آهن مهام » دانشنامه تیرآهن » کاربردهای تیرآهن 22
کاربردهای تیرآهن 22

کاربردهای تیرآهن 22

فهرست مطالب

    تیرآهن 22 یکی از مهمترین و پر استفاده ترین سایزها در استانداردهای مختلف تیرآهن می باشد. این محصول در بسیاری از پروژه های عمرانی، ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر تجربه خرید تیرآهن داشته باشید، حتما می دانید که برخی از سایزهای مختلف تیرآهن، مانند بسیاری دیگر از تولیدات صنایع فولاد، در دو دسته سبک و سنگین تقسیم بندی می شوند. لازم به ذکر است از آنجایی که قیمت تیرآهن در انواع گوناگون، به میزان بسیار زیادی متاثر از وزن آن است، قیمت تیرآهن 22 در رده سبک و سنگین، بسیار متفاوت می باشد. توجه به این تقسیم بندی در هنگام خرید تیرآهن 22 نیز، مانند دیگر سایزها ضروری است.

    بنابراین اگر در محصولاتی که تحت یک برند تولید شده، مشاهده کردید، به عنوان مثال قیمت تیرآهن 24 بالاتر و یا برابر با قیمت تیرآهن 30 بود، مطمئن شوید که این دو محصول در دو رده متفاوت سبک و سنگین طبقه بندی شده اند. ویژگی و کاربردهای تیرآهن 22، موضوعات مختلفی هستند که در ادامه این مطلب به بیان و ارائه توضیحات بیشتری در رابطه با آنها خواهیم پرداخت.

    ویژگی های تیرآهن 22

    بسیاری از استانداردهایی که رعایت آنها در ساخت انواع تیرآهن در نمونه های داخلی و خارجی ضروری است، به صورت بین المللی تعریف شده اند. سایزبندی انواع تیرآهن نیز یکی از این استانداردها می باشد. میزان عرض جان تیرآهن در بین همه تولید کنندگان آن به عنوان سایز آین محصول در نظر گرفته می شود. در تیرآهن 22 میزان عرض جان، 22 سانتی متر می باشد. این محصولات در کشور ما، بیشتر تحت استاندارد IPE تولید می شوند.

    اندازه استاندارد در طول شاخه های آن 12 و در موارد کمی 22 متر می باشد. وزن این تولیدات در هر متر طولی معادل 26.6 کیلوگرم بوده و به صورت کلی وزن هر شاخه 12 متری 320 کیلوگرم است. لازم به ذکر است این اعداد تنها به صورت میانگین در تیرآهن 22 معمولی بیان شده اند. بسیاری از صنعتگران و مهندسانی که در پروژه های خود از تیرآهن و قطعات فولادی دیگر استفاده می کنند، برای به دست آوردن وزن مواد اولیه مورد استفاده در سازه، وزن نهایی پروژه و یا به جهت محاسبه وزن این مقاطع در هنگام خرید تیرآهن، از فرمول ها و استانداردهای معرفی شده در جدول وزنی تیرآهن کمک می گیرند.

    کاربردهای تیرآهن 22

    متوسط بودن اندازه سایز تیرآهن 22، یکی از نکاتی است که در رواج استفاده از آنها برای ساخت بسیاری از پروژه های ساختمانی و شهری کمک کرده است. ساخت اسکلت و سازه فولادی اصلی ترین کاربرد انواع تیرآهن در همه سایزها می باشد. ساخت ستون های اصلی و فرعی و همچنین تولید رابط هایی که در اتصالات اصلی به کار می روند، از جمله کاربردهای تیرآهن 22 در سازه ها هستند. این سایز از تیرآهن در ساخت تیرهای اصلی و شاهتیر برای اسکلت های سبک مورد استفاده قرار می گیرند. تولید پل ها و تقویت جداره تونل ها، کاربردهای متعددی هستند که برای تیرآهن 22 در ساخت و سازهای عمرانی تعریف می شود. این محصول برای ساخت خرپا، نعل درگاه و بسیاری دیگر از شبکه های تقویتی در سازه استفاده می شوند. بکارگیری این محصول به عنوان تیرهای کلاف و تیرهای باریت کرومیت، از دیگر کاربردهای اصلی آن در ساخت و ساز محسوب می شود.

    خرید تیرآهن 22

    بسیاری از نکات هستند که در هنگام خرید تیرآهن 22، قیمت تیرآهن 14، قیمت تیرآهن 16 و دیگر سایزهای تیرآهن در استانداردهای مختلف، باید مورد توجه خریداران قرار گیرند. پیشنهاد ما این است که پیش از خرید، گواهی کنترل کیفی محصول را از فروشنده تقاضا کرده و آن را به صورت کامل مطالعه نمایید.

    گواهی کنترل کیفیت، برگه ای است که همراه با محصول بوده و حاوی اطلاعاتی همچون نام، شاخص های وزنی، نوع محصول و استانداردهای رعایت شده در طول فرایند تولید، آلیاژ مورد استفاده در ساخت و … می باشد. هموطنان عزیز می توانند جهت دریافت مشاوره در زمینه انتخاب و خرید این محصول و دیگر مقاطع فولادی و برای اطلاع از قیمت روز تیرآهن، با همکاران کارشناس ما در وب سایت آهن مهام تماس برقرار نمایند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    13 − 7 =