواع مختلفی که دارند می پردازیم. پس با ما همراه باشید.

    انواع میلگرد تفلون

    علاوه بر موارد ذکر شده، میلگرد های تفلون با توجه به روند تولیدی و ویژگی های خاصی که دارند دارای انواع مختلفی از قبیل موارد زیر نیز می باشند که عبارتند از:
    – میلگرد تفلون خالص
    – میلگرد تفلون گرافیت
    – میلگرد تفلون کربن
    – میلگرد تفلون گلاس
    – میلگرد تفلون برنز

     

    میلگرد تفلون خالص

    میلگرد تفلون خالص، میلگردهایی به رنگ سفید یخچالی می باشند که معمولا در مواردی که امکان روان کاری وجود نداشته باشد مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، ضریب سایش این نوع از میلگرد ها در مقایسه با سایر میلگرد های تفلون کمتر است و به دلیل عدم اشتعال پذیری، معمولا در صنایع برودتی کاربرد دارد.

    میلگرد تفلون گرافیت

    این نوع از میلگرد ها دارای سطحی نرم می باشند که در مقایسه با میلگرد تفلون کربن نیز مقاومت سایشی بهتری دارند، از همین رو معمولا در کاربرد های ضد سایش مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگی های این محصولات، این است که با توجه به ساختار دو وجهی، نسبت به سایر انواع میلگرد های تفلون دارای هدایت الکتریکی و گرمایی بهتری نیز می باشد.

    میلگرد تفلون کربن

    میلگرد های تفلون کربن، میلگرد هایی به رنگ مشکی هستند که با 2 درصد گرافیت و 23 درصد کربن نیز مورد استفاده قرار می گیرند. این میلگرد ها دارای مقاومت بالایی در برابر فشار، سایش و خراش هستند که در مقایسه با میلگرد های تفلون خالص، قابلیت استفاده در دمای بالاتر، هدایت الکتریکی بیشتر و در نتیجه فشار بالاتر را دارا می باشند.

    میلگرد تفلون گلاس

    یکی دیگر از انواع میلگرد های تفلون، میلگرد گلاس می باشد و به دلیل اینکه 15 درصد از آن از الیاف شیشه تشکیل شده، موجب شده دربرابر آب مقاومت بالایی نیز داشته باشد. علاوه بر این، از موارد مصرف این نوع از میلگرد های تفلون، میتوان به کاربرد آنها در گسکت و یاطاقان ها اشاره کرد.

    میلگرد تفلون برنز

    از دیگر انواع میلگرد های تفلون، میتوان به میلگرد های تفلون برنز نیز اشاره کرد که دارای ویژگی هایی از قبیل هدایت حرارتی تقویت شده و مقاومت دربرابر فشار بالا می باشد. از همین رو جهت سیستم های هیدرولیک مورد استفاده قرار می گیرند. نکته قابل توجه در مورد این نوع از محصولات این است که کاربرد میلگردهای تفلون برنز در شرایط اکسیداسیون مناسب نیست.

    میلگرد تفلون برنز

    ویژگی های میلگرد تفلون

    میلگرد های تفلون بر اساس نوع مصرف و روند تولیدی که دارند دارای یکسری ویژگی هایی نیز می باشند. از جمله مهم ترین ویژگی های این نوع از محصولات عبارتند از:
    – دارای مقاومت شیمیایی بالا دربرابر مواد شیمیایی مانند اسید و باز (ساخت قطعات پتروشیمی، نفت و گاز)
    – دارای قابلیت تراشکاری جهت ساخت برخی وسایل مانند انواع واشر
    – مقاوم در برابر ضربه
    – سازگار با محیط زیست
    – مقاوم در برابر درجه حرارت تا حدود 260 سانتیگراد
    – دارای کمترین ضریب اصطکاک
    – دارای خاصیت نچسب بودن
    – دارای مقاومت بالا دربرابر قوس الکتریکی
    – مقاوم دربرابر اشعه ماوراء بنفش
    – دارای استحکام دی الکتریک بالا ( کاربرد در صنایع برق)
    – عدم حساسیت به رطوبت

    کاربرد میلگرد های تفلون

    میلگرد های تفلون، علاوه بر ویژگی ها و مواردی که گفته شد. در صنایع مختلف مانند صنعت نفت و گاز، صنعت برق، صنایع پتروشیمی و غیره نیز کاربرد فراوانی دارند. از دیگر موارد مصرف این نوع از محصولات عبارتند از:
    – ساخت انواع واشر، پکینگ و…
    – کاربرد در صنعت داروسازی
    – ساخت بلبرینگ و یاتاقان ها و قطعات صنعتی دیگر
    – تولید انواع مختلف طروف نچسب
    و…

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هجده + 16 =