آهن مهام » دانشنامه ورق » ورق استیل طلایی چیست و چه کاربردهایی دارد
ورق استیل طلایی چیست و چه کاربردهایی دارد

ورق استیل طلایی چیست و چه کاربردهایی دارد

فهرست مطالب

    ورق استیل ضد زنگ، یک محصول فرآوری شده است که در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم سازی شده است. این مقاطع در چهار دسته طبقه بندی شده که برای هر گروه کاربردهای مشخصی تعریف شده است. ورق استیل طلایی دسته ای از این تولیدات بوده و همانطور که از نام این محصول مشخص است، جنس آن از فولاد زنگ نزن و به رنگ طلایی می باشد. بیشترین استفاده از این مقاطع در کارهای تزئینی و زینتی می باشد.

    به طور کلی وجود عناصری مانند کروم و نیکل در ترکیبات آلیاژی ضد زنگ، مقاومت آنها را در برابر آسیب های محیطی مانند سایش، خوردگی و پوسیدگی افزایش می دهد. ورق های فولادی در یک دسته با استفاده از آلیاژهای معمولی مانند، استانداردهای ST و CK و در طرف دیگر به وسیله عناصر عنوان شده در برابر اکسیداسیون تقویت می شوند. قیمت ورق استیل، که در ساخت آن از عنصرهای مختلف ضد زنگ استفاده شده، به مراتب بیشتر از قیمت ورق سیاه و قیمت ورق روغنی می باشد و همین امر نیز موجب شده است که در کاربردهای عمده از آلیاژهای معمولی و در صنعت و کاربری های خاصی از ساختمان سازی مانند دکوراسیون های داخلی و یا سطوح نمایان خارجی از ورق های استیل استفاده شود. نکات مهم در خرید ورق استنلس استیل، شناخت کاربردهای ورق استیل طلایی و کاربردهای این مقاطع، موضوعات قابل بحث در ادامه این مطلب هستند، که به توضیح بیشتری در رابطه با آنها خواهیم پرداخت.

    ورق استیل طلایی چیست

    این محصول نمونه ای از انواع ورق های استیل  می باشد که در رده های مختلف آن، یعنی با گروه های آلیاژی گوناگون، تولید می شود. این مقاطع که از نظر ساختاری در گروه ورق استیل دکوراتیو قرار می گیرد، به رنگ های مختلف دیگری مانند مشکی، آبی، قرمز و … تولید می شوند. نمای داخلی و خارجی ساختمان، ساخت بدنه خودرو و تولید لوازم خانگی تعدادی از کاربردهای این مقاطع در صنعت و ساختمان سازی هستند. این تولیدات با بکارگیری بخار فیزیکی در محیط خلا و استفاده از فرایند پوشش دهی به روش PVD، ساخته می شوند. البته گفتنی است که میزان مقاومت این محصولات در برابر اکسیداسیون، کاملا بستگی به گرید تولیدی آنها دارد. ورق های استیل در چند دسته مات، براق، طرح دار و خش دار، تولید می شوند و از این میان ورق های استیل طلایی در گروه براق یا طرح دار قرار می گیرند. از ویژگی های بارز این تولیدات میتوان به میزان استحکام بالا، وزن سبک، دوام و طول عمر زیاد اشاره نمود.

    کاربردهای ورق استیل طلایی

    میزان ضخامت، وزن و رده تولیدی این مقاطع مشخص کننده نوع بکارگیری این محصول هستند. همانطور که اشاره شد کاربری این مقاطع غالبا در موارد تزئینی و دکوری است. کاربردهای مختلف ورق استیل طلایی برای ساختمان سازی، در اجرای دکوراسیون های داخلی و نماهای خارجی ساختمان، زیبا سازی محیط های عمومی در شهر و همچنین پوشش دهی سطوح نمایان می باشد. ساخت بدنه و نمای آسانسور، تولید لوازم خانگی، تابلو سازی، ساخت زیورآلات، تولید ظروف آشپزخانه و خودروسازی، از جمله کاربردهای مختلف ورق استنلس استیل طلایی در صنایع می باشند.

    خرید ورق استیل طلایی

    استفاده از پوشش های استیل در تولیدات صنعتی و سطوح ساختمانی از طرفی باعث ظاهری زیبا و از جهت دیگر به طول عمر آنها کمک بسیاری می کند. در خرید ورق استیل طلایی برای تهیه محصولی مناسب، می بایست نکات عنوان شده را مد نظر قرار دهید. به دلیل وارداتی بودن محصولات عرضه شده در بازار ایران، قیمت ورق استیل در همه گروه ها و رنگ ها به صورت مستقیم متاثر از قیمت ارز بوده و نوسانات این بازار بر قیمت این گروه از ورق های فولادی به میزان بیشتری تاثیر می گذارد. محصولات کشورهای چین، آلمان، کره و اسپانیا، در بازارهای ایران نیز موجود هستند. هموطنان عزیز برای در صورت نیاز به کسب مشاوره و اطلاع از نحوه سفارش و خرید، همچنین قیمت آهن و دیگر مقاطع فولادی میتوانید با همکاران کارشناس ما در وب سایت آهن مهام تماس برقرار نمایید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    6 + 12 =