آهن مهام » دانشنامه تیرآهن » کاربرد و ویژگی های تیرآهن 24
کاربرد و ویژگی های تیرآهن 24

کاربرد و ویژگی های تیرآهن 24

فهرست مطالب

    با ورود به بازار آهن آلات، متوجه خواهید شد که اولین تقسیم بندی که در طبقه های مختلف وزنی تیرآهن انجام می گیرد، بر اساس سایز این تولیدات است. بسیاری از محصولات صنعت فولاد در دو دسته سبک و سنگین تولید می شوند. طبقه بندی آنها در این دو دسته به این دلیل است که وزن های متفاوت در سایزهای مشابه با هم اشتباه گرفته نشوند. قیمت تیرآهن 24 نیز در این دو طبقه به دلیل اختلافات وزنی متفاوت می باشد.

    محاسبه شاخص های وزن یکی از نکات پراهمیت در هنگام خرید تیرآهن می باشد. مسلما میزان ضخامت های تعریف شده در بال و جان تیرهای سنگین، بیشتر از تیرآهن های سبک است. البته گفتنی است تقسیم بندی تیرآهن 24 به سبک و سنگین بیشتر در استاندارد IPB و یا همان تیرآهن هاش قابل مشاهده می باشد. توجه به این نکته در خرید تیرآهن 24 با استاندارد IPE نیز که به طور معمولی در دسته تیرهای سنگین وزن قرار می گیرد اهمیت دارد.

    تیرآهن 24 یکی از سایزهای پر استفاده در این محصول است که در صنعت، ساختمان سازی و پروژه های عمرانی به میزان زیادی مورد کاربرد واقع می شود. در ادامه این مطلب به بیان ویژگی، کاربرد و نکاتی در رابطه با خرید تیرآهن 24 خواهیم پرداخت.

    ویژگی های تیرآهن 24

    استانداردهای آلیاژی مختلفی در تولید این محصول مورد استفاده صنعتگران قرار می گیرد. فولاد 37، 44 و 52 گریدهای مختلف در یکی از معروفترین استانداردهای جهانی است، که توسط موسسه استاندارد آلمان (DIN) معرفی شد. این گروه آلیاژی که با علامت ST نیز نمایش داده می شود، نمونه ای از ترکیبات آلیاژی استفاده شده در ساخت انواع تیرآهن است که امروزه به عنوان یک استاندارد جهانی در این صنعت شناخته شده است.

    SEA و ASTM استانداردهای دیگری هستند که به معرفی برخی از ترکیبات آلیاژی برای تولید انواع تیرآهن نیز پرداخته اند. طول شاخه های این محصولات 12 متری می باشد و میزان ارتفاع آنها، همانطور که در سایز این محصول مشخص است، 24 سانتی متر می باشد. میانگین وزنی تیرآهن 24 در محصولات تولید شده بر اساس استاندارد IPE در هر متر طولی 30.8 کیلوگرم بوده و وزن هر شاخه 12 متری در آن معادل 370 کیلوگرم می باشد.

    به طور کلی تیرآهن استاندارد IPE، دارای سایزهای مختلف از 8 تا 60 سانتیمتر است، که در این بین، سایزهای متوسط از جمله تیرآهن 24، نمونه هایی از پرمصرف ترین تیرآهن ها در این استاندارد هستند.

    کاربردهای تیرآهن 24

    تیرآهن 24، وزن نسبتا بالایی داشته و در سازه ها و اسکلت های فولادی به عنوان تیرهای اصلی، ستون و تکیه گاه های عمودی مورد استفاده قرار می گیرد. تولید نعل درگاه، خرپا و همچنین ساخت پوشش های سقفی، را میتوان به عنوان دیگر کاربردهای این محصول معرفی نمود. تیرآهن 24 علاوه بر ساختمان سازی در صنایع متعددی کاربرد دارد. اسکله سازی، پتروشیمی و پالایشگاه و ساخت سازه هایی مانند پل و تونل، نمونه هایی دیگر از کاربرد تیرآهن 24 هستند.

    در ساخت سکوهای شناوری که به منظور کاربردهای صنعتی و تجاری ساخته می شوند، از انواع تیرآهن از جمله تیرآهن 24 استفاده می شود. بکارگیری تیرآهن در تولید این سکوها به کنترل ارتعاشات وارده و تقسیم نیروهای ناشی از وزن و تکانه، به قسمت های مختلف کمک می کند. تولید بست های تیرآهنی یکی دیگر مواردی است که در آن از تیرآهن 24 استفاده می شود.

    خرید تیرآهن 24

    تیرآهن ها در سایزهای مختلف و برای کاربردهای گوناگونی طراحی و تولید می شوند. شناخت هر یک از دسته بندی هایی که در این محصولات تعریف شده، برای انتخاب یک محصول مناسب و بکارگیری بهینه آن در سازه بسیار ضروری می باشد.

    عدم توجه به نکات و استانداردهای معرفی شده در ساخت و استفاده از این مقاطع، موجب بروز مشکلات و خسارت های مختلفی برای مصرف کنندگان خواهد شد. هموطنان عزیز برای اطلاع از قیمت روز تیرآهن، قیمت تیرآهن اصفهان و استفاده از مشاوره های تیم آهن مهام در زمینه مقایسه محصولات تولید شده تحت برندهای مختلف در این بازار، انتخاب و خرید آنها، می توانند از طریق شماره های درج شده در وب سایت ، با همکاران کارشناس ما تماس برقرار نمایند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    یک × 5 =