آهن مهام » دانشنامه تیرآهن » کاربرد تیرآهن 30 در صنعت
کاربرد تیرآهن 30 در صنعت

کاربرد تیرآهن 30 در صنعت

فهرست مطالب

    تیرآهن 30 برای ساخت ساختمان های مرتفع و چند طبقه بسیار کاربرد دارد. این تیرآهن به دلیل ارتفاع 30 سانتی متری که دارد می تواند فشار و تنش های وارد شده بر سازه را تحمل کند و برای بسیاری از صنایع و سازه های مرتفع کاربرد گسترده ای داشته باشد. در این مقاله قرار است به بررسی ویژگی های و کاربرد تیرآهن 30 بپردازیم؛ اگر شما هم قصد خرید این محصول را دارید، پیشنهاد می کنم که تا انتها مقاله را مطالعه کنید تا متوجه شوید که تیرآهن 30 دارای ویژگی های منحصر به فردی است. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت تیرآهن 30 با کارشناسان آهن مهام در تماس باشید و اطلاعات دقیقی را دریافت کنید.

    بررسی ویژگی های تیرآهن 30

    مقاومت تیرآهن به وزن آن بستگی دارد یعنی به هر اندازه وزن تیرآهن بیشتر باشد از مقاومت بیشتری هم برخوردار است. استفاده از این محصول در هر ساخت و سازی بسیار اهمیت دارد؛ زیرا تحمل زیادی در مقابل نیروها و فشارهای وارد شده بر سازه ها را دارد. برای تولید آن از بهترین و با کیفیت ترین متریال و آلیاژها استفده شده است. این نوع تیرآهن در برابر نوسانات دمایی و شرایط آب و هوایی دارای استحکام بالایی است. تیرآهن 30 دارای بافتی بادوام است و باعث می شود که عوامل خورنده بر سطح سازه نفوذ پیدا نکند.تولید آن بر اساس معتبرترین استاندارد اروپایی IPE صورت می گیرد و ظاهر آن به حرف انگلیسی I شباهت دارد. از مهم ترین ویژگی های این محصول فولادی میتوان به ثابت و یکنواخت بودن ضخامت بال ها در قسمت ابتدایی و انتهایی آن اشاره کرد. فقدان شیب در قسمت بال های این تیرآهن باعث شده است که در صنعت ساخت و ساز کاربرد گسترده ای داشته باشد. ارتفاع مناسبی که مهندسان حوزه صنعت برای تیرآهن سایز 30 در نظر گرفته اند در محدوده 80 الی 600 میلی متر می باشد.

    کاربرد تیرآهن 30

    تیرآهن 30 نسبت به سایر تیرآهن ها دارای وزن بیشتری است و برای سازه های سنگین مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول فولادی باعث می شود که استحکام سازه ها در برابر شرایط بحرانی مانند زلزله افزایش یابد. مهم ترین کاربردهای تیرآهن 30 می تواند شامل مواردی از جمله ساخت اسکلت فلزی سازه، پوشش دهی انواع سقف ها، تیرهای اصلی و فرعی و ساخت انواع پل به ویژه پل لانه زنبوری باشد. ستون ها عضوی از یک ساختمان هستند که باعث استحکام سازه ها می شوند. این مقطع فولادی به دلیل حجیم بودن و وزن زیادی که دارد در دسته تیرآهن های سنگین قرار می گیرد و برای ساخت ستون کاربرد دارد. ستون ها، تیرهای اصلی، تیر کلاف و همچنین تیرهای باریت کرومیت تمامی این موارد از تیرآهن 30 ساخته می شود. به طور کلی می توان گفت که اصلی ترین کاربرد این تیرآهن، ساخت ستون است.

    از مهم ترین کارخانه های تولید تیرآهن می توان به مواردی از جمله کارخانه ذوب آهن اصفهان، شرکت جهان فولاد غرب، کارخانه کوثر اهواز، مجتمع پروفیل صنعت ماهان، مجتمع ظفر بناب، کارخانه فولاد البرز ایرانیان و کارخانه فولاد ناب تبریز اشاره کرد. تیرآهن 30 در کارخانه ذوب آهن اصفهان بر اساس استاندارد ایران و اروپا تولید می شود و به دلیل کیفیت بالای آن در بازار خواهان بیشتری دارد.

    همان طور که در بالا اشاره کردیم، تیرآهن سایز 30 دارای وزن زیادی است که در سازه های سنگین مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در برابر موادی اسیدی، نوسانات دمایی و تنش های وارد شده بر سازه ها از مقاومت بالایی برخوردار است. یکی از مهمترین مواردی که در هنگام خرید تیرآهن 30 باید رعایت شود، انتخاب بهترین کارخانه تولید کننده این محصول فولادی می باشد. در این کارخانه از بهترین متریال و استانداردهای لازم برای تولید تیرآهن استفاده می شود.

    عوامل مختلفی مانند نرخ ارز و دلار، قیمت شمش، استاندارد تیرآهن، کارخانه تولید کننده، هزینه حمل ونقل، وزن و نوع تیرآهن وجود دارد که می تواند بر قیمت تیرآهن 30 تاثیر بگذارد. به دلیل سنگین وزن بودن این محصول، قیمت آن هم بیشتر است. اگر خواهان قیمت تیرآهن هستید، می توانید به سایت آهن مهام مراجعه کنید. یکی از مهم ترین مزیت های خرید از وب سایت آهن مهام این است که سفارش ها را با اطمینان کامل به محل پروژه مورد نظر ارسال می کند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 − 3 =