آهن مهام » دانشنامه ورق » ورق لاتون چیست و چه کاربردی دارد؟
ورق لاتون مسی

ورق لاتون چیست و چه کاربردی دارد؟

فهرست مطالب

    علاوه بر این، ورق لاتون، یکی از انواع ورق های فولادی می باشد که دارای سطحی صاف و صیقلی بوده که با ضخامت های دقیق، جهت تراز و همراستا سازی انواع مختلف قطعات فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم به بررسی ویژگی های این نوع ورق، انواع آن و کاربردی که در صنایع دارد، بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

    انواع ورق لاتون

    علاوه بر موارد ذکر شده، ورق های لاتون در انواع و متریال های مختلفی از جمله ورق لاتون استیل، فولادی، مسی، مونل، نقره و غیره تقسیم بندی می شوند که در این قسمت، به بررسی مهم ترین آنها نیز می پردازیم.

    ورق لاتون استنلس استیل

    یکی از انواع ورق های لاتون، ورق لاتون استنلس استیل می باشد. این نوع ورق ها در گرید هایی از قبیل 301، 304، 310، 316، 420، L316 و … تولید می شوند که دارای ویژگی هایی مانند کاهش ارتعاشات تجهیزات، حمل و نقل آسان، افزایش کیفیت و ماندگاری تجهیزات و همچنین قیمت ورق استیل 316 تا 420 دارای مناسب و مقرون به صرفه هستند، از همین رو در مصارفی همچون کمپرسور جایگاه CNG، آب بندی مخازن و فلنج ها، لوله کشی ها، ساخت موشک و سیستم های الکترونیکی تجهیزات نظامی مورد استفاده قرار می گیرند.

    ورق لاتون مونل

    ورق لاتون مونل، یکی دیگر از انواع ورق های لاتون می باشد که از آلیاژ هایی مانند مس، منگنز، نیکل و غیره تولید و روانه بازار می شوند، از همین رو در مقایسه با انواع دیگر ورق های لاتون، دارای قیمت بالاتری است. علاوه بر این، از موارد مصرف این نوع از ورق ها، میتوان به کاربردشان در صنایعی مانند صنعت خودروسازی و ماشین آلات نیز اشاره کرد.

    ورق لاتون مسی

    ورق لاتون مسی، ورق هایی از جنس آلیاژ مس می باشند که در ضخامت های 0.2 الی 5 میلی متر نیز تولید و عرضه می شوند. علاوه بر این، این محصولات به طور کلی، در دو شکل میلگرد فنری و ورقه هایی با عرض های مختلف در بازار موجود هستند که در صنایعی مانند صنعت هواپیمایی و ساخت لوازم خانگی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

    ورق لاتون مسی

    کاربرد ورق لاتون

    از جمله کاربرد عمده ی ورقه های لاتون میتوان به مواردی از قبیل همسطح کردن مواد، تراز سطوح، پرکردن فاصله یا گپ، تعمیرات لوله کشی و غیره نیز اشاره کرد. علاوه بر این، این محصولات، بر اساس نوع متریال و خاصیت های فیزیکی و شیمیایی مختلفی که دارند، کاربرد فراوانی در صنایع دارند که عبارتند:
    – استفاده از ورقه های لاتون ضد زنگ فنری در صنایع پتروشیمی، نفت و گاز (مقاوم در برابر خوردگی)
    – قابلیت استفاده از ورقه های لاتون استیل در صنایع مواد غذایی، صنایع پتروشیمی، و ساخت ماشین آلات ( ضد زنگ و دارای ضخامت دقیق)
    – قابلیت استفاده از ورقه های لاتون مس برلیوم در صنعت برق و الکترونیک (دارای خاصیت ارتجاعی و مقاوم در برابر درجه حرارت بالا)
    – کاربرد لاتون های مسی، برنجی یا برنزی در صنعت هواپیماسازی و تولیدات لوازم خانگی

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − دوازده =