آهن مهام » دانشنامه پروفیل (قوطی) » ویژگی های قوطی ستونی
ویژگی های قوطی ستونی

ویژگی های قوطی ستونی

فهرست مطالب

    خصوصیات فنی و فیزیکی در این محصول با توجه به استانداردهای آلیاژی، روش های بکارگیری شده در تولید و سایز آنها متفاوت می باشد. میزان مقاومت تسلیم در قوطی ستونی به طور میانگین نرخی نزدیک به 235 مگاپاسکال و تنش گسیختگی در این مقاطع تا 355 مگاپاسکال اندازه گیری شده است. قوطی های ستونی تولید شده به صورت یکپارچه در دمای 830 تا 900 درجه سانتی گراد فراوری شده که این میزان برابر با دمای پخت کامل آنها است. تغییر ساختارهای کریستال در این دما موجب کاهش شکل پذیری و افزایش چقرمگی و سختی در این محصول می شود. ابعاد و اندازه های قوطی ستونی مطابق با استانداردهای مختلف جهانی همچون PN -EN 10210 -2 8 از 40 تا 400 میلیمتر متغیر می باشد. بر اساس این استاندارد، میزان ضخامتی که در جداره این نوع قوطی وجود دارد چیزی بین 2.6 تا 20 میلیمتر است. توجه به این استانداردها در به دست آوردن مقدار وزن برای تعیین قیمت قوطی ستونی اهمیت زیادی دارد. همچنین قیمت ورق CK60 نیز، که یکی از ورق های استاندارد آلیاژی در تولید قوطی های ستونی است، بر قیمت این مقاطع موثر می باشد. گفتنی است فرمول ها و استانداردهای وارد شده در جدول وزن قوطی، مجموعه ای است که مهندسان سازه برای تسهیل محاسبات خود از آنها استفاده می کنند.

    تولید قوطی ستونی

    همانطور که اشاره شد، قوطی ستونی در دو نوع یکپارچه و جوش خورده تولید می شوند. در ساخت قوطی های یکپارچه از شمش های فولادی در آلیاژهای مورد نیاز استفاده می شود و در فرایند تولید قوطی ستونی جوش خورده، ورق های فولادی در آلیاژها و ضخامت های خاصی بکارگیری می شوند. در تولید قوطی ستونی با استفاده از ورق های فولادی، دو روش با نام های مستقیم و غیر مستقیم وجود دارد. در هر دو روش ابتدا ورق فولادی از حالت رول خارج شده و به وسیله دستگاه برش به نوارهای باریک تری تبدیل می شوند. در روش مستقیم، نوارهای به دست آمده را وارد دستگاه پرس کرده و به صورت قوطی در می آورند. در ادامه این روش پس از شکل دهی، لبه های مقاطع جوشکاری می شوند. در روش غیر مستقیم قالب گیری به صورت مستقیم بر روی نوارهای فولادی انجام نمی گیرد؛ بلکه ابتدا تسمه ها را به صورت لوله درآورده و سپس لبه های آن جوش می خورند. در روش غیر مستقیم پس از عملیات جوشکاری پروفیل های لوله ای شکل به درون دستگاه قالب رفته و به صورت قوطی فرم دهی می شوند. گفتنی است قوطی های تولید شده به روش مستقیم از نظر تساوی اضلاع و کیفیت لبه ها، در رده بالاتری از نمونه های ساخته شده به روش غیر مستقیم قرار می گیرند. جالب است بدانید، تولید قوطی در همه انواع به روش غیر مستقیم، میزان راندمان خطوط تولید را تا دو برابر افزایش می دهد، به همین دلیل این روش در بسیاری از کارخانجات تولید کننده این محصول مورد استفاده است.

    خرید قوطی ستونی

    از میان تولید کنندگان انواع پروفیل فولادی از جمله قوطی های ستونی، برخی شرکت ها مانند، جهان پروفیل پارس، نورد لوله و پروفیل یاران، پروفیل صابری، نیکان، ساوه و صدرا محصولاتی با کیفیت قابل قبول و بالا تولید و عرضه می کنند. قوطی های ستونی یکی از مقاطع مهم و کاربردی در بسیاری از سازه های فلزی می باشد، به همین جهت دقت در انتخاب و استفاده از مشورت افراد زبده در خرید قوطی ستونی حائز اهمیت می باشد. همکاران ما در وب سایت آهن مهام از برترین مهندسان مشاور در زمینه انتخاب، مقایسه و بکارگیری انواع محصولات فولادی هستند. شما هموطنان عزیز می توانید برای اطلاع از قیمت قوطی ستونی، نحوه سفارش و خرید این محصول با ما تماس برقرار نمایید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شش + 3 =