آهن مهام » دانشنامه میلگرد » کدام نوع میلگرد برای ساختمان سازی بهتر است؟
کدام نوع میلگرد برای ساختمان سازی بهتر است؟

کدام نوع میلگرد برای ساختمان سازی بهتر است؟

فهرست مطالب

    افرادی، میلگرد را به خوبی می شناسند که یا در صنعت ساختمان سازی مشغول به فعالیت هستند و یا اینکه به سرمایه گذاری در زمینه آهن آلات بسیار علاقه مند هستند. استفاده از بهترین میلگرد ساختمانی و یا بهترین میلگرد ایران در پروژه های صنعتی و عمرانی بسیار ضروری است و ما در این مقاله قصد داریم در مورد همین موضوع صحبت کنیم. پس با ما در دانشنامه آهن مهام همراه باشید.

    کاربرد میلگرد در ساختمان سازی

    میلگرد، یکی از انواع محصولات فولادی است که به آن آرماتور نیز گفته می شود. این مقطع فولادی در اندازه و انواع متفاوتی ساخته می شوند و در سازه های ساختمانی برای جبران مقاومت پایین کشش بتنی به کار می روند. میلگردها به صورتی تولید می شوند که بتوانند سازگاری خوب و آسانی با هر نوع بتن داشته باشند تا استحکام سازه ها را افزایش دهند و همچنین موجب تقویت آن ها نیز شوند. جنس میلگرد، یکی از مهم ترین مواردی است که در زمان خرید میلگرد باید به آن توجه ویژه ای داشت. به طور کلی، میلگردهایی که دارای بیشترین کیفیت هستند و دوام و استحکام بالایی دارند در ساختمان سازی نقش بسیار مهمی دارند. هر کارخانه متناسب با روش و طراحی منحصر به فرد خود اقدام به تولید انواع میلگرد می کنند؛ بنابراین، انتخاب برند یا کارخانه تولید کننده میلگرد، می تواند موضوع بسیار مهمی باشد.

    انواع میلگردها و بررسی جنس آن ها

    همان طور که گفته شد، میلگردها در انواع مختلفی تولید می شوند و از نظر جنس به دسته های متفاوتی تقسیم بندی می شوند؛ هر کدام از این مقاطع با توجه به جنس خاصی که دارند، برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

    میلگرد اپوکسی: روکشی با نام اپوکسی بر روی این نوع میلگردها کشیده می شود تا مقاومت محصول مورد نظر را در برابر اکسید شدن افزایش دهد.
    میلگرد گالوانیزه: از آنجایی که از روش گالوانیزاسیون در تولید میلگرد استفاده می شود، به همین علت با نام میلگرد گالوانیزه شناخته می شوند. مهم ترین ویژگی های این محصول شامل مواردی مانند مقاومت آن در برابر ضربه ها، سازگار بودن با هر نوع شرایط آب و هوایی و مقاوم بودن در برابر اکسید آهن می شود. این نوع میلگرد در مناطق شمالی و دیگر مناطق شرجی کشور کاربرد گسترده ای دارند؛ زیرا در برابر زنگ زدگی بسیار مقاوم هستند.
    میلگرد اروپایی: کشورهای اروپایی میلگردهایی تولید می کنند که مقاومت کمتری نسبت به دیگر محصولات مشابه دارند؛ زیرا در این مناطق، کمتر با پدیده طبیعی زلزله مواجه هستند. همین مسئله باعث شده که این محصول قیمت پایین تری نسبت به میلگردهای موجود در بازار ایران داشته باشد.
    فولاد کربن: فولاد کربن با داشتن استحکام کششی بالا در بازار آهن آلات به عنوان بهترین میلگرد شناخته می شود و به آن میلگرد سیاه هم می گویند. استفاده از این محصول در مناطق شمالی و شرجی کشور کمتر است؛ چرا که در برابر آب و هوای شرجی و رطوبت مقاوم نیستند و حتی موجب زنگ زدگی در آن ها نیز می شود.
    میلگرد فایبر گلاس: طراحی و تولید این نوع میلگرد مطابق با بتن آرمه صورت گرفته است. میلگرد فایبرگلاس، وزن سبکی دارد و میزان چسبندگی آن بالاست و به همین دلیل در مقایسه با میلگردهای دیگر کاربرد بیشتری داشته باشد.
    فولاد استنلس: این نوع میلگرد در مصالح ساختمان سازی کاربرد فراوانی دارند و نسبت به میلگرد سیاه، مقاومت بیشتری در برابر اکسید آهن دارند. همین امر موجب شده که به دلیل تقویت بتن، گران ترین میلگرد بازار به شمار رود.

    کدام کارخانه بهترین میلگرد تولید می کند؟

    در حال حاضر، بهترین محصولات فولادی به ویژه میلگرد توسط کارخانه ذوب آهن اصفهان تولید می شوند. این کارخانه میلگردهایی تولید و در بازار عرضه می کند که از نظر اندازه و وزن استاندارد بالایی دارند. قیمت میلگرد ذوب آهن، علاوه بر کیفیت بالای آن باعث شده که بسیاری از افراد از این برند در پروژهای مهم و حساس خود استفاده کنند. این کارخانه برای تولید میلگردها از دو روش آلیاژی و ترمکس استفاده می کند. بر روی همه محصولات این کارخانه برند تجاری ESCO حک شده است و به آسانی می توان آن را شناسایی کرد. علاوه بر ذوب آهن، کارخانه های دیگری نیز در زمینه تولید میلگرد فعال هستند که می توان فولاد میانه، بافق یزد، کوثر اهواز، فولاد کویر کاشان و غیره را نام برد. کارشناسان ما در آهن مهام به شما هموطنان عزیز در سراسر کشور کمک می کند تا بهترین نوع میلگرد و دیگر مقاطع فولادی را برای پروژه های خود انتخاب کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    دوازده + 1 =