آهن مهام » دانشنامه میلگرد » کاربری های میلگرد 28
کاربری های میلگرد 28

کاربری های میلگرد 28

فهرست مطالب

    در بین صنعتگران صنعت فولاد، استانداردهای میلگرد ساختمانی، با نام میلگرد شناخته می شوند و برای اشاره به استاندارد میلگرد صنعتی، باید از نام کامل آن یعنی استاندارد A1 و یا همان میلگرد صنعتی استفاده کرد. با توجه به این ابهام زدایی باید گفت قصد ما از عنوان این مطلب، میلگردهای ساختمانی می باشد. استانداردهای A2، A3 و A4، گریدهای مختلف میلگرد ساختمانی هستند. میلگرد 28 یکی از سایزهای پر استفاده از انواع این مقاطع است که در استاندارد بیان شده تولید می شود. این محصول با توجه به گرید آلیاژی در رده های نیمه سخت و سخت قرار می گیرد.

    سایز میلگرد 28 موجب شده است که آن را در بین تولیدات سنگین وزن در انواع میلگرد طبقه بندی کنند. قیمت میلگرد 28 آجدار A3 که یکی از سایزها و استانداردهای پرکاربرد در ساختمان سازی و پروژه های عمرانی شهری و صنعتی می باشد، با توجه به شاخص های وزنی و میزان کاربرد بیشتری که نسبت به میلگردهای تولید شده با همین سایز در گریدهای دیگر دارد، بسیار مناسب تر از نمونه های مشابه می باشد. نکاتی که در خرید میلگرد 28 و دیگر سایزهای این تولیدات، باید به آنها توجه نمود، کاربردهای این محصول و … موضوعاتی هستند که در ادامه این مطلب به توضیح بیشتری درباره آنها خواهیم پرداخت.

    خصوصیات فنی و فیزیکی میلگرد 28

    فولاد 37، فولاد 44 و فولاد 52، گرید های مختلف استاندارد St هستند که در تولید انواع قطعات فولادی و همچنین، انواع میلگرد مورد استفاده قرار میگیرند. تنش جاری میلگرد 28 در استاندارد A3 معادل با 4000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع و تنش گسیختگی آن 6000 کیلوگرم بر سانتی متر مربع اندازه گیری شده است. قطر 28 میلیمتر، منهای اندازه آج در این مقاطع و طول شاخه 12 متری مشخصات ظاهری این تولیدات هستند.

    میزان وزن هر شاخه 12 متری در میلگرد 28، با توجه به گرید تولیدی آن، حدود 57 کیلوگرم می باشد. این تولیدات به دلیل ضخامت نسبتا بالایی که دارند، تحمل بسیار زیادی در برابر فشارهای مکانیکی و بارهای سنگین دارند. مقاومت در برابر آسیب های ناشی از اکسیداسیون مانند شکستگی و گسیختگی، یکی دیگر از قابلیت های میلگرد 28 می باشد. شکل پذیری و انعطاف در این تولیدات، بستگی به گروه تولیدی آنها دارد. میلگرد 28 آجدار A2، به دلیل پایین بودن میزان کربن کاربری شده در بین ترکیبات آلیاژی، انعطاف بیشتری نسبت به محصولاتی با همین سایز در گریدهای دیگر دارد. به طور کلی می توان گفت قیمت میلگرد A4 و قیمت میلگرد A3 به دلیل سختی و استحکام بالاتر از قیمت میلگرد A2 در سایزهای مشابه (به عنوان مثال همه این استانداردها در سایز 28)، بیشتر می باشد.

    کاربردهای میلگرد 28

    میلگرد 28 یکی از سایزهای نسبتا بزرگ در سایزبندی این محصولات به شمار می رود. تولید و توسعه شبکه های آرماتور به شکل های طولی و عرضی، با هدف ساخت فونداسیون، ستون و اسکلت های بتنی، مهمترین کاربردی است که برای همه انواع میلگرد ساختمانی تعریف شده است. آرماتور نام سازه ای است که برای مسلح سازی بتن و به منظور جبران میزان مقاومت کششی در بتن مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت آرماتورها از اتصالات طولی با نام آرماتور طولی و اتصالات عرضی با نام آرماتور عرضی یاد می شود. نام دیگری که برای اتصالات عرضی در این سازه ها استفاده می شود خاموت می باشد.

    نوع کاربری میلگرد 28 در بین مواد بتنی، با توجه به گرید آن تعریف می شود. میلگرد 28 در استاندارد A2، اغلب برای ساخت خاموت در انواع ربات، سولار، معمولی و سنتی استفاده می شود. استانداردهای A3 و A4 در همین سایز برای ساخت شاخه های طولی آرماتور مورد کاربری واقع می شوند. استفاده در بتن ریزی کف سازه، بتن ریزی دیوارها، تقویت فونداسیون و افزایش مقاومت بتن در ستون ها، ساخت شبکه هایی مانند خرپا و خاموت از جمله کاربردهای ساختمانی میلگردهای 28 هستند. یکی دیگر از کاربردهای مهم میلگردهای 28، به دلیل استحکام بالا و نسبت بسیار مناسبی که بین میزان سختی و وزن این مقاطع وجود دارد، استفاده در ساخت دکل های نفتی می باشد. میلگرد آرماتور هایی که در ساخت دکل نفتی استفاده می شوند، با روکش های FRP پوشش دهی شده و در برابر زنگ و پوسیدگی مقاوم سازی می شوند.

    خرید میلگرد 28

    میلگردهای 28 از کاربردهای فراوانی در ساختمان سازی و تولید و توسعه سازه های مختلف دارند. خرید میلگرد 28 در استانداردهای گوناگون، از مراکز معتبر، امر حائز اهمیتی است که بخشی از کیفیت نهایی پروژه شما را تضمین می کند. پیشنهاد ما برای کسانی که قصد خرید و استفاده از این مقاطع را دارند، استفاده از محصولات شرکت هایی است که بارها امتحان خود را پس داده و نامی معتبر در بین نشان های تجاری عرضه کننده این تولیدات هستند.

    شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان، فولاد البرز ایرانیان، احرامیان یزد، مجتمع فولاد بناب و راد همدان، مراکز صنعتی خصوصی و دولتی هستند که در دهه های گذشته به ساخت میلگردهای ساختمانی و صنعتی با سایز و ابعاد متفاوت پرداخته اند. هموطنان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر در خرید و بکارگیری این تولیدات و همچنین قیمت روز میلگرد، میتوانند با کارشناسان ما در وب سایت آهن مهام تماس برقرار نمایند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دو × سه =