آهن مهام » دانشنامه تیرآهن » کاربردهای تیرآهن 18 در ساختمان سازی
کاربردهای تیرآهن 18 در ساختمان سازی

کاربردهای تیرآهن 18 در ساختمان سازی

فهرست مطالب

    تیرآهن ها یکی از مقاطع فولادی پرکاربرد است که بارهای وارد شده بر سازه ها را تحمل می کند و در صنعت ساختمان سازی نقش بسیار مهمی دارد. بلند و سخت بودن مقطع این محصول موجب شده که در طراحی سازه ها کاربرد گسترده ای داشته باشند. یکی از رایج ترین انواع تیرآهن ها، تیرآهن سایز 18 است که در برابر نیروهای خمشی مقاومت بالایی دارد و در سازه های ساختمانی و صنایع مختلف، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله می خواهیم به بررسی تیرآهن 18، ویژگی ها و کاربردهای آن بپردازیم. پس با ما در دانشنامه آهن مهام همراه باشید.

    تیرآهن 18

    زمانی که از سایز تیرآهن صحبت می شود، در اصل، منظور همان ارتفاع و ابعاد آن است. تیرآهن سایز 18 به علت اینکه ارتفاع و ابعاد آن برابر 18 سانتی متر است در ساخت و ساز به عنوان یک تیرآهن پرمصرف شناخته می شود.

    ویژگی های تیرآهن 18

    تسریع در روند پروژه های ساختمانی یکی از مزایای استفاده از این محصول به شمار می رود. وجود متریال و باکیفیت ترین مواد اولیه در ساختار تیرآهن 18 باعث شده که استحکام زیادی را به دوام سازه ها ببخشد. این محصول مطابق با استانداردهای بین المللی از فولاد ST37، ST44 و ST52 ساخته شده و در بازار عرضه می شوند. از دیگر ویژگی های مهم آن می توان به استقامت زیاد در مقابل عوامل محیطی و خارجی، مقاومت زیاد در برابر تغییرات جوی، ساختار منسجم، کیفیت بالا و غیره اشاره کرد.

    کاربردهای تیرآهن 18

    تیرآهن سایز 18 استحکام و دوام بالایی دارد و می تواند بیشترین وزن بار را متحمل شود و از آن به عنوان پوشش سقف ها و همچنین به صورت خرپا در ساختمان استفاده می شود. استحکام بالای تیرآهن لانه زنبوری موجب شده که در ساخت پل بسیار کاربرد داشته باشد؛ نکته حائز اهمیت این است که با افزایش ضخامت پل، به تبع آن، ظرفیت بارگیری و طول پل نیز افزایش خواهد یافت. در نتیجه در ساخت پل باید از تیرآهن هایی است که بتواند بارهایی که روی آن قرار می گیرد را تحمل کند. به همین علت از تیرآهن 18 در ساخت پل های لانه زنبوری و ساختمان سازی استفاده می شود. در اکثر سازه ها از این محصول به عنوان ستون اصلی سازه مورد استفاده قرار می گیرد. طول جان این مقطع فولادی 18 سانتی متر و طول بال آن 91 میلی متر می باشد. هر متر از این تیرآهن وزنی برابر با 18.8 کیلوگرم دارد و شاخه ی 12 متری آن 225.6 کیلوگرم وزن دارد و مقاومت زیادی در برابر تنش ها و نیروهای وارد شده دارد.

    قیمت تیرآهن 18

    وزن بالای تیرآهن 18 باعث شده که در ساختمان سازی به عنوان تیرآهن های سنگین استفاده شود. وزن شاخه ای این محصول 226 کیلوگرم می باشد و می تواند در قیمت تیرآهن 18 و قیمت تیرآهن 20 تأثیر بسزایی داشته باشد. به طور کلی، برای اینکه خرید مقاطع فولادی مقرون به صرفه و عالی باشد باید نکات مهمی را مدنظر قرار داد. یکی از نکات مهم این است که تیرآهن ها بر اساس کارخانه تولید کننده دارای انواع گوناگونی هستند. به همین علت در زمان خرید تیرآهن بخصوص خرید تیرآهن 18 حتماً به کارخانه سازنده آن باید توجه داشت. از دیگر مسائل مهمی که باید به آن پرداخت این است که در ساختار تیرآهن از چه نوع متریال و مواد اولیه ای استفاده شده و یا وزن هر شاخه و استانداردهای آن به چه صورت است. به عنوان مثال، یکی از بهترین محصولاتی که در کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید می شود، تیرآهن 18 است.

    البته کارخانه فایکو و کارخانه آرین نیز از این قاعده مستثنی نیستند و این محصول را بر اساس استاندارد و با کیفیت بالا تولید و در بازار فولاد عرضه می کنند. هموطنان عزیز برای اطلاع از قیمت روز تیرآهن و دیگر مقاطع فولادی، نحوه سفارش و خرید قیمت تیرآهن 30 می توانند با کارشناسان ما در وب سایت آهن مهام تماس برقرار نمایند. مجموعه آهن مهام دارای بیش از 35 سال سابقه درخشان در حوزه خرید و فروش تمام مقاطع فولادی به صورت عمده و جزئی و همچنین با وجود انبارهای آهن آلات در نقاط مختلف کشور به عنوان یک منبع مطمئن و موثق آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    1 + ده =