آهن مهام » دانشنامه پروفیل (قوطی) » گالوانیزاسیون و ویژگی های قوطی گالوانیزه
گالوانیزاسیون و ویژگی های قوطی گالوانیزه

گالوانیزاسیون و ویژگی های قوطی گالوانیزه

فهرست مطالب

    حتما با پدیده اکسیداسیون و یا همان زنگ زدگی آشنایی دارید. این پدیده حاصل از واکنش های پی در پی مولکول های آهن با آب است. اکسید شدن آهن، یکی از مهمترین نقاط ضعف موجود در مقاطع فولادی می باشد. اکسیداسیون واکنشی است که در بسیاری از عناصر به صورت طبیعی رخ می دهد. صنعتگران در صنعت فولاد به منظور جلوگیری از این واکنش در فلز آهن و با هدف تقویت آن در شرایط آب و هوایی مرطوب و یا در کاربری های آن در مجاورت آب، از روکش های مختلفی که در برابر عنصر آب خنثی هستند استفاده می کنند. به استفاده از روکش های آلیاژی مانند روی در مقاوم سازی فولاد اصطلاحا گالوانیزاسیون گفته می شود.

    این فرایند بر روی بسیاری از مقاطع فولادی انجام می گیرد. در خصوص قوطی و پروفیل های گالوانیزه شده، به دلیل استفاده از ورق فولادی در تولید آنها، عملیات گالوانیزاسیون بر روی آنها انجام نمی شود؛ چون این فرایند بر روی ورق ها انجام گرفته است؛ اما به دلیل بالاتر بودن قیمت ورق گالوانیزه نسبت به نمونه های معمولی، قیمت پروفیل و قوطی هم در انواع معمولی و گالونیزه متفاوت می باشد. ورق گالوانیزه یکی از محصولات صنایع فولاد است که در ساخت انواع مقاطع دیگر مانند قوطی، پروفیل، نبشی، ناودانی، سپری، تیرورق و … مورد کاربرد واقع می شود. در گالوانیزاسیون از روش های متعددی استفاده می شود، که هر مرکز تولیدی با توجه به نوع تجهیزاتی که دارد از یک روش برای این کار استفاده می کند. غوطه وری و روش الکتریکی، دو نمونه از روش های رایج گالوانیزاسیون هستند. هر یک از این دو روش مزایا و معایبی دارند، ولی به طور کلی محصولات گالوانیزه شده به روش غوطه وری از کیفیت بالاتری نسبت به انواع دیگر برخوردار هستند.

    ویژگی های قوطی گالوانیزه

    قوطی های گالوانیزه کاربردهای زیادی در ساختمان سازی و صنعت دارند. استفاده های عمده از این مقاطع یکی از دلایلی است که در کارخانجات سازنده، سعی شده هزینه های تولید آن پایین بیاید. در بین روش های مختلفی که برای مقاوم سازی فولاد در برابر اکسیداسیون استفاده می شود، گالوانیزاسیون به دلیل هزینه های پایین تری که دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای تولید مقاطعی است که به میزان بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرند. گفتنی است مقدار طول عمر قوطی گالوانیزه شده در شرایط برابر نسبت به مقاطع معمولی، تا 40 برابر بیشتر است و همچنین ریسک زنگ زدگی و آسیب های ناشی از آن در قطعه بسیار پایین است. قوطی گالوانیزه استحکام قابل قبولی داشته و فرایند تنظیف و شستشو در آنها بسیار تسهیل شده است. قابلیت های انعطاف، مقاومت کششی و جوش پذیری از جمله ویژگی های دیگری هستند که در این محصول می توان مشاهده کرد. قوطی های گالوانیزه در انواع سبک، سنگین، صنعتی و کشاورزی تقسیم بندی می شوند. در هر یک از این تقسیم بندی های عنوان شده، ابعاد، سایز و میزان ضخامتی که برای این محصول در نظر گرفته می شود متفاوت می باشد.

    خرید قوطی و پروفیل گالوانیزه

    قوطی های گالوانیزه در اشکال مربعی و مستطیلی در نمای عرضی تولید می شوند. تنوع کیفیت در بین محصولات موجود در بازار این مقاطع به دلیل استانداردهای آلیاژی مختلف، روش های بکارگیری شده در گالوانیزاسیون و همچنین میزان ضخامت ورق های مورد استفاده برای تولید است. یکی از موارد ضروری در خرید قوطی و پروفیل گالوانیزه، توجه به استانداردها و ویژگی هایی است که به بیان آنها پرداختیم. مجموعه آهن مهام با بهره گیری از دانش و تجربه مهندسان زبده در شناخت و مقایسه انواع مقاطع فولادی، یکی از مراجع معتبر برای دریافت خدمات مشاوره ای در زمینه های عنوان شده می باشد. برای اطلاع از قیمت روز قوطی و پروفیل در انواع گوناگون، می توانید با همکاران ما در وب سایت آهن مهام تماس برقرار نمایید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    4 × 5 =