آهن مهام » دانشنامه پروفیل (قوطی) » کاربرد قوطی مبلی در صنعت
قوطی مبلی

کاربرد قوطی مبلی در صنعت

فهرست مطالب

    قوطی، پروفیل هایی هستند که به شکل های مربعی، جعبه ای و یا مستطیلی تولید می شوند. یکی از پرکاربردترین انواع پروفیل، پروفیل مبلی است که به سبب ویژگی های منحصر به فرد آن در بسیاری از صنایع، جایگاه ویژه ای دارد. به این نوع پروفیل، پروفیل سبک و یا پروفیل روغنی نیز گفته می شود. روش تولید پروفیل مبلی به این صورت است که در ابتدا تولید کننده، ورق های فلزی را در ابعاد مختلفی برش می زند، سپس وارد مرحله ی خم کاری و دیگر مراحل تولید می کند. به طور کلی، قوطی های مبلی در سه جنس ورق سیاه، ورق آلومینیوم و ورق گالوانیزه تولید و عرضه می شوند. قوطی مبلی با ورق سیاه در صنایع عظیم، بسیار کاربرد دارد؛ زیرا ورق های سیاه در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند و استحکام کششی بالایی دارد. انعطاف پذیری و شکل پذیری ورق های آلومینیومی در مقایسه با ورق های آهنی و فولادی موجب شده است که قوطی مبلی با ورق آلومینیوم، ویژگی منحصر به فردی داشته باشد. بهترین راهکار برای جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی آهن و فولاد، روی اندود کردن یا گالوانیزاسیون ورق های فولادی است. بنابراین، قوطی مبلی تولید شده از ورق گالوانیزه نسبت به قوطی مبلی با ورق سیاه، مقاومت بی نظیری در برابر زنگ زدگی دارد.

    کاربردهای قوطی مبلی

    این مقطع فولادی در صنایع ساختمانی و صنعتی بسیار کاربرد دارد. از مهم ترین کاربردهای پروفیل مبلی می توان به ساخت دوچرخه، صنعت مبلمان و صندلی، صنایع خودروسازی برای ساخت اگزوز و…، صنایع تولید لوازم خانگی و همچنین ساخت انواع تابلوهای تبلیغاتی و بیلبوردهای کوچک و بزرگ اشاره کرد.

    ویژگی های قوطی مبلی

    پروفیل مبلی از ظاهری زیبا و براق برخوردار است و به همین علت در تولید وسایل خانگی از جمله پایه های صندلی، میز و مبلمان بسیار کاربرد دارد. آبکاری و رنگ کاری این محصولات به خوبی انجام می شود. درز جوش بسیار ظریفی دارد. تولید پروفیل ها مطابق با استاندارد خاصی صورت می گیرد؛ به همین دلیل ویژگی های فیزیکی محصولات هر کارخانه نسبت به کارخانه های دیگر متفاوت است.

    کارخانه های تولید کننده قوطی مبلی

    کارخانه ی لوله و پروفیل سپنتا، کارخانه ی خاور صنعت هما، کارخانه ی جهان پروفیل پارس، کارخانه ی لوله و پروفیل دلیجان و کارخانه ی لوله و پروفیل ساده، معروف ترین تولید کنندگانی هستند که در حوزه تولید این محصولات فعالیت دارند.

    قیمت قوطی مبلی

    قیمت روز پروفیل سبک برای فعالان حوزه صنعت بسیار اهمیت دارد. این مقطع فولادی در ضخامت های مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. نرخ ورق روغنی که به عنوان ماده اولیه در تولید این کالا استفاده می شود، نقش بسزایی در قیمت روز پروفیل مبلی دارد. نرخ پروفیل، میزان عرضه و تقاضا، قیمت قوطی مبلی در بازار جهانی و همچنین هزینه تمام شده برای مواد اولیه از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت روز پروفیل سبک است. برای اطمینان یافتن از قیمت روز پروفیل و قوطی، همچنین مشاوره در زمینه ی سفارش و خرید این محصولات می توانید با شماره های درج شده در وب سایت آهن مهام در تماس باشید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    شانزده − 10 =