آهن مهام » دانشنامه ورق » کاربرد ورق آجدار
ورق آجدار چیست؟

کاربرد ورق آجدار

فهرست مطالب

    این محصول، از انواع مهم و پرکاربرد ورق‌های نورد گرم بوده که در صنعت و همچنین ساخت و ساز، به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. برجستگی‌هایی که بر روی سطح این ورق‌ها، وجود دارد، باعث می‌شود تا از لیز خوردن افراد و حتی اشیا بر روی سطوح شیب دار جلوگیری کند. در این مقاله سعی داریم که کاربردهای ورق آجدار را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما در دانشنامه آهن مهام همراه باشید.

    کاربردهای ورق آجدار

    مقاومت بالا در انواع ورق آجدار، موجب شود که، استفاده گسترده ای در وانت بارها و کف کشتی‌ها داشته باشند. در برقراری اصطکاک در سطوح لغزنده، دارای توان بالایی هستند. کاربرد ورق آجدار به دلیل برخورداری از سطح برّاق، در وسایل تزئینی قابل مشاهده است. این محصول، انعطاف پذیر بوده و به راحتی خم می‌شود. از مهم ترین مزایای استفاده از این ورق‌ها، می‌توان به خواص جوش پذیری بالای آن اشاره کرد.

    موارد استفاده از ورق آجدار

    موارد استفاده از ورق آجدار

    میزان تولید این محصول در کارخانجات در حد بسیار بالایی است؛ به طوری که افزایش میزان ضریب امنیت تولید کارخانه‌ها به تولید این ورق بستگی دارد. این ورق، علاوه بر استفاده در سطوح بدون اصطکاک، در تولید لوازم خانگی، راه سازی، صنایع نفت و گاز، پتروشیمی کاربرد دارد. این تولیدات در نمونه‌های فابریک و پرسی عرضه می‌شوند.

    انواع فابریک با انجام نورد بر روی شمش‌های فولادی انجام می‌گیرد. بیشترین کاربرد ورق آجدار فابریک در صنایع بزرگ و سنگین مانند نفت، گاز، پتروشیمی و … می‌باشد. نمونه‌های پرسی با انجام روند پرسکاری بر انواع ورق استیل، آلومینیوم و همچنین فولادی از جمله ورق سیاه تولید می‌شوند و در زمینه‌های گوناگون مورد استفاده می‌باشند.

    در سقف و دیواره‌های آسانسور و همچنین ساخت دستگاه‌های صنعتی نیز کاربرد دارند. استفاده از این ورق، نقش مهمی در ساخت پل عابر پیاده، پله اضطرار ساختمان و همچنین خطوط تولید مواد غذایی نیز دارد. به صورت خلاصه برخی از کاربردهای آن شامل موارد زیر است:

    – پلکان یا سطوح شیب دار
    – برای کف اتاق کامیون و وانت بار
    – مناطق حساس نظامی
    – تولید دستگاه‌های صنعتی
    – تولید قطعات لوازم خانگی
    – جداسازی و دانه بندی در هنگام تولید مواد غذایی
    – سقف و دیوارهای آسانسور
    – ایستگاه اتوبوس

    موارد استفاده از ورق آجدار

    جمع بندی

    همه ما، بارها در زندگی روزمره خود و همچنین در بخش‌های مختلفی با ورق های آجدار روبه رو شده‌ایم. استفاده از این ورق‌ها، با توجه به ویژگی‌های خاص آن، در بسیاری از پروژه‌های صنعتی و ساختمانی اهمیت بسیار زیادی دارد. مشتریان عزیز می‌توانید، نسبت به خرید محصول و همچنین اطلاع از قیمت آهن آلات به وب سایت آهن مهام مراجعه نمایید. فولاد تجارت مهام عرضه کننده انواع محصولات فولادی می‌باشد و خدمات گسترده ای را در سراسر کشور ارائه نموده است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − 11 =