آهن مهام » دانشنامه تیرآهن » ویژگی و کاربردهای تیرآهن 30
ویژگی و کاربردهای تیرآهن 30

ویژگی و کاربردهای تیرآهن 30

فهرست مطالب

    سایزبندی انواع تیرآهن یک استاندارد جهانی است، که بر اساس آن میزان عرض جان تیرآهن و یا به عبارت دیگر فاصله بین دو بال به عنوان سایز تیرآهن در نظر گرفته می شود. یکی از فاکتورهای موثر بر قیمت تیرآهن در انواع گوناگون سایز این قطعات می باشد. در هنگام خرید تیرآهن، توجه به وزن این تولیدات و محاسبه شاخص های وزنی در آنها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بررسی سایز تیرآهن نیز به دلیل تاثیر مستقیم بر وزن آن اهمیت دارد. تیرآهن 30 در همه انواع، با هدف جلوگیری از فرسایش زودرس سازه و تحمل وزن های بالا، به عنوان تیرهای اصلی و فرعی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین در صنایع مختلف برای اجرا و توسعه طرح های صنعتی، از این سایز در انواع تیرآهن به میزان بسیار زیادی استفاده می شود. قیمت تیرآهن 30 با توجه به دسته بندی هایی که برای این محصولات به لحاظ خصوصیات وزنی تعریف شده، از قیمت تیرآهن 22، قیمت تیرآهن 24 و 27 در صورتی که در یک طبقه وزنی (سبک و یا سنگین) قرار گیرند، بیشتر می باشد. در ادامه این مطلب به بیان ویژگی ها و کاربردهای تیرآهن 30 خواهیم پرداخت.

    ویژگی های تیرآهن 30

    مقاومت بسیار بالا در برابر نیروهای برشی و خمشی، از جمله مهمترین ویژگی ها این محصول می باشد. این تولیدات بسته به نوع استاندارد آلیاژی استفاده شده در طول فرایند تولید، برای ارزیابی میزان کیفیت، مورد بررسی قرار می گیرند. اما به صورت عمومی به دلیل مقدار مواد بیشتری که به تناسب اندازه و ابعاد، در آن استفاده شده است، نسبت به سایزهای پایین تر از مقاومت بیشتری در برابر نوسانات دمایی و واکنش های شیمیایی برخوردار می باشد. تیرآهن 30 مطابق با استاندارد IPE، که یکی از معتبرترین استانداردهای اروپایی است تولید می شود. کشورهای آلمان، لهستان و اسپانیا از بزرگترین تولید کنندگان این استاندارد در دنیا هستند. میزان آسیب پذیری کمتر، دوام زیاد و تحمل فشارهای وزنی بالا از دیگر ویژگی های تیرآهن 30 هستند، که می توان به آنها اشاره نمود. به صورت عمومی در تولید سایزهای مختلف تیرآهن استاندارد IPE از سه عنصر کربن، کروم و آهن استفاده می شود. میزان مقاومت بالای این تولیدات، برگرفته از سختی و استحکامی است که این سه عنصر در کنار یکدیگر ایجاد می کنند. میزان وزن تیرآهن 30 در هر متر طولی مطابق با 41.6 کیلوگرم می باشد و وزن هر شاخه 12 متری از این محصول معادل 500 کیلوگرم است.

    خرید تیرآهن 30

    نوع تیرآهن، وزن، برند تولید کننده و استانداردهای آلیاژی مورد استفاده در ساخت آن، از جمله نکاتی هستند که در زمان خرید تیرآهن 30 مورد بررسی قرار می گیرند. با توجه به نقش موثر این محصولات در میزان کیفیت نهایی پروژه، تهیه و خرید آنها از مراکز معتبر نیز نکته ای است که می بایست به آن توجه کرد. هموطنان عزیز در صورت نیاز به مشاوره در زمینه مقایسه نمونه های مختلف و انتخاب و خرید این محصولات و همچنین اطلاع از قیمت روز تیرآهن و دیگر مقاطع فولادی، می توانند به وسیله شماره های درج شده در بخش ارتباطات وب سایت آهن مهام با همکاران متخصص ما تماس برقرار نمایند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    14 − 5 =