آهن مهام » مطالب آموزشی » همه چیز در مورد بازیافت ضایعات آهن
همه چیز در مورد بازیافت ضایعات آهن

همه چیز در مورد بازیافت ضایعات آهن

فهرست مطالب

    شاید شما با موضوع ضایعات آهن آشنایی داشته باشید. حتماً مطلع هستید که بعد از مصرف، ضایعات به وجود می آید و در اقتصاد همه ی کشورها نقش بسزایی دارند. به نظر شما، نقش آهن قراضه در اقتصاد چیست؟ و یا بازیافت کردن ضایعات آهن چه فوایدی دارد؟ در این مقاله می خواهیم به بررسی بازیافت ضایعات آهن و فواید آن ها بپردازیم. پس با ما در دانشنامه آهن مهام همراه باشید.

    ضایعات آهن

    ضایعات، موادی هستند که قابلیت بازیافت دارند. ضایعات آهن به عنوان مهم ترین ماده اولیه ی بسیاری از پروفیل های فولادی به کار می رود. ممکن است این مواد بر اثر تولیدات معیوب به دست آید، به همین علت، هر چه شیوه ی تولید محصولات فولادی توسعه یافته تر باشد، ضایعات کم تری به وجود می آید. به این ضایعات، آهن قراضه نیز گفته می شود. لازم است بدانید که، ضایعات به چرخه ی تولید برگردانده می شود و ارزش مالی دارند. در حال حاضر، ضایعات آهن بسیار اهمیت دارند و به همین دلیل در اشتغال زایی کاربرد فراوانی دارد.

    انواع ضایعات آهن

    ضایعات آهن انواع گوناگونی دارد که شامل ضایعات سنگین بار، ویژه، سوپر ویژه درجه یک، سوپر ویژه درجه دو و درجه سه، گالوانیزه، آلیاژی و حلب می شود. وزن ضایعات در نوع سنگین بار، یک تن یا بیشتر است. تیرآهن، قوطی پروفیل و میلگردهایی که در ساختمان سازی استفاده می شوند، از نوع ویژه به شمار می روند. قیمت و کیفیت ضایعات سوپر ویژه بالاست و به همین دلیل خرید و فروش آن ها اهمیت زیادی دارد. در ترکیبات ضایعات نوع درجه یک، عنصرهایی مانند مس، گوگرد و فسفر به کار می روند و دارای ارزش زیادی هستند. جنس ضایعات گالوانیزه از نوع آهن است و پوشش روی دارند. معمولاً تولید ضایعات آلیاژی در تعمیرگاه های خودرو انجام می شود.

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    هشت + هفده =